באדיבות רננה מזרחי, המנהלת המדעית של מטרנה
 
בימים אלו מופרת שגרת חיינו, ורבים מאיתנו רצים למרחב המוגן מספר רב של פעמים במהלך היום והלילה. איך ניתן להתכונן? מה יכול להקל את השהות במרחב המוגן ,מה כדאי להכין מראש לילדינו הקטנים ולתינוקות.

מה מומלץ להכין מראש במרחב המוגן?

ראשית עדיף להכין את הציוד לטיפול בתינוק מראש. הכנת הציוד מראש תקל על הטיפול בתינוק בעת השהות במרחב המוגן ותאפשר שהייה בטוחה מבלי להוסיף לחץ מיותר . מה כדאי להכין (בתיק או במרחב המוגן): בגדים להחלפה, חיתולים, מגבונים, חיתולי טטרא, מוצצים, שקיות אשפה לחיתולים המשומשים וצעצועים .

מבחינת המזון - מומלץ להכין  מראש בקבוק עם מים מורתחים שקוררו לטמפ' החדר, אריזת תחליף חלב ועדיף אריזת TOGO המכילה מנות מדודות להכנת מנה של 180 מ"ל תרכובת מזון לתינוקות ובנוסף לוודא שיש כמה בקבוקים ריקים ונקיים להכנה בשעת הצורך. לתינוקות מעל לגיל חצי שנה שאוכלים כבר מזונות מוצקים כדאי להכין מספר צנצנות של מחיות פרי או ירק  וכמה כפיות חד פעמיות להאכלת התינוק.

תינוקות ופעוטות אוהבים חפצים מוכרים ולכן כדאי לוודא שהבובות או הצעצועים האהובים עליהם יהיו בהישג יד.




איך להקפיד על מה שחשוב לנו בשגרה מבחינת תזונה בריאה לילדנו

האכלה בריאה אינה מסתכמת ברכיבי המזון או במזון בריא בלבד. האכלה בריאה היא אכילה שנעשית בנינוחות, מתוך מתן כבוד לילד, לתחושותיו, העדפותיו, רגשותיו, פחדיו ומחשבותיו ומתוך מתן אמון בו.

במילים אחרות, זה לא רק ה"מה" הילד אכל , אלא גם (ואולי בעיקר) "איך" הילד קיבל את המזון. האם אכלנו באווירה רווית מתח וכעס או תוך השריית נינוחות ורוגע? נושא זה מקבל משמעות מיוחדת בתקופה של לחץ ומתח כפי שאנחנו חווים בימים אלו. מי מאיתנו לא מכיר את ההרגשה שאוירה לחוצה גורמת לנו שלא לאכול כלל? זה בהחלט יכול להיות גם אצל פעוטות וילדים קטנים.

לכן, במיוחד עכשיו חשוב להיות גמישים ויצירתיים כדי לשמור על אוירה נעימה מבלי להכריח ילדים לעשות משהו שהם לא רוצים.נכון שאנחנו רוצים תמיד הם יאכלו בריא אבל לא צריך להתעקש על כך או לנסות ולהכריח אותם כי גם אם כבר "הצלחתם" והמזון הבריא שרציתם נאכל... קחו בחשבון שהוא עלול לא להתעכל והגוף לא ינצל ממנו את רכיבי המזון החיוניים לו בצורה טובה. האוכל הכי מזין שיש לא ייקלט בגוף היטב כשהוא נאכל בסביבה לחוצה ומלחיצה.
 
איך להפוך את האכילה לחוויה?

נחפש דרכים להפוך את האכילה לחוויה והנאה (ואני עוד לא ראיתי ילד שסירב למשהו מהנה...). זה הזמן לגלות יצירתיות עם ילדכם ולהמציא משחקים כמו למשל : להמציא שמות למאכלים, לחפש שירים על מזונות מוכרים  או לתת לגדולים יותר לעזור בהאכלת התינוק וכדו'.