במסגרת תוכנית שמקדמת רשות מקרקעי ישראל. מדובר בצעד שצפוי לקדם את התכנון בוותמ״ל בהליכים מהירים של אלפי יחידות דיור חדשות לעיר ולחזק את מעמדה כאחת מהערים הצומחות ביותר בישראל.
התוכנית המאושרת כוללת הקמת שכונת מגורים חדשה על שטח של כ-1,327 דונם, לצד שטחי תעסוקה ומסחר, מבני ציבור ושטחים פתוחים. בנוסף, התוכנית כוללת תכנון לקו רכבת קלה במסגרת מערך הסעת ההמונים "ירושלים 2050", פתרונות ניקוז, שימור אזורי מורשת ועתיקות, והקמת שתי בריכות ניקוז חדשות.
ראש העיר שמואל גרינברג: ״רובע ט' צפוי להביא לבית שמש עוד אלפי יחידות דיור במיקום מרכזי, נפעל שכל שכונה חדשה שתיבנה תכלול תכנון מוקדם לבתי ספר, בתי כנסת, כבישים ותחבורה כך שהתשתית תהיה מוכנה לפני שמגיע התושב הראשון. בית שמש גדלה, ואנחנו רוצים שהיא תגדל נכון, אני מברך את הממשלה על ההחלטה ומודה לרשות מקרקעי ישראל על קידום התוכנית״.
מ"מ ראש העיר ויו"ר הוועדה המקומית לתו"ב, שמעון גולדברג: "אישור קידום מתחם ט' היא בשורה אסטרטגית לבית שמש. מדובר במהלך שיאפשר את המשך בניית העיר, עם אלפי יחידות דיור חדשות, לצד הרחבת התעסוקה, התחבורה, מוסדות הציבור והשטחים הפתוחים. נמשיך לפעול בנחישות כדי שכל תוכנית חדשה תעניק לתושבי בית שמש איכות חיים גבוהה, תכנון מתקדם ומענה מלא לצורכי העיר, עבור התושבים המתגוררים בה כיום וגם עבור אלפי המשפחות שרוצים לעבור לבית שמש״.
תמונה אילוסטרציה. רמב"ש א'. צילום שמשנט