קידום אתרים הוא אחד התחומים הגדולים ביותר במאה ה-21, כשבעלי עסקים בכל התחומים והענפים מבינים שאם אין להם נוכחות ברשת, כאילו לא היו קיימים. בין היתר נדרש שירות בניית קישורים לצד פעולות רבות אחרות כגון אופטימיזציה, יצירת תכנים מקוריים ועוד, בכדי לוודא שנעשה כל מה שצריך על מנת לדחוף את האתר קדימה. העניין הוא שכמו בכל תחום אחר, אם לא עושים זאת נכון, הטעויות שנוצרות עלולות לעצור את תהליך ההתקדמות של האתר ואפילו לפגוע בו עד להסרתו.

כמה טעויות שמהן כדאי להימנע כשמחפשים שירות בניית קישורים

  • קישורים רק לעמוד הבית – חברה המעניקה שירות בניית קישורים איכותי תדע לעולם לא לקדם את עמוד הבית של האתר בלבד. קידום איכותי שם דגש על כל עמודי האתר, שכן כל אחד מהם חשוב באותה מידה ויענה על צורך של גולשים רבים. עוד כדאי לדעת שגוגל לא אוהב יחס לא מאוזן בין קישורים לדף הבית, ובין דפים אחרים באתר.

  • קישורים מאתרים בעלי מוניטין גרוע – גוגל לא אוהב אתרים שאין בהם תוכן, או שיש בהם תוכן רב אך משוכפל; ספאם, בלוגים חסרי ערך, אתרי פורנו, אתרי הימורים ושאר אתרים כאלו, מכל אלו ינסה גוגל למנוע להתקדם ולהצליח. עד כדי כך, שבמרבית הפעמים האתרים הללו יוסרו מהאינדקס עקב הפרות כללים או גניבת זכויות יוצרים. כדי להימנע ממצבים כאלו, יש לשאוף להוציא ולקבל קישורים אך ורק לאתרים איכותיים שברור לכם שהם עומדים בתקנים ברמה הגבוהה ביותר.
  • קישורים מאתרים לא רלוונטיים – ניקח אתר אינטרנט שעוסק בבישול. סביר להניח שאם ננסה לקדם אותו באמצעות קישורים מאתרים שעוסקים בתיקון מנועים של מכוניות, הדבר לא יסייע כלל ואפילו יוריד מערך האתר שלנו. גוגל אוהב המשכיות וערך, כך שאם אותו אתר שעוסק בבישול ינסה לקדם את עצמו דרך קישורים שמגיעים ויוצאים לאתרים אחרים מהתחום; כלי מטבח, כלי בישול, אתר מתכונים, בישול מסביב לעולם ועוד, סביר להניח שגוגל ייתן לו את הדחיפה הנדרשת כדי להגיע אפילו יותר רחוק.

זו לא הכמות שקובעת – אלא האיכות

לסיכומו של עניין, אין ספק כי שירות בניית קישורים מבוסס בסופו של דבר לא על כמות, כי אם על איכות הקישורים שנכנסים ויוצאים מהאתר. על מנת להשיג את התוצאות הטובות ביותר, מומלץ למצוא חברה המתמחה בקידום אתרים, החלפת קישורים ובנייתם בהתאם לצרכי הלקוח, תוך התאמת אתרי היעד והמקור לתחום בו עוסק הלקוח עצמו, על מנת להשיג את אותה המשכיות ואותו קשר שגוגל מחפש.


* האמור בכתבה כולל תוכן ומידע מסחרי/שיווקי ומערכת "שמשנט" אינה אחראית למהימנותו. פרסום התכנים והמידע המסחרי בכתבה אינו מהווה המלצה או הצעה מטעם "שמשנט" לרכוש ו/או להשתמש בשירותים או המוצרים בכתבה.