התחילו בשתייה כדי להחזיר לגוף את הנוזלים שאיבד במהלך הצום. לדוגמא, ניתן להתחיל במרק ירקות שורש וגבעולי סלרי, עם מעט חלבון, כמו עוף או עם מעט פחמימות, כוס תה צמחים עם מעט דבש, מים חמים עם נענע וקרקר או עוגייה.
הנוזלים החמים ירגיעו את מערכת העיכול ויסייעו לכם בהכנת הגוף לעיכול המזון. לאחר כשעה המשיכו לארוחה קלה המשלבת, למשל, צלחת ירקות טריים, ביצה/ עוף/ דג, או מעט אורז .
היזהרו מלהאביס את עצמכם. הגוף יודע להתאים את עצמו למצב הצום במטרה להבטיח את קיומם של התהליכים החיוניים בתוכו. הוא משתמש במאגרים הקיימים על מנת לספק אנרגיה לאיברים החיוניים, כמו מוח ומערכת העצבים ועובר למצב "חסכוני" יותר באנרגיה.
לכן, ארוחה גדולה לאחר הצום אינה מומלצת, ואף עלולה לגרום דווקא לעלייה במשקל, מכיוון שהעודפים שהגוף אינו צריך נאגרים כשומן ויישארו אתכם זמן ארוך הרבה יותר, מאשר בכל מצב אחר.