במהלך תקופת הקורונה המועצה האזורית מטה יהודה תפעלה מערך יוצא מן הכלל של מתנדבים ופעילויות שסייעו לתושבים לצלוח את התקופה המאתגרת. לצד פעולות אלו, המועצה פעלה לספק אירועים לרווחת התושבים שכללו הפקות של טקסים בימי העצמאות והזיכרון והפקת תכנים חשובים ביום השואה. כלל אגפי המועצה נרתמו למאמץ ויחד הם הובילו ליציאה בטוחה מסכנת ההתפרצות.

השבוע נפתחה מחדש שנת הלימודים ברחבי המועצה האזורית מטה יהודה. לצורך וידוא פתיחה מוצלחת גוייסו מחדש הצוותים החינוכיים והנהגים, בוצעו חיטויים בכיתות ואף הוקמו עמדות ניקיון בבתי הספר. בימים האחרונים המועצה פועלת להוציא כ-350 קווי נסיעה לרווחת התלמידים ואלו סייעו ליותר מ-4000 תלמידי להגיע ל-120 בתי ספר ותיכונים ברחבי המועצה ומחוצה לה. התלמידים שהגיעו נראו שמחים לחזור לשגרה לימודית תקינה.

לקראת החזרה המיוחלת לשגרה, המועצה האזורית מטה יהודה מובילה תהליך אסטרטגי של בחינת צרכי התושבים והתאמת שירותי המועצה אליהם. בתהליך כולל סדרת מפגשים מיוחדים עם עובדי המועצה ומנהליה במטרה  לנצל את התובנות שעלו בתקופת החירום וליישמן גם לקראת המשך הפעילות והחזרת המועצה למסלולה הייעודי לאחר תקופת הקורונה. במהלך המפגשים בוצעה חשיבה רחבה  אודות הצרכים של תושבי האזור, חידוד המטרות והיעדים של המועצה והתקיימו דיונים בנוגע לשינויים בשטח לאור המציאות הנוכחית.

על מנת להצליח לחולל שינוי משמעותי ומורגש , עובדי המועצה חולקו לקבוצות המבוססות על צרכי המועצה המעודכנים. הקבוצות כוללות שישה תחומים: הבאים: שירות וקשר עם התושבים,  ממשקי עבודה חוצי מחלקות ושיפור הטכנולוגיה הפנים ארגונית, התייעלות בירוקרטית ותהליכי העבודה, פיתוח עסקי, כלכלי ותרבותי ברמה המקומית, התנהלות פיננסית ולבסוף, צוות שיפעל לפיתוח מנגנוני חוסן קהילתיים  המתבססים על ההנהגה היישובית. כל הצוותים פועלים  יחד בהתאם   למטרות המועצה.

נושאי הקבוצות נבחרו על ידי הנהלת המועצה מתוך זיהוי הצרכים והמגמות במועצה ובמדינה. לדוגמא, אחד המאפיינים שהביאה עימה תקופת הקורונה הוא צריכה מעסקים קטנים מקומיים ולא מהרשתות הגדולות ולכן הוקם צוות שבוחן כיצד ניתן לחזק את הקשר של התושבים אל העסקים הקטנים במטה יהודה וכיצד ניתן לקדם צריכה של תרבות מקומית. מהלך כזה יביא תועלת לכל הצדדים ויחזק את המועצה ואת הישובים.

דוגמא נוספת היא תחום הקהילה והמתנדבים. תקופת הקורונה הביאה לשיתוק המשק וכל הפעילויות ובכך הדגישה את חשיבות החוסן היישובי והמנגנונים הקהילתיים. זוהי שעתם הגדולה של הוועדים המקומיים אשר נדרשים לתת מענה לצרכים מתחום התרבות, הבריאות, הביטחון והסיוע לאוכלוסיות נזקקות. זאת ועוד, האתגר של סיוע לאוכלוסיית הוותיקים ללא הגעה פיסית אליהם חייב את המועצה להקים מאגר מידע המרכז את דרכי ההתקשרות עם אוכלוסייה זו. הצוות שהוקם לבחינת תחום זה עוסק בפיתוח תהליכים אלו כך שיוכלו להמשיך גם בשגרה.  

אחד השינויים שהביאה איתה תקופת הקורונה הוא הגמישות והמהירות בה הדברים יכולים לקרות. בהתאם לכך נקבע גם תהליך בניית תמונת העתיד של המועצה. אורך התהליך הוא 3 שבועות, כל מפגשי הקבוצות מתקיימים בזום, בסיום התהליך יהיו לפחות 6 תהליכי שירות חדשים או משופרים, ברורים ומוחשיים לתושבים ולעובדים.

ראש המועצה האזורית ניב ויזל: "תקופת הקורונה סיפקה לנו הזדמנות לחשוב קדימה ולתכנן את המהלכים שייטיבו עם תושבי האזור ואני גאה בכך שניצלנו את הזמן ביעילות על מנת לסייע לציבור ולבנות עתיד טוב יותר. תקופה זו פתחה בפנינו אפשרויות טכנולוגיות חדשות אשר משפרות את ההתנהלות הפנימית של המועצה ומחזקת את שיתוף הפעולה התיאום והבקרה בין היחידות השונות במועצה. מהלכים אלה משתלבים בתפיסה של המועצה של קשר ישיר עם התושבים והבאת שירותיה לכל מקום ובכל זמן. המטרה שלנו היא להצליח להגיע לכל תושב ותושבת ולתת להם השירות הטוב ביותר אשר מותאם במיוחד עבורם ואנחנו מתרגשים לקחת את הצעדים האלה קדימה יחד איתכם".