אחת התופעות המעניינות שמתחילה להתהוות בעולם האינטרנט, היא התופעה של אנשים וגופים בעלי שם ומוניטין, הסובלים מפגיעה אנושה במוניטין שלהם, לעיתים בעקבות אירוע אחד שלילי בו היו מעורבים, ולעיתים גם מבלי שהיו מעורבים כלל באירוע שלילי. כפי שמסביר דוד קרויזר, מנכ"ל ובעלים במשרד פרסום Ufirst שנמצא בחוד החנית של הפרסום באינטרנט, "גם פרסום של פסק דין במשפט בו הייתם מעורבים, יכול לפגוע במוניטין שלכם, אפילו אם אתם הם התובעים ואפילו אם התביעה שלכם מוצדקת מאין כמוה".         

האינטרנט זוכר הכל – גם את הדברים השליליים

הבעיה היא, שהאינטרנט זוכר הכל, ופרט לדברים היפים והחיוביים שאנחנו דואגים לפרסם על עצמנו ושאחרים מספרים עלינו, הוא זוכר גם את הדברים הרעים שנאמרים עלינו. כפי שכולנו יודעים, חדשות רעות מתפשטות מהר הרבה יותר מחדשות טובות, ואם נתתם שירות גרוע לאחד הלקוחות שלכם, זה יכול להתנפח לממדים עצומים, לעלות בראש תוצאות החיפוש עבור כל מי שמחפש אתכם באינטרנט, ולהישאר שם. את הפרסומים החיוביים שלכם כבר לא יראו, והם כולם ידחקו למקומות נמוכים יותר בדף החיפוש.

זה קורה לאנשים רבים, זה יכול לקרות גם לכם – אבל יש פתרון

ישנן לא מעט דוגמאות של בעלי מקצוע, אישי ציבור, סופרים ואנשי רוח, שבאבכת פרסום אחד, איבדו את כל המוניטין שבנו לאורך שנים. אם גם עליכם עוברת חוויה דומה, אתם בוודאי יודעים עד כמה היא יכולה להיות מתסכלת, אך חשוב לדעת שבאינטרנט יש פתרון למצב זה, ואת המוניטין שלכם ברשת אפשר לשקם ולהחזיר לימיו הטובים.

ניהול מוניטין הוא תהליך המשלב פעילות SEO (קידום תכנים במנועי חיפוש) ויחסי ציבור. הרעיון הוא לייצר מסה של תכנים חיוביים, שידחקו את המסרים השליליים שפורסמו עליכם, ויתפסו שוב את תוצאות החיפוש הראשונות. בתהליך זה, מבצעים במידת הצורך גם מהלכים מול מפרסמי התכנים השליליים במטרה להסיר אותם לחלוטין מהאינטרנט.

עד כמה יכול ניהול מוניטין לסייע לכם?

התהליך של ניהול מוניטין הוא תהליך שיכול להימשך שבועות בודדים והוא יכול להתארך על גבי מספר חודשים, אך בסופו של דבר יקרו מספר דברים שיפעלו לטובתכם: הסיפור השלילי יישכח מהזיכרון הציבורי והפרסומים שעוד יכולים להזכיר אותו, יידחקו למקומות שאף אחד לא מגיע אליהם בתוצאות החיפוש.