בתמונה- ניסים לוק

מה משמעות שמה של המפלגה- על מה חשבתם בבחירת השם: "שם המפלגה החדשה שלנו הוא 'אורות השחר'. השם מסמל את אותו האור שעולה עם עמוד השחר, ומבטא יום חדש והתחלה חדשה למדינת ישראל."

מתי המפלגה הוקמה, ומי הקים אותה? "המפלגה הוקמה לפני כשנה ונרשמה כחוק ברשם המפלגות במשרד הפנים. מי שהקים אותה הוא בניהו הר שמש, בחור בן 30, אקדמאי בעל תואר שני במנהל ציבורי. אני מלווה את המפלגה מהקמתה, מאחר ולבניהו ולי יש חזון זהה לחלוטין ותקווה חדשה למדינה."

תמונה- בניהו הר שמש

איך נולד הרעיון להקים את המפלגה? והאם יש קשר לרצח המזעזע של שני, השם יקום דמה? "בוודאי. הרעיון נולד מתוך השבר הגדול, והקשר לטרגדיה של בתי שני ז"ל הוא ישיר ובלתי נפרד. שני היא גם נכדתו של ראש מועצת בית שמש לשעבר ומחלוצי העיר, עמרם לוק (שעל שמו קרויה כיכר ביג). אני מדבר על הגירה מהיום שבו המחבלים רצחו את ילדינו. כואב לי על הדם של שני ושל אלפי הנפשות שנעלמו ביום אחד. המחבלים עדיין לא שילמו על מה שעשו, ותאמינו לי – דרכי הם עוד ישלמו. אני מדבר על זה בכל העולם ללא מורא, ומבחינתי זו שליחות שבה אני מרגיש את ההשגחה העליונה מעליי."

כמה חברים וכמה מתפקדים יש כיום במפלגה? "כרגע המפלגה נמצאת בשלבי בנייה והתמסדות. מדי יום מצטרפים אלינו כוחות חדשים, מתנדבים ופעילים מכל חלקי הארץ שמבקשים לקחת חלק בשינוי."

באילו אזורים בארץ אתם פועלים? "התחלנו כהתארגנות באזור, אך הפעילות הפכה במהירות לכלל-ארצית. מרכז הפעילות והמטה הראשי שלנו ממוקמים באזור ירושלים."

בתמונה מימין לשמאל: רוברט פ. קנדי ג'וניור, ריקרדה לוק, ניסים לוק 

מה החזון והאידיאולוגיה של המפלגה? "אנחנו מפלגת ימין מובהקת שדוגלת במשפט 'להיות עם חופשי בארצנו'. המצע שלנו כולל רעיונות לא קלים פוליטית ומשפטית, כאשר הבסיס המרכזי של המפלגה הוא הגירת כל פליטי עזה למדינות אחרות. לאחר מכן, החזון כולל הכנת המדינה לעלייה המונית של יהודים מכל העולם, וטיפול שורש בקשר הלקוי והמנותק שבין האזרח לרשויות המדינה. לצורך כך, התאחדנו עם פעילי 'חוק וסדר ושירות לאזרח' ועם רבנים מובילים בירושלים, בהם הרב יוסף בן שושן."

מה אתם מציעים לציבור? "אנחנו מציעים לציבור יושרה, דרך ארץ, ניקיון כפיים מוחלט ואנשים חדשים לחלוטין שינהיגו את המדינה בעתיד למקום טוב יותר. אל השורות שלנו הצטרף גם ג'ונתן פולארד, שריגל למען ישראל וישב בכלא האמריקאי במשך 30 שנה, ומביא איתו מחויבות עמוקה למדינה. כרגע אנחנו זורעים את הזרעים – העץ עוד יגדל וכולנו נשב בצילו."

מה הציפיות שלכם להמשך הדרך? "יותר ויותר אנשים מצטרפים אלינו בכל יום. הציפייה שלנו היא להחליף את הפוליטיקה הישנה בכוח חדש שיביא עצמאות כלכלית, חברתית, תזונתית ובטחונית. אני מקווה שנצליח במשימה, ובעזרת איחודים נכונים בגוש הימין נחליף את הגוורדיה המקרטעת בעוצמה חדשה."

כמה מילים לסיכום לתושבי העיר בית שמש: "אני עצמי גר היום בשריגים, אך אני בן לאחד ממייסדי בית שמש (עמרם לוק ז"ל) והקשר שלי לעיר עמוק, שורשי ואישי מאוד. אני פונה מכאן לתושבים ומבקש: אני ממש זקוק לעזרתכם. כל מי שמכיר אותי, את משפחתי, את שני היפה שלנו ואת הצורך הבוער בשינוי לעתיד – בואו איתנו. יחד נביא את השינוי."

אנו מאחלים לניסים היקר, בהצלחה רבה עם דרכה של המפלגה ובכל מעשי ידיו ורק טוב לו ולבני המשפחה היקרים.