בחלקה שהייתה באותה השעה מבודדת וריקה מאדם, היא פגשה גבר שעמד ליד קברה של בת משפחתו שנפטרה לפני כשני עשורים, סמוך לקברם של הוריה ז"ל.
בשיחה קצרה היא זיהתה אותו כמי שאיבד בן משפחה בנפילת הטיל הקטלנית בעיר. ביתו של האיש נחרב לחלוטין והוא ניצל בנס מהחורבן.
הגב' שאלה את האיש אילו פסוקים נהוג לומר מעל הקברים, הגבר ציין כי יש לומר קדיש, לשאלתה אם אישה יכולה לומר את התפילה, הוא ניצב מול קברם של הוריה וקרא בשמותיהם של כל אחד מהם בנפרד ואמר לזכרם ולעילוי נשמתם את תפילת הקדיש.
הגב' התרגשה מאוד מהמחווה האצילית: "היינו שם רק שנינו בחלקה באותו הרגע, נדהמתי לראות שאדם שאיבד בן משפחה ואת הבית שלו, עוצר ומקיים מצווה שכזאת. אשרי העם שככה לו ואשרי העם שאלה הם בניו".
יישר כוח גדול. שנזכה במהרה לימים טובים ויפים יותר ורק בשורות טובות אמן ואמן.
בתמונה: בית העלמין המקומי הבוקר. צילום: שמשנט