אני יושב על ספסל קטן וצופה באושר ובהתרגשות של ילדים המלווים בהוריהם, נכנסים לעולם חלומי של ילד המשתוקק לבלות ביקום רחוק: מלא דמויות מעניינות, אבירים, מפלצות ונסיכות. "מיכלי, זה בדיוק מה שׁרצית ליום ההולדת!", קורא אב לביתו, שרצה לכיוונו בזריזות.

ברוכים הבאים לחלומו של כל ילד׃ הפיראט האדום

דודו אדרי, 31, נשוי לעדי ואבא לרפאל החמוד, הוא הזכיין של סניף "הפיראט האדום" בבית שמש. הקשר של דודו לפיראט האדום הוא סיפור מיוחד: הוא פגש את אשתו, עדי, כששניהם עבדו בסניף אחר של הרשת. מאז משפחתם גדלה ביחד עם "הפיראט האדום", שכבר הפך לחלק מהמשפחה. 

בדקות שהמתנתי לדודו כשהוא מסייע ללקוחות בקנייה, ראיתי צוות עובדים מגובש ודואג אחד לשני. כל אחד משתדל למלא את החסר של השני ולעזור איפה שרק צריך. זה הזכיר לי פתגם באנגלית שׁאומר "Attitude reflects leadership" – "יחס משקף מנהיגות". ובאמת, כך מתארים את דודו צוות העובדים של החנות, שרובם הגיעו לחנות עם פתיחתה. הוא מעניק להם את החום ואהבה הדרושים לטיפוח ה"משפחה" ובד בבד, הוא נותן להם את האמון. אמון בהם ובהישגים אליהם הם יכולים להגיע. לדבריו, הוא גם פתוח לשמוע רעיונות חדשים העולים מהצוות, ולתת להם את הכלים להוביל את המהלך.

הסניף בבית שמש נפתח בשנת 2011 וגדל לכ-600 מטר, בעקבות הביקוש הרב של התושבים והמבקרים מהאזור. החנות עצמה מסודרת ונקייה באופן יסודי: מאורגנת ומחולקת בצורה מאוד יעילה, דבר שמעניק הרגשה טובה כבר בכניסה לחנות. "החנות שׁלנו", אומר דודו, "היא 'בית מרקחת לצעצועים'. הסדר והניקיון חשובים מאוד. זה מכבד אותנו ואת הלקוחות".

כשהסתובבתי בין השורות של החנות, ראיתי בובות, צעצועים, בימבות, אופניים, לוחות ציור, פריטים ומשחקים מכל סוג שהוא- והנה מצאתי דבר שחיפשתי כבר זמן רב: שולחן וכיסאות לבת שלי בת השנתיים. על המדף ממול, מצאתי את חבילת הלגו שרצתה בזמן ששהינו בחו"ל- וכל זה במרחק של חמש דקות נסיעה מהבית שלי. מי היה מאמין!. 

"בסניף בית שמש דואגים לחדש ולספק כל הצרכים של כל העונות והחגים: לפורים יש המון תחפושות; לקיץ- מצרכי גינה, טרמפולינות, בריכות ועוד", משתף אותנו דודו, "לקייטנות ובית ספר יש את כלי הכתיבה, תיקים, מחברות וכל מה שצריך כדי למלא את רשימת הציוד הנדרשת לחזרה ללימודים- והכל במחיר מותאם ליכולת של הלקוח".

קיץ מגיע, היכונו חברים!

בשבילנו, תושבי בית שמש שמתכוננים לקיץ חם במיוחד, יש המון סוגים וגדלים של בריכות. "כולם במחירים הכי טובים בעיר", אומר דודו, "בריכות על-קרקעיות של 'אינטקס' פרושות בתצוגה מיוחדת בחנות- ויש כאן שירות יוצא דופן במחלקת הבריכות: לכל רוכש בריכה ב'פיראט האדום' בית שמש, מצמידים אדם שייתן לו ייעוץ והכוונה מתחילת תהליך הרכישה ועד להתקנתה, וכמובן גם לאחר מכן. כל בריכה מותאמת לצרכי הרוכש ולביתו. לכל הבריכות יש אחריות מהחנות וחלקי חילוף במקרה שיצטרכו".

הייחודיות של "הפיראט האדום" בבית שמש, היא היכולת להכיל את מגוון האוכלוסייה והמגזרים בעיר ולתת מענה לכל צרכיהם עם המון אהבה וחמימות. אווירה של משפחה שוררת בחנות, וכך גם מנמק דודו את הסיבה שחזר לבית שמש: "בית שמש זה משפחה. אני מאוד מאמין בבית שמש ואוהב אותה. יש כאן דברים שעברו מן העולם, אבל כאן הם עדיין קיימים:  נשארה האותנטיות של האנשים. הלב האמיתי של האנשים בולט כאן". באמת כך נראה היחס שמקבלים הלקוחות הפוקדים את החנות: כל אחד מקבל תשומת לב מיוחדת. "יש כאן מאמץ אדיר לטפל בלקוח כאילו הוא היחיד בעולם", מסביר דודו. "הוא מטופל מתחילת הקנייה ועד סופה, וגם לאחריה".

למה בחרת להתעסק דווקא עם צעצועים?

למשמע השאלה ניכרת ההתלהבות על פניו של דודו. "אני מתחבר לעולם הזה. אני צריך להיות הראשון לגעת בצעצועים חדשים".

מה אתה מרגיש כשאתה מתעסק עם צעצועים?

"לעולם הדמיון אין גבולות והצעצועים הם הצהר לעולם הזה. כל אחד יכול לדמיין מה שהוא רוצה, ולממש את הדמיון הזה בבובות, בלגו, בתחפושות. בכל מה שיש כאן בחנות". לדודו, ולמשפחת "הפיראט האדום" בבית שמש, יש שאיפה לפתוח עוד סניף בבית שמש. סניף יותר קטן, המותאם לצרכים המאוד ייחודיים של לקוחותיו. לסניף הקיים הוא מאחל: "שנגדל עוד יותר, בעזרת ה'".

בא-לגן׃ לגננת שמבינה עניין

ענבל, מנהלת החנות, מטפלת ומורה לגיל הרך לשעבר, הגיע לדודו יום אחד עם רעיון חדש: פתיחת מחלקה חדשה לחנות- מחלקת גנים. וכך, אחרי תכנון רב, התכנית יצאה לדרך. כיום היא המחלקה בגודל של 150 מ"ר. "לדודו יש חזון ענק ויכולת מעולה", מספרת ענבל, "הוא נתן לי את האפשרות לפתח את הרעיון הזה. אני מאוד מודה לו על האמון". ענבל מביאה את החזון והניסיון שלה בתחום הזה, מה שמאפשר לסניף לדייק עד הפרט האחרון ולהעניק מענה הולם לגנים, גננות, סייעות וילדים. כל מה שנדרש לשם הפעלת גן- אפשר למצוא ב"בא-לגן": פלסטלינה, מדבקות, צעצועים, ריהוט פנים וחוץ, מצרכים יצירתיים ואמנותיים. המוצרים מגיעים ממגוון חברות שונות ובמבחר של מחירים ומבצעים.

"אנחנו צריכים לפתח את התחום הזה בעיר", אומרת ענבל. "אם עד עכשיו גננות היו צריכות לנסוע לירושלים כדי לקנות כל המצרכים שלהם לגן, היום הן יכולות להגיע אלינו, לרכוש כל מה שהגן צריך, כל מה שהיא צריכה, ואנחנו נותנים לה שירות מלא. מהקנייה עד למשלוח, בליווי אישי לצרכים המיוחדים של כל גן". בימים אלו יושק כרטיס חבר מועדון לגננות, שיאפשר לגננות לצבור נקודות בכל קנייה.

אני בקושי רב נאלץ להיפרד מהצוות המקסים של החנות ולעזוב. האושר של מיכלי, ההתלהבות של דודו ואווירת השמחה, עוד ממשיכים ללוות אותי גם לאחר היציאה מהחנות.