עורכת אחראית: אתי בן עמי-סויסה

 

רחל בן זאב

אני רואה בחיוב שילובם של פוליטיקאים חברי מועצת עיר במטות השונים.

הדבר יכול להניב תוצאות טובות.

אם מפלגה שחבר מועצת עיר פעיל בה והיא זוכה בראשות ממשלה או אפילו במספר מנדטים

לכנסת אך טבעי הוא שבעקבות פעילותו של חבר מועצת העיר הוא יוכל למנף ולקדם פרויקטים שונים בבית שמש שמצריכים תקציבים, ומשאבים שונים.

קשרים מעולם לא הזיקו אם הם עמדו באמות מידה מוסריות, והכול נעשה ביושר .

לשאלתך את מי זה ישרת ברמה האישית כמובן שזה ישרת את אותו פעיל ורוצה אני להאמין ולקוות שזה ישרת גם אותנו תושבי בית שמש.

 

מתי גרינפלד

מרבית הפוליטיקאים בעירנו וגם בערים אחרות שואבים את כוחם ממפלגות האם שלהם. לכן אך טבעי הוא שבתקופה זו הם יחלצו לטובת מפלגת האם שלהם. למרות שהבחירות הארץ הן ארציות ולא אזוריות יש חשיבות רבה לארגון השטח ע"י הפעילים המקומיים או הפוליטיקאים המקומיים שהם במקרים רבים בעלי השפעה מקומית חזקה.

מפלגות עירוניות שאין להם מפלגת אם מנסים אף הם "לחבור" בצורה זו או אחרת למפלגות גדולות כדי לקבל מהם כוח ברמת הארצית וכדי להפעיל מנופי לחץ על ההנהגה המקומית. כך למשל קראתי כאן באתר על כוונתו של מוטי כהן "לחבור" לכחלון. ברור שהנדוניה שמוטי מביא עמו אינה שקולה לתועלת שתהיה לו מחבירתו לכחלון, ולכן אין פלא שכחלון אינו שש לחבר את מוטי אליו.

 

עו"ד רינה הולנדר

יש בעירנו תושבים איכותיים ועל כך כתבתי רבות כבר בעבר. אין שום סיבה שלא תהיה לנו נציגות מכובדת בצמתים חשובים בניהול המדינה ובכך ייטב לעירנו ולמדינתנו.

בית שמש סובלת שנים רבות מתת ייצוג במוסדות המדינה השונים. דוגמא אחת מני רבות- בעוד מודיעין זוכה לכביש 431, אנחנו תקועים עם כביש 38 הצר והמסוכן. ואין צורך להרחיב. לכן ככל שתהיה לנו יותר נציגות במוסדות המדינה, כן ייטב, בתקווה כי תושב עירנו אשר ישתלב בדרגות הגבוהות של השלטון לא ישכח את כור מחצבתו, וישים בראש מעייניו את הרצון לקדם את עניני העיר.

לא כך הדבר בכל הנוגע לנושאי משרה בעירייה. אלו מנבחרי העירייה אשר מועסקים בתפקידי מפתח בעירייה, כגון ממוני מחלקות, ראש העיר וסגניו- אינם צריכים לעסוק בפעילות פרלמנטרית בעודם מועסקים על ידי תושבי העיר בתפקידי מפתח בעירייה שכן הדבר יפגע באיכות עבודתם בעיר ובהחלט יפגע בתפקוד השוטף של העיר.

חשוב גם שכל מי שמשתלב במערך הבחירות הארציות, יקפיד לשמור על מכובדות ועל כללי בסיסיים בכדי שהמראות שהיו כאן בתקופת הבחירות המקומיות -מריבות, לכלוך, ואף אלימות לא יחזרו.

 

אלי בן משה

שלום, אין ספק שהשתלבותם של חברי מועצת העיר במערך המטות והמפלגות השונות בבחירות לכנסת יכול להוסיף ובטח שלא לגרוע.

באשר לשאלה מה זה יכול לתרום לעיר בית שמש? אינני חושב שהשתלבותם למפלגות השונות אם וכאשר, יהווה גורם משמעותי לשינוי פני הדברים למצבה של העיר כיום!

הרי דוב ליפמן היה שם ועודנו ח"כ.. אז?? הכוח המשפיע מצוי בקרב ראש הממשלה שריו ומקורביו חברי הכנסת מן הקואליציה. והבחירות לכנסת מתבססות על בסיס הסכמים כאלה ואחרים.

מכאן יוצא איפה שהיה ובמידה חלק מחברי האופוזיציה העירונית שלנו או מן הקואליציה יצטרפו למפלגה זו או האחרת, אזי יהיו הם כצל חולף וחסרי משמעות פוליטית באשר לגורלה ועתידה של בית שמש, כך שמלבד נציגות משנית בכנסת אם בכלל, אין לצפות ליותר מכך!

טוב היה אם נראה פעילות פוליטית ברוכה בעירנו ולעצמנו, ולא מעבר לגבולותיה של בית שמש, ובטח כשאין משמעות מה בצידה.

לדאבוני הרב, בית שמש איבדה כבר מזמן את צביונה הלאומי המסורתי דתי וחילוני.

חצינו מזמן את הקו הדק שאמור להפריד ולמתג את בית שמש כעיר רב-גונית ופלורליסטית!

שעון החול הולך ואוזל.. ועל מנת לעצור אותו מלכת, על ההנהגה הקיימת לבצע שינויים

מרחיקי לכת וחוצה גבולות, שאינני מאמין שקיים איזשהו מנהיג שיכול ללכת עוד כמה צעדים קדימה ולהביא את השינוי ולעצור את אי השוויון והקרע בין המגזרים והאוכלוסיות השונות בעיר.

לפעמים נדמה לי כי משה אבוטבול קורא את השורות אך לצערי ולתחושתי אינו שומע

את הקולות.  שבת-שלום!

 

ראובן כהן

לעניות דעתי, דבר זה הוא הדבר המתבקש ממילא ולא נתון לשיקול. אני נגד זה שכל אדם מן השורה מוכשר ככל שיהיה ויארגן עצרות, הפגנות או כנסים ואירועים, נמצא אותו ביום אחד בבית המחוקקים. כאדם שהיה 5 שנים חבר במועצת העיר, אני יכול לומר בוודאות שזו עבודה שלא לומדים ביום אחד זו עבודה הדורשת לימוד עצמי. נדרש לדעת טוב טוב כיצד קוראים חוקים ותקציבים, ובמקביל, לשמוע את התושב ולתת את השרות והמענה על כל השאלות. ובל נשכח השתתפות בטקסים, נאומים וכו'. ברגע שמגיע אדם מן השורה, יתכן שהוא דיי טוב בתחום או שניים באופן מצוין אבל, לא במכלול הדברים המתבקשים מאיש ציבור פרלמנטרי ואו מוניציפאלי. אבל כשאדם מגיע לכנסת לאחר חברות במועצת עיר ומכיר את העבודה מקרוב <אם כי בכמה מדרגות למטה מהכנסת אבל יש לו כיוונים> זה ייתן לו זמן לימוד מצומצם ויכולת התאקלמות מהירה.

לגבי עיר מגוריו של פוליטיקאי, ברור שלכל פוליטיקאי יש אינטרס לטובת עירו אבל ברמה הפרלמנטרית לא תמיד זה יכול לבוא לידי ביטוי היות וכמעט אין נקודות טיפול בערים, אלא אם כן יש ועדה קרואה או משבר מקומי וכד', שגם כך לא תמיד עוזר נציג בכנסת, כמו שראינו בכמה ערים וכן בעירנו לגבי ההפרדה וכד' שב"ה זה רעיון שהולך ונגוז.

 

דניאל גולדמן

כמובן שהשאלה בעיקר מופנית למפלגות העצמאיות שאינן חלק ממפלגה ארצית. אני מניח (וטבעי שכך) שחברי מועצה המייצגים את ש"ס, דגל התורה- אגודת ישראל, הליכוד, העבודה והבית היהודי יעבדו לטובת המפלגות בבחירות הכלליות.

אני מקווה שנציגיהם בכנסת ובממשלה עושים למען העיר, כמובן כל אחד ע"פ השקפתו.

לגבי שאר המפלגות יש שיקול בעיקר של סיכון תועלת. במערכת הבחירות לראשות העיר ולאחריה לא יכול לומר שיש תרומה מכרעת מהמפלגות הארציות למען העיר. למרות שניתנה עזרה פה ושם. הייתי רוצה להמליץ על חיבור למסגרת ארצית שתואמת ברמת הרעיון וההשקפה למסגרת העירונית.

אך יש בזה קושי.

קשה לזהות יותר מדי עומק רעיוני בפוליטיקה הארצית באופן רלוונטי למסגרת העירונית, כך ששיקול כזה הוא בעייתי.

התשובה נשמעת לא חד-משמעית,  בעיקר בגלל שכל מערכת הבחירות הנוכחית לא מכניסה בי עניין רב.

יש ביטוי חצי ציני בפוליטיקה הישראלית שלצערי חווינו על בשרינו בבית שמש - "אמנם הבטחתי, אבל לא הבטחתי לקיים". כל עוד זוכרים שמה שמבטיחים לפני בחירות, צריכים לקחת בערבון מאד מוגבל, אז אפשר להסיק מסקנות לגבי תועלת חיבור כזה או אחר למפלגות הארציות.