כמדי שנה ב־27 בינואר יציינו בעולם ובישראל את יום הזיכרון הבינלאומי לשואה ולגבורה. מספרם של ניצולי השואה שחיים עימנו יורד משנה לשנה והרצון לתת במה רחבה לסיפוריהם של השורדים באופן מוחשי ככל שניתן הופך להיות קריטי. מיזם קהילתי חדש בשם Live Forever, מנצל את קדמת הטכנולוגיה ליצירת הולוגרמות חדשניות של ניצולי שואה שיספרו את סיפורם, יפיחו בהם חיים וישמרו את הזיכרון לשנים רבות קדימה עבור הדורות הבאים.

המיזם מבית עמותת "יד עזר לחבר" בשיתוף היזמית החברתית יערית שושן, מחבר בין טכנולוגיה וזיכרון שואה ומעלה את דמויותיהם ועדותם של ניצולי שואה על גבי הולוגרמות ענק שיוקרנו ביום זה על פני בניינים בערים מרכזיות, ביניהן : בניין עיריית ת"א  בחיפה ובמקומות נוספים.

ניצולת השואה בת ה-93 יהודית הרשקוביץ מהווה את אחת ההולגרמות המובילות הפרויקט שמטרתו גיוס כספים לטובת הכנת 30 הולוגרמות נוספות, שיספרו את סיפורם של 30 ניצולי שואה. עלות הפקת הולוגרמה בודדת עומדת על כ-50,000 ₪.

מלבד הקרנתן בערים המרכזיות, יוצגו ההולוגרמות של ניצולי השואה במהלך כל החודש הקרוב במוזיאון השואה בעמותת "יד עזר לחבר" שהוקם לצורך שמירה על ההיסטוריה של העם היהודי בתקופת השואה והנצחת עדותם.

שמעון סבג, מנכ"ל עמותת "יד עזר לחבר": "מדובר בפרויקט חברתי ללא כוונות רווח, מקורות המימון מצומצמים למדי ובאמצעות ההולוגרמות, אנו גורמים לניצולי השואה 'לחיות לנצח' ולספר את סיפורם לדורות הבאים. מטרתנו היא להספיק לצלם כמה שיותר ולנצח את הזמן, מפני ששעון החול הולך ואוזל ובקרוב לא יישארו ניצולי שואה שיוכלו לספר את סיפורם.

"אי אפשר להישאר אדישים למשמע עדות של ניצול או ניצולת שואה, הם חוו על בשרם את זוועות הנאצים, הם מזכירים לנו למה ובזכות מי אנחנו כאן היום. מה שעצוב זה שהם הולכים ומתמעטים. מי שחיים בינינו כיום, היו ילדים פעוטים או נערים בתקופת השואה, וגם הם כלים ונעלמים." מוסיף סבג.

יערית שושן-סבג , יזמית חברתית: "בטכנולוגיה ייחודית המצלמת את ניצולי השואה באמצעות מספר מצלמות הצלחנו להפיק דמות הולוגרפית באמצעות עיבוד תמונה ובינה מלאכותית.

אודות השותפים בפרויקט:
עמותת יד עזר לחבר -
בית חם לניצולי שואה נוסדה ב-1995  והוקמה על רקע מצבם הכלכלי והחברתי הקשה של ניצולי השואה. כיום, מפעילה העמותה קריית חסד לתפארת בה מתגוררים מספר רב של ניצולי שואה, שחיו בעבר מתחת לקו העוני, הם זוכים למגורים נאים, שלוש ארוחות ביום, למכון פיזיותרפיה. בנוסף, מחלקת העמותה מאות ארוחות חמות לניצולי שואה מידי יום וזאת באמצעות בית התמחוי של-3 עשורים.
 

היזמית החברתית יערית שושן, בעלת משרד פרסום חברתי  :THE BRAND HOUSE מתמחה ביצירה וניהול קמפיינים קהילתיים. מטרת המחלקה החברתית במשרדנו לסייע ולייצר מודעות לנושאים קהילתיים חשובים על ידי חשיפתם הרבה בתקשורת ועד לחקיקתם בכנסת, דרך מובילי דיעה ואישי ציבור מובילים אשר לוקחים חלק בקמפיין. בין הקמפיינים המובילים :קמפיין חיילים בודדים – הקמת קואליציה לחקיקת חוק חייל בודד משוחרר. ילדים עם צרכים מיוחדים, לידה שקטה, קמפיין פוסט טראומה הלם קרב ולאחרונה קמפיין "תהיו עדי" להעלאת המודעות לאלימות בקרב נשים. 

עמותת יד עזר לחבר. טלפון: *8602

https://yadezer.org.il/

לינק לצפייה ולשימוש בסיפורה של יהודית הרשקוביץ

;t=125s">;t=125s