במרץ השנה חצתה את הכביש רתיל סואעד בת החמש בכפר סלאמה כאשר רכב פרטי שעבר במקום פגע בה. רתיל פונתה תוך פעולות החייאה לבית החולים 'זיו' בצפת, שם נקבע מותה. רתיל היא אחת מילדים רבים שנהרגים בתאונות דרכים כהולכי רגל.

בכל שנה נהרגים בממוצע 15 ילדים בגילאי 0-14 בתאונות דרכים כהולכי רגל – מעל ילד הרוג בכל חודש בממוצע.

על פי נתוני עמותת 'אור ירוק' שמבוססים על נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה (למ"ס), נפגעו בשנת 2021 553 ילדים (0-14) כהולכי רגל בכל הכבישים במדינה, 541 מהם נפגעו בתחום העירוני. מבין הילדים שנפגעו כשהלכו ברגל, 11 מהם נהרגו בשנת 2021. בנוסף  עולה מן הנתונים, כי 136 ילדים נפצעו באורח קשה כהולכי רגל בתחום העירוני בשנת 2021, לעומת 80 ילדים שנפצעו קשה כהולכי רגל בשנת 2020 – עלייה של 59 אחוז.

בעשור האחרון (2012-2021) נפגעו בתחום העירוני למעלה מ-6,300 ילדים הולכי רגל בתאונות, זאת מתוך 6,439 שנפגעו בכלל הכבישים (גם הבינעירוניים). בתחום העירוני נהרגו בעשור האחרון 134 ילדים ו-1,336 נפצעו באורח קשה.

ומה המצב אצלנו? שני ילדים הולכי רגל נהרגו במהלך העשור האחרון בבית שמש ו-93 נפצעו, 26 מתוכם במצב קשה והיתר קל.

מדו"ח מיוחד שהכינה עמותת 'אור ירוק' בשנת 2021, עולה כי מרבית הילדים שנהרגים בתאונות דרכים הם הולכי רגל. 14 מתוך 25 הילדים עד גיל 14 שנהרגו בתאונות דרכים בשנת 2020 נהרגו כאשר הלכו ברגל (56 אחוז מכלל הילדים ההרוגים באותה שנה). מדובר בנתון זהה למספר הולכי הרגל הילדים שנהרגו בשנת 2019. למרות הסגרים הארוכים שגרמו להישארות ארוכה של ילדים בבית, לא נרשמה ירידה בילדים שנהרגו כשהלכו ברגל.

שישה ילדים נהרגו כאשר נסעו ברכב (הנתון הנמוך ביותר בעשור האחרון) לעומת 13 ילדים שנהרגו בתאונות דרכים בשנת 2019 כאשר נסעו ברכב - ירידה של 54 אחוז.

שנת 2020 אינה חריגה בהיפגעותם של הולכי הרגל הילדים. כאשר בוחנים את  סוגי הפגיעות שהובילו למותם של ילדים בתאונות דרכים בעשור אחרון, ניתן לראות כי 53 אחוז מהילדים נהרגו כאשר הלכו ברגל (160 ילדים) – הסיבה המרכזית.

34 אחוז מהילדים נהרגו בעשור האחרון (101 ילדים) כאשר נסעו ברכב. שמונה אחוזים מהילדים נהרגו בעשור האחרון כאשר רכבו על אופניים (23 ילדים).

עו"ד יניב יעקב, מנכ"ל עמותת 'אור ירוק': "מסוכן להיות הולך רגל במדינת ישראל, במיוחד בתקופת החופש הגדול כשהילדים נמצאים ברחובות ובגני המשחקים. המדינה צריכה לקחת אחריות לביטחונם של הילדים, להפסיק להאשים אותם בפגיעות של עצמם ולהעלות לראש סדר העדיפויות את ההגנה עליהם. משרד התחבורה והבטיחות בדרכים בשיתוף פעולה עם ראשי הרשויות, חייבים לקדם התקנת פסי האטה בסביבת מוסדות החינוך, פארקים ובמקומות שבהם מבלים ילדים רבים. פס האטה הוא אמצעי פשוט וזול ליישום שמרסן את מהירות הנסיעה ועל ידי כך מפחית באופן משמעותי את הסיכון לתאונות דרכים. ככל שנגביר את בטיחות הילדים, נוכל לצמצם את הסיכון שלהם להיפגע בתאונות דרכים".