ככל שמזדקנים, מערכות הגוף שלנו הולכות ונשחקות, השרירים החלשים של הגוף גורמים לחוסר שיווי משקל וכתוצאה מזה נפילות בבית או ברחוב הן גורם שכיח לפציעה אצל קשישים. ריבוי הנפילות גורם הרבה פעמים לחוסר ביטחון ולהפסקת פעילות ותלות בגורמים נוספים, מתוך הפחד לאבד שיווי משקל וליפול. נפילה בגיל השלישי יכולה להיות מאוד משמעותית. לכן, מומלץ לעשות כמה שניתן על מנת להפחית את הסיכוי ליפול.

אחת השיטות המסייעת לשיפור היציבות היא השיאצו, טכניקת טיפול יפנית המתבססת על תורת הרפואה הסינית בשילוב טכניקות מערביות. תרגילי השיאצו מסייעים לשיפור היציבות ולשמירה על שיווי המשקל.

להלן מספר תרגילים, אותם ניתן לעשות בבית, אך בשל החשש מחוסר שיווי משקל קיימת עדיפות לעשות את התרגילים בישיבה או בסמיכות לקיר תומך בעת הצורך. הקפידו על שימוש בכיסא יציב ולשבת עם כפות רגליים יציבות על הקרע בפיסוק קל.

  1. ישיבה על קצה הכיסא הנפת הידיים לצדדים תוך הטיית כף היד כלפי חוץ או רק האצבע כלפי חוץ.
  2. ביצוע תפנית של הגב עם הידיים לצדדים כל פעם לצד אחר.
  3. הטיית הגב כלפי מטה עם ניסיון לגעת עם קצות האצבעות ברצפה.
  4. הרמת הידיים למעלה וביצוע הטיית הגב קדימה.
  5. הנחת יד ימין בין הרגליים וסיבוב הגב שמאלה וההיפך; יד שמאל בין הרגליים וסיבוב ימינה.
  6. הנפת הידיים קדימה ושילב האצבעות וביצוע מתיחה.

 תרגילים נוספים בעמידה:

  1. הרמת יד ימין באוויר יד שמאל ישרה ומושכת מטה לכיוון הברך לבצע לשני הצדדים.
  2. הושטת רגל קדימה מהרמת הבוהן כלפי מעלה.
  3. הושטת הרגל אחורה מהפניית הבוהן כלפי מטה.