מאחורי החיוך הענק והמזמין של זאב קופר בן ה- 50, עמית בסופר פארם ומנהל הסניף בבית שמש בקניון "ביג פאשן", יש סיפור חיים עשיר ומעניין.


רואה את העבודה כהזדמנות פז ליישם את ההשכלה והניסיון שלו בתחום

קופר שואב המון השראה מהיסטוריה של משפחת אמו, הלא היא "משפחת זינאתי" המפורסמת מהכפר פקיעין שבגליל. בשבילו הקשר למשפחה מסמל את השורשים, וההשראה שהוא מקבל ממנה היא ש"יש אפשרות לחיות בשלום ובהבנה עם השכנים". לדבריו, הוא מעסיק עובדים מהמגזר הערבי, "וכולם מרגישים שווים, מתוך כבוד ואמונה בבני האדם".


סניף נקי ו'מתוקתק'. סופר פארם בקניון "ביג"

במשך המון שנות התמחות בתחום בתי המרקחת ומוצרי ההיגיינה, רכש זאב קופר את ניסיונו הרב. אחרי שירותו הצבאי, החל זאב ללמוד לקראת תואר ראשון במנהל עסקים באוניברסיטה בקונטיקט. לאחר לימודיו, הצטרף לרשת "סי.וי.אס" (CVS) - רשת של בתי מרקחת הפרוסה בכל ארה"ב. עבודה בקרב סגל הניהול הבכיר של הרשת, הקנתה לזאב את המיומנות והמומחיות שיש לו היום בתפעול בתי מרקחת. שם הוא למד איך להצליח ואיך להתייחס לכל איש צוות כבן משפחה.

הרשת הקנדית "שופרס דראגמארט" כרשת האם ומשפחת קופלר החליטו להטמיע את הקונספט בישראל בשנת 1978. לפני כ-17 שנים, חזר קופר לארץ וגוייס לתפקיד ניהולי. קופר החל את עבודתו במודיעין ומשם עבר ל"ביג" בבית שמש. הוא ראה זאת כהזדמנות פז ליישם את ההשכלה והניסיון הרב שלו בתחום, אבל בעיקר לעבוד עם אנשים פנים מול פנים. "אני בן אדם של אנשים. אוהב לשרת ולעזור למי שצריך את עזרתי", מסביר זאב, "ולכן זו הייתה החלטה קלה בשבילי לעבור לתפקיד חדש".


"אנחנו צריכים לעמוד ברף שמציבה לנו האוכלוסייה". זאב קופר בסופר פארם

 

זאב קופר הוא אמנם תושב רמת גן, אבל חי את בית שמש. "לבית שמש בפרט, ומטה יהודה בכלל, יש אווירה מאוד חמה. אווירה של משפחה. אני מנסה להכיר כל אחד ולהחזיר את אותה האהבה שאני מקבל מהם", מסביר זאב עם חיוך גדול. הוא מזהה את השוני בהשקפה שקיים בעיר, אבל חושב שזה דווקא מוסיף ייחודיות לסניף שלו, ש"מכבד את כולם ומשקיע בהם לפי הצרכים האישיים והיחודיים שלהם".


"אם הלקוחות הם הדם שלנו, הצוות שלי הוא הלב". זאב קופר ועובדי הסניף

לזאב קופר, הלקוחות הם מספר אחת בסדר העדיפויות שלו, ויעשה כל מה שנצרך כדי שירגישו בבית וימצאו את המוצר שהם מחפשים. קופר מספר לי: "אני כל הזמן אומר לצוות שלי שאנחנו חיים בגלל הלקוחות. ה'דם' שזורם בעורקים של החנות זה הלקוחות. צריך להתייחס אליהם כמו שמתייחסים לדם בגופנו". כשאני שואל איך זה מתבטא באופן מעשי, זאב עונה: "הכנסנו למקום הזה נשמה. הייחודיות שלו היא שהמון אנשים מרגישים חלק מהמשפחה. באים לכאן כי טוב להם. יש כאן יחס לבבי, דבר שמכבד אותם". לדבריו, היחס הזה הוא דו סטרי, ובעקבות ההרגשה הטובה שנשפך ללקוחות הם מתייצבים בסניף בכל מבצע ומכירה שיש.

לקראת סוף השיחה שלנו, אני מבחין בבחורה ניגשת לזאב בבקשה לתרום כמה מוצרים לארגון מסוים. קופר מקבל את הבחורה בצורה הכי חמה שניתן וכבר מציע לה הצעה מאוד נדיבה. באמצע השיחה, הוא מראה לנו עשרות קופסאות של מוצרים המוכנים לתרומה לארגונים שונים. זה חלק מהמחויבות של זאב קופר והסופר פארם של קניון "ביג פאשן" לסביבה ולעיר בית שמש.

היחס שקופר מעניק ללקוחותיו הוא משימה חשובה בעיניו, אבל לא פחות מזה - החשיבות של יצירת מקום עבודה משפחתי וכיפי לצוות העובדים שלו. "חשוב לי שהעובדים שלי יהיו שמחים. אם הלקוחות הם הדם שלנו, הצוות שלי הוא הלב". קופר דוגל בשיטת ניהול שלא כוללת מערכת יחסים של עובד-מעביד קלאסי, אלא בגובה העיניים. הוא לא כופה את הסמכות שלו על הצוות. זאב משאיר את הדלת שלו פתוחה לכל מי שרק רוצה לבוא ולשוחח איתו על כל עניין. הוא שם לעצמו כמטרה לבלות עם הצוות שלו מחוץ למקום העבודה.

קופר מצביע על 'אפקט הבומרנג' שקיים עם עובדיו: "אני אוהב לראות את העובדים באים לעבודה מתוך כיף ולא מתוך עונש, ובכך הם משקיעים בתפקידם. הצוות שלי מאוד מאוחד ומקצועי ונותן ללקוח את השירות המיטבי".

זאב קופר עובר לדבר על המוצרים בסניף: "אוכלוסיית בית שמש והאזור, היא אוכלוסייה אינטלקטואלית וחכמה שמבינה איכות של מוצרים ושל שירות. אנחנו צריכים לעמוד ברף שהם מציבים לנו". הוא מנמק את המעבר של הסניף מהחנות במתחם "ביג" לקניון החדש כ"הזדמנות להעניק ללקוחותיו חוויה נעימה יותר". "כאן בקניון יש יותר מקום", אומר קופר, "זה יותר חדש, מודרני, וקל יותר לעבוד במתחם הזה". וזו רק טיפה מההשקעה: כל מי שנכנס לסניף של קופר, רואה סניף נקי ו'מתוקתק'. המחלקות מאוד מסודרות עם שלטים יפים שמסייעים ללקוח. אפשר למצוא הכל בסניף׃ מוצרי היגיינה, מחלקת קוסמטיקה, תרופות, מוצרי תינוקות, ואפילו מזון בריאותי.

ראיית החזון

מחלקה אחת שעליה עמל קופר זמן רב והתעקש לתפעל היא מחלקת האופטיקה׃ "סופר אופטיק". המחלקה מעניקה בדיקת אופטיקה על ידי אופטומטריסטים מומחים מהשורה הראשונה. "סופר אופטיק" פועלת כיחידת אופטיקה לכל דבר: מבדיקה חינמית ועד ליווי לרכישת המשקפיים המותאמים באופן ייחודי לפי צרכי הלקוח.


מבדיקה חינמית ועד ליווי ברכישת המשקפיים: מחלקת "סופר אופטיק"

"סופר אופטיק" הוא רק צעד אחד שתכנן קופר כדי לפתח את "סופר פארם" בעיר. החזון של קופר לסניף הוא שסופר פארם בקניון "ביג פאשן" ימשיך להיות בית מרקחת רציני, מקצועי, עם תודעת שירות גבוהה וצוות של מומחים.

לסיכום אומר קופר: "למקום הזה יש נשמה, נמשיך לשמר אותה. נמשיך לבנות את הייחודיות שלנו בכדי שקהל לקוחותינו המרגישים  כחלק מ'משפחת סופר פארם' ימשיכו לבקר אותנו כיוון שטוב להם ושהם נהנים לבוא לכאן. נמשיך להעניק יחס מאוד לבבי, לכבד ולקרב אנשים". 

בתקווה לבריאות, אהבה, ומראה טוב עם חיוך...