(צילום: חיה למפנר)

 

לא מעט אנשים בשנים האחרונות בוחרים לעזוב את חדרי הכושר כדי להגיע למכוני הקרוספיט - שיטת אימון ייחודית שכבשה את ישראל ומשלבת בתוכה את כל המרכיבים של הכושר: מהירות, זריזות, כח, כח מתפרץ, אירובי, גמישות ועוד. בתחילת פרוץ הקורונה, נפתח באזור התעשייה בבית שמש (רחוב האומן 7) 'קרוספיט הרי יהודה', שנמצא בבעלותו של פיל ופרנסואה. בשיחה עם חיה למפנר, מנהלת הקרוספיט בבית שמש, היא מספרת על האימונים במקום, למי הם מתאימים ומהו ההבדל בינם לבין חדרי כושר רגילים? 

 

(צילום: זהר נגה)

 

"ההבדל בינינו לבין חדר כושר רגיל מתחלק לשלושה חלקים", אומרת חיה ומשתפת: "1. בחדר כושר עובדים על שרירים מבודדים, יד קדמית/ אחורית, 4 ראשי, האמסטרינגס וכו'. אופן האימון הוא על ידי סטים וחזרות עם מנוחות בין סט לסט. לעומת זאת, בקרוספיט עובדים על תנועות פונקציונליות, שמערבות שרירים רבים בתרגיל אחד וגם שמדמים תנועות יום יומיות. לדוגמא - דדליפט: בדדלפיט אנו מרימים משקל כבד מהרצפה. תרגיל זה מלמד אותנו איך לעשות זאת בצורה נכונה ובו בזמן מחזק את פלג הגוף התחתון. איך זה מתקשר אלינו? בחיי היומיום אנו מרימים אינספור דברים מהרצפה ולפעמים דברים כבדים כמו קניות של סופר, ילדים ונכדים. האם אנחנו עושים את זה נכון? כנראה שלא. בעזרת הדדליפט נלמד לעשות את זה בצורה הנכונה ביותר.

"2. האימונים בקרוספיט הם אימונים אינטנסיביים, עצימים ומגוונים. מה שעושים בחדר כושר במשך שעתיים וחצי, מרוויחים בתוך שעה של אימון קרוספיט.  והכי חשוב - האימונים הם בקבוצה, מה שמוסיף את הדרבון והמוטיבציה של כל אחד ואחת. כל אחד מעודד את השני וכך מצליחים להגיע לקצה גבול היכולת באימון עם אווירה כיפית ותומכת.

"3. הקרוספיט עובד על כל מרכיבי הכושר באימון אחד: זריזות, מהירות, קורדינאציה, זריזות, כח, כח מתפרץ, סיבולת לב ריאה, סיבולת שריר ושיווי משקל, כאשר המטרה היא בעצם להרכיב ארגז כלים שיאפשר לנו להגיב לכל סיטואציה אפשרית במהלך החיים".

איך נולד הרעיון? 

"קרוספיט זהו ענף ספורט עולמי - ישנם מעל 10,000 מועדונים ברחבי העולם. החלטנו לפתוח בבית שמש מתוך הצורך לתת מענה לאנשים לסוג הכושר הספיציפי הזה - הקרוספיט, זאת כדי שלאנשים תהיה מוטיבציה לבוא ולהתאמן. חדרי כושר יש, אבל אימוני קבוצה עם הרגשה של משפחה אין. פתחנו בתקופת הקורונה ונאבקנו להישאר פתוחים גם במהלכו כי הקרוספיט מקנה לאנשים את הביחד, את הגיבוש ואת הקהילתיות, ומעניק מעגל חברתי חדש. וזה מה שמוציא את הטוב ביותר מכל אחד ואחד באימון מבחינת היכולת הפיזית שלו". 

לאיזה סוג של מתאמנים מתאים בעיקר הקרוספיט?

"הקרוספיט מתאים לכולם! לכל גיל ולכל רמה. המתאמן הכי צעיר שלנו בן 11 והכי מבוגרת שלנו בת 67. כל תרגיל מותאם באופן אישי לכל אחד ואחד לפי הרמה שלו. כלומר, בסופו של דבר האימון הוא אותו אימון לכל אחד, אך כל אחד יעשה את הווריאציות שמתאים לו מבחינת רמת כושר. דוגמא הכי בסיסית - שכיבות סמיכה: יש כאלה שיעשו את התרגיל בטווח המלא - מהרצפה, ויש כאלה שיבצעו את התרגיל בווריאציה קצת יותר קלה - בעזרת קופסא, כדי לקצר את טווח התנועה".

 

 (צילום: זהר נגה)

 

איך מתבצעים האימונים במקום?

"האימונים במקום מחולקים לשלושה חלקים עיקריים: חימום, כח, וה-WOD (workout of the day). בתחילת כל אימון מבצעים את החימום ולאחר מכן מגיעים ל"בריף" קטן ליד הלוח שבו המאמן מסביר את מהלך האימון, מדגים את התרגילים, נותן אלטרנטיבות במקרה הצורך ועונה לשאלות. במהלך האימון עצמו, המאמן עובר בין כולם, מוודא שכולם עושים את התרגילים כמו שצריך, מתקן כשצריך, מדרבן ומעודד".  

אופיר בראון, שמתאמן ב'קרוסיפט הרי יהודה' לא מעט זמן, משתף ואומר כי "זה הפך להיות יותר מתחביב אצלי, זה הפך להיות חלק בלתי נפרד מהחיים שלי. זה פיתח אותי, למדתי הרבה מאוד על הגוף שלי ואיך להניע ולאמן אותו נכון וזה נתן לי הרבה כיוון ונקודה של אור בעולם שאי אפשר לתכנן בו קדימה והרבה בתקופה של הקורונה".

ג'יליאן, שגם כן מתאמנת בקרוסיפט ולא מסתירה את חיבורה הגדול למקום, מספרת: "האנשים אדיבים וחמימים, האווירה חמימה ומחשמלת והמאמנים מנוסים ומעודדים".

"לאחר שביקרתי בהרבה מכוני קרוספיט בארה"ב, אני יכול לומר שמה שמייחד את קרוספיט בית שמש היא האווירה המשפחתית והתומכת", עוד מספר מרדכי, מתאמן נוסף שמכיר היטב את עולם הכושר.

"זהו מקום ללא שיפוטיות, שבו דתיים ולא דתיים, ישראלים ולא ישראלים, עובדים יחד כדי לחזק את עצמם מבחינה פיזית על מנת להפוך לגרסאות הבריאות ביותר של עצמם", מסכם מרדכי.

אם גם לכם בא להצטרף לקהילה שלנו, צרו עמנו קשר באמצעות הרשתות החברתיות - פייסבוק | אינסטגרם CrossFit Judean Mountains  או דרך הטלפון שמספרו הוא: 050-2638318