בית שמש של פעם הייתה מלאה בחנויות קטנות וחמימות שהפכו למסורת. זוכרים את "פופ שופ" עם המתנות המיוחדות, "עולם הגלידה" עם הגלידות הטעימות, או "סמי בורקס" שהריח שלו היה מושך אותנו מכל פינה במרכז המסחרי? ואולי חידשתם את המלתחה ב"תן סטייל" או "שוען סטייל"? בואו נעשה שוב טיול בזמן ונזכור ביחד את העסקים האהובים עלינו מבית שמש של פעם.
מי לא זוכר את הימים ההם? כשצעידה בעיר הותיקה הייתה מסע מרתק בין חנויות מקומיות שהפכו לבית שני. חנויות שסיפקו לנו יותר מאשר רק מוצרים; הן היו חלק מהחוויה, מהזיכרונות, מהזהות של העיר.
"פופ שופ", "עולם הגלידה", "סמי בורקס" - השמות האלה מעוררים חיוך נוסטלגי אצל כל מי שגדל בבית שמש. מי לא התרגש לקנות מתנה ב"פופ שופ", להתענג על גלידה ב"עולם הגלידה" או לטעום מהבורקסים הטריים של "סמי בורקס"?
רשימת העסקים המיתולוגיים הזו עוד ארוכה: "תן סטייל" שחידשה את המלתחה של הבגדים, "לוק של התבלינים" שהוסיף טעם נהדר לחיים, "ורה של התמרוקים" שהקנה לנו ניחוח בלתי נשכח, "יהודית של התיקים" שסיפקה לנו את האקססוריז המושלמים, "ביטון", "ג'רמן" ו"שולה" שהציעו מגוון רחב של בגדים, "לי לה לו מתנות" שהפכה כל רגע למיוחד, "ברונזה" שהוסיפה נופך אומנותי לבית, "הסופר של בנצי" שסיפק לנו את כל מוצרי המזון, "200 מטר אופנה" שהציע מבחר ענק של בגדים, ו"אולמי רויאל" שארחו את האירועים המשפחתיים הגדולים.
מה הפך את העסקים האלה למיתולוגיים?
היחס האישי: בעלי העסקים הכירו את לקוחותיהם בשמות, התעניינו בחייהם ויצרו קשר חם ואישי.
המגוון הרחב: בכל חנות אפשר היה למצוא משהו שמתאים לכל טעם ולכל כיס.
החוויה: הקניות היו יותר מאשר רק קניות; הן היו חוויה שלמה, של גילוי, של הנאה.
החלק מהקהילה: העסקים האלה היו חלק בלתי נפרד מהקהילה, תרמו לאווירה החיובית והיו מקום מפגש חברתי.
היום, רבים מהעסקים האלה כבר אינם איתנו. הקדמה, התחרות והשינויים בשוק הביאו לסגירתם. אך הזיכרונות מהם נותרו איתנו. הם מזכירים לנו תקופה אחרת, פשוטה יותר, בה הקשר האנושי והקהילתי היו חשובים יותר מכל.
אז בפעם הבאה שאתם מסתובבים ברחובות בית שמש, עצרו לרגע והיזכרו. היזכרו בחנויות האלה, בחוויות שחוויתם, באנשים שפגשתם. כי הזיכרונות הם הדבר היחיד שנשאר איתנו לנצח.
האם אתם זוכרים עסקים נוספים שהיו חלק בלתי נפרד מחייכם בבית שמש? שתפו אותנו בתגובות בעמוד הפייסבוק של שמשנט.