תקופת החגים, כוללת בחובה מפגשים משפחתיים רבים ובשיאם ארוחות עשירות בכל טוב. לרבים מאיתנו ישנה נטייה להעלות במשקל. אך איך בכל זאת חוזרים לשגרה לאחר החגים?  שירלי קיטרון, דיאטנית ורוקחת ברשת סופר-פארם מציעה טיפים שימושיים לתזונה נכונה שיסייעו בחזרה לשגרה ולהורדת הקילוגרמים המיותרים שהוספנו בארוחות החג:

1.        תחושת שובע לאורך זמן: מומלץ לאכול מספר ארוחות במהלך היום; 3 ארוחות עיקריות - בוקר, צהריים וערב ו-2 ארוחות ביניים. כאשר כמות הקלוריות נפרשת על פני מספר רב של ארוחות, הגוף מתמודד עם המזון בצורה יעילה ולא אוגר אותו.
2.        אוכל דל שומן, אך עשיר בסיבים תזונתיים: בעת קנייה בסופר מומלץ להקדיש זמן לקריאת הסימון התזונתי שעל גבי המוצרים ולהעדיף מוצרים המכילים יותר סיבים תזונתיים, אשר מסייעים בזירוז חילוף החומרים ויוצרים תחושת שובע לאורך זמן. על התפריט היומי לכלול מוצרים דלים בשומן, דוגמת מוצרי חלב עד 5%, בשר רזה- עוף והודו, ירקות ועוד.
3.        פירות: הם תחליף מצוין לצורך במתוק, אך עם זאת רצוי להגביל את הצריכה למקסימום שני פירות ביום, שכן הם מכילים רמה גבוהה מאוד של סוכרים.
4.        מים והרבה: חשוב להקפיד על שתייה מרובה עם עדיפות מובהקת למים. הרבה אנשים מתקשים לשתות מים משום שהתרגלו לשתייה מתוקה, לפיכך הטיפ הוא לקחת איתכם בקבוק של ליטר וחצי ולהתייחס לשתיה כמטרה שיש להשיגה במהלך היום.
5.        פעילות גופנית: לכולם ידוע שפעילות גופנית מסייעת בשמירה על המשקל. עם זאת, מרבית האנשים שאינם עוסקים בספורט באופן קבוע מתקשים להתרגל לכך. לכן מומלץ לבחור אלטרנטיבה נוחה: גם טיול בטבע עם המשפחה, עלייה במדרגות במקום במעלית, לקיחת הילד לגן ברגל, הליכה בפארק עם בן/בת הזוג יכולים להוות תחליף התחלתי מצוין לפעילות גופנית.
6.        תוספי תזונה: מומלץ לשלב בתפריט היומי תוספי תזונה וויטמינים, למשל, כמוסות הדיאט פור לייף, המכילות את מרכיב ה- CLA, זוכה פרס הרכיב המרזה הטוב ביותר, תורמות להורדת מסת השומן בגוף תוך העלאת מסת השריר ומסייעות בחילוף החומרים. בכל מקרה של נטילת תוסף תזונה יש להיוועץ עם רוקח.