בעמותת 'אור ירוק'. הכינו דו"ח מיוחד, במטרה לאמוד את היקפי הרוכבים הנפגעים בכל עיר מעל 50 אלף תושבים ואת חלקם במצבת כלל הנפגעים בעיר. מטרת הדו"ח היא להצביע על ערים "אדומות" שבהן יש לשפר את מערך הבטיחות עבור רוכבי האופנועים והקטנועים. בעמותת 'אור ירוק' בדקו את נתוני ההיפגעות בחמש השנים האחרונות (2015-2019) ובמקביל ניתחו את חלקם היחסי של רוכבי האופנועים והקטנועים שנפגעו בתאונות דרכים מכלל הנפגעים בתאונות דרכים בעיר באותן שנים.

העיר בה חלקם היחסי של רוכבי האופנועים והקטנועים הוא הגבוה ביותר היא גבעתיים, בה מתוך 348 נפגעים, 109 (31%) הם רוכבי אופנועים וקטנועים. בית שמש במקום ה-33 עם שיעור של 3% בלבד (9 מתוך 328).

שנת 2019 הייתה שנת שיא במותם של רוכבי האופנועים והקטנועים ב-15 השנים האחרונות. 66 רוכבים נהרגו בתאונות דרכים לעומת 44 רוכבים שנהרגו בשנת 2018 – עליה של 50%. המגמה הקטלנית נמשכת גם בשנת 2020. בשיעור הרוכבים ההרוגים לכל 10,000 אופנועים, ישראל נמצאת במקום הרביעי הגרוע מבין מדינות ה-OECD, כמעט פי שניים יותר מהממוצע. מעל 50 רוכבים נהרגו מתחילת שנת 2020 שהולכת ומסתמנת כשנה הקטלנית ביותר לרוכבי האופנועים ב-15 השנים האחרונות.

ב-18 באוגוסט 2020, פנה ארז קיטה מנכ"ל עמותת אור ירוק אל שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, ח"כ מירי רגב, בבקשה כי השרה "תפעל להעברת התקציב הנדרש להמשך הטיפול במעקות הבטיחות ובכלל זה להתקנת פסי המגן מצילי החיים".

המכרז להחלפת מעקות הבטיחות והתקנת פסי ההגנה לרוכבים הופסק ולא חודש בשנת 2020. קיטה פונה במכתבו אל שרת התחבורה והבטיחות בדרכים וטוען כי: "פעילות התיקון והאחזקה של מעקות הבטיחות, המבוצעת באמצעות חברת נתיבי ישראל, הינה בעלת משמעות מצילת חיים עבור רוכבי הדו גלגלי. מעקות הבטיחות הישנים והלא תקניים מהווים מלכודת מוות עבור רוכב המחליק על הכביש, והתקנת פסי המגן במעקות הבטיחות שקולה להצלת חייהם של הרוכבים. פעילות זו תוקצבה בשנים האחרונות בהיקף של כ-38 מיליוני שקלים בשנה, תקציב אשר קוצץ באופן נרחב, זאת כאשר ברחבי ישראל ישנם מאות קילומטרים של כבישים עם מעקות המחייבים החלפה או תיקון".

מנכ"ל עמותת אור ירוק מסיים את הפנייה בבקשה משרת התחבורה והבטיחות בדרכים לפעול על מנת למצוא תקציב לטובת צמצום מספר הרוכבים הנפגעים הגבוה: "אני פונה אליך בבקשה כי תפעלי להעברת התקציב הנדרש להמשך הטיפול במעקות הבטיחות ובכלל זה להתקנת פסי המגן מצילי החיים. אני סמוך ובטוח כי הצלת חיי הרוכבים עומדת לנגד עיניך וכי ימצא התקציב הדרוש על מנת להעבירו לטובת צמצום היפגעותם הגבוהה של רוכבי האופנועים בישראל".

ארז קיטה, מנכ"ל עמותת 'אור ירוק': "הסיכון של רוכבי האופנועים והקטנועים  להיפגע בתאונות דרכים הוא גבוה מאוד בהשוואה לנהגי הרכב הפרטי. בשנים האחרונות נרשמת עליה חדה בשיעור רוכבים שנהרגו בתאונות דרכים, מגמה שהגיעה לשיאה השנה. מדד הערים "האדומות" מצביע על ערים שחייבות לשים דגש על שיפור התשתית עבור רוכבי האופנועים והקטנועים כמו צביעת מעברי חציה בצבע תיקני שלא גורם להחלקה, טיפול במוקדי הסיכון שבהם נפגעים הרוכבים ועוד פעולות נוספות שיצמצמו את היפגעותם הגבוהה של הרוכבים. במשרד התחבורה והבטיחות בדרכים לא יכולים לקבל באדישות את נתוני ההיפגעות הגבוהים של רוכבי האופנועים והקטנועים ולכן יש להכין תכנית שמעודדת ערים וישובים לקחת אחריות ולפעול למען צמצום מספר הרוכבים הרבים שנפגעים. בשילוב זרועות של משרד התחבורה והבטיחות בדרכים והרשויות המקומיות נוכל להציל את חיי הרוכב הבא".