צילום: יח"צ

מיתוג עסקי מקומי או בינ"ל - מה ההבדל?

מיתוג עסקי מושפע ישירות מקהל היעד של העסק. הוא צריך לדבר בשפה מתאימה, להיות אטרקטיבי ולשדר מסרים רלוונטיים - לקהל היעד האופטימלי שלכם.

לכן, אם אתם בוחרים מיתוג עסקי לקהל יעד בינ"ל, תהיו חייבים להתייחס לרמת התחרות בשוק אליו אתם פונים (כאשר בשוק הבינ"ל יש תחרות הרבה יותר גדולה כמובן), רמת התחכום המתבקשת ופרמטרים נוספים, המשתנים באופן מהותי בין מיתוג עסקי לוקאלי לבין מיתוג עסקי בינ"ל.

יתרונות של מיתוג עסקי מקומי

אם אתם בעלים של עסק קטן בבית שמש והסביבה, מיתוג עסקים מקומי הוא הכלי המתאים לכם ביותר, אם אין לכם כוונות לקדם את העסק לקהל בינ"ל.

מיתוג מקומי יקל על קידום העסק שלכם בגוגל, יקל על לקוחות מקומיים למצוא אתכם ואם אתם גם ככה מנהלים עסק שהשירות שלו רלוונטי בעיקר לתושבי האזור, כמו מספרה למשל, מיתוג עסקי מקומי הוא בדיוק מה שאתם צריכים.

כך למשל, אתם יכולים למתג את עצמכם בתור "המספרה של בית שמש והסביבה", לחלק הטבות רק לתושבי האזור, לחלק בלונים עם הכתובת והפרטים שלכם לילדי השכונה ולהשקיע רק בפרסום לוקאלי.

בין היתרונות הבולטים בגישת המיתוג המקומי, אתם יכולים לראות שמדובר על חיסכון משמעותי בהוצאות.

אבל גם החיבור הישיר לקהל המקומי שלכם, בעזרת המיתוג, גורם לחיבור רגשי של בני המקום לעסק שלכם ולכן, גם הקהל המקומי מעדיף להגיע אליו.

היכרות עם קהל היעד = מיתוג עסקי אפקטיבי

בניגוד למה שנהוג לחשוב, מיתוג עסקי נכון מתמקד בפילוח של קהל היעד המתאים לעסק שלכם ביותר ולכן, אם אתם מכירים טוב את הקהל המקומי, שהוא גם קהל הלקוחות העיקרי שלכם, אתם יודעים מה הוא צריך, מה הוא מחפש ולכן גם יודעים טוב יותר איך לפנות אליו, מה להציע לו ואיך לכבוש את ליבו. זה בדיוק העניין של מיתוג מקומי.

לסיכום,בתוך המכלול הגדול של שיווק עסקים, מיתוג עסקי תופס נתח רחב במיוחד ולכן, אם יש לכם עסק מקומי, כדאי להתמקד במיתוג מבוסס מיקום, בתור חלק בלתי נפרד מתהליכי שיווק מבוסס מיקום.


    * האמור בכתבה כולל תוכן ומידע מסחרי/שיווקי ומערכת "שמשנט" אינה אחראית למהימנותו. פרסום התכנים והמידע המסחרי בכתבה אינו מהווה המלצה או הצעה מטעם "שמשנט" לרכוש ו/או להשתמש בשירותים או המוצרים בכתבה.