צילום אילוסטרציה: FREEPIK

שוק פיתוח המוצר בישראל נחשב לאחד החמים בעולם. בכל חודש, מאות יזמים מציפים את חברות הפיתוח. לצד זה, התעשייה המשגשגת שמסביב לא עומדת בכמויות התכנון והפיתוח הפנימיים, והחברות השונות נדרשות להשתמש בשירותי הנדסה ותכנון במיקור חוץ.

אז איך משתמשים נכון בשירותים אלו, ואיך מתאימים את תחום העיסוק של החברה שלכם לחברת מיקור חוץ.

מיקור חוץ לפיתוח מוצר

ראשית, נבהיר כי מיקור חוץ יכול להיות למגוון רב של שירותים. החל משירותי ניקיון, דרך שירותי השמה ועוד. במאמר זה אנו מתמקדים אך ורק במתן שירותי מיקור חוץ לצורך תכנון ופיתוח מוצרים הנדסיים.

איזה סוגי חברות פיתוח במיקור חוץ יש?

עקב הריבוי בפרויקטים ויוזמות בישראל, קיים מגוון רחב של חברות מיקור חוץ לפיתוח ותכנון הנדסי. זה מתחיל מפרילנסר בודד שנותן שירותי הנדסה ותכנון, ממש כעזר למחלקת הפיתוח, וכלה בחברה שמסוגלת לקחת על עצמה את הפרויקט כולו, כולל ניהול מלא – פיתוח, תכנון, ניהול, רכש, ייצור והחזרת מוצרים מוגמרים ללקוחות.

ההבדל משמעותי מאד, ומשתנה בין סוגים שונים של תעשיות. לדוגמא, אם מדובר בתעשיות גדולות (כמו התעשיות הצבאיות, האוויריות וכיוצא באלו), תידרש יכולת לתת מענה מקיף לכל הפרויקט, כך שמצד החברה ה"דורשת" (נקרא לזה "הלקוח") אין צורך ביותר ממנהל או שני מנהלי פרויקט.

בצורה כזו, הלקוח זוכה להפעיל פרויקט שלם, שבמסגרת העצמאית שלו היה הופך למסורבל ויקר, לכזה שדורש מעט משאבים "פנימיים", צוות מנהל, וכל שאחר האחריות נופלת על חברת מיקור החוץ

לעומת זאת, אם מדובר בחברת סטארטאפ, שנמצאת בסיטואציה של צורך באנשי מקצוע, מבי לרצות להתחייב לאורך זמן, ומבלי לעבור את כל התהליך של גיוס כוח אדם, ניתן להסתפק בשירותים ממוקדים יותר, וגם לזה ניתן מענה נרחב בתעשייה המקומית.

רוב החברות נותנות מענה מקיף לכך, אך ישנן כאלו שנחשבות למוגבלות יותר ביחס לאחרות. בתוך דורש השירות, חובה להגיע פיזית אל החברה המיועדת למתן השירות, בכדי לבדוק מה היכולות והרקע.

בחברות מסוימות ניתן לראות מרחבי עבודה גדולים, צוותי פיתוח, הנדסת ייצור, רכש, בקרה ועוד, לצד חדרי ייצור מקצועיים ויעודיים. ובחברות אחרות ניתן לראות משאבים מוגבלים יותר, אשר מאפשרים לתת רק חלק מהשירותים הנדרשים.

בנוסף, יש את אלמנט המחיר והחומר האנושי. מכיוון שמדובר בשותפים לעשייה, רצוי לוודא שיש חיבור טוב לדמויות הפועלות, גם אם זה אומר שהמחיר גבוה יותר. יתכן שחסכנות תעלה ביוקר.

למה כדאי להשתמש בשירותי מיקור חוץ?

לשירותי מיקור חוץ יש יתרונות רבים. הבולטים הם:

  • חסכון משמעותי בכוח אדם לחברה הלקוחה – לא צריך יותר מצוות קטן של מנהל עד מספר אנשי צוות לכל היותר בכדי לנהל את הפרויקט כולו.
  • חסכון בהוצאות על גיוס עובדים ובניית מחלקות יעודיות לפרויקטים זמניים.
  • גמישות בתהליך – רוב המסגרות הגדולות עובדות בצורה מסורבלת ואיטית לעומת חברות מיקור החוץ שמשופשפות היטב במתן השירותים הדרושים
  • מהירות פיתוח – בזכות הגמישות, הפרויקט מתקדם בקצב גבוה בהרבה.

לסיכום, אין ספק בכלל שבכדי לקדם את הפרויקט שלכם, בין אם אתם חברת סטארט אפ (קטנה כגדולה) או חברה מיוצבת מהתעשיות הגדולות בארץ, מומלץ מאד לבחון את מגוון החברות הקיימות בארץ לשירות שאתם מחפשים, ולחסוך לעצמכם משאבים וכסף רב בתהליך הפיתוח והתכנון.


* האמור בכתבה כולל תוכן ומידע מסחרי/שיווקי ומערכת "שמשנט" אינה אחראית למהימנותו. פרסום התכנים והמידע המסחרי בכתבה אינו מהווה המלצה או הצעה מטעם "שמשנט" לרכוש ו/או להשתמש בשירותים או המוצרים בכתבה