ארגון מגן דוד אדום מפרסם היום (ה') כי מראשית משבר הקורונה, מתאריך 24.2 ועד היום נלקחו ע"י החובשים והפרמדיקים של מד"א 3,456,450 דגימות לנגיף הקורונה. הדגימות בוצעו במהלך עשרת החודשים האחרונה במגוון מוקדים ובפריסה ארצית - בבתי האזרחים, במתחמי היבדק וסע, בבתי אבות ומוסדות סיעודיים, במסגרת פרויקט מגן אבות ואימהות, מוסדות לימוד, ישיבות ועוד.
בשבוע האחרון (24-30.12), בשיתוף משרד הבריאות, פיקוד העורף וקופות החולים, דגמו החובשים והפראמדיקים של מד"א 136,131 בני אדם. 13,000 מהם נדגמו בבתיהם ו- 93,718 בני אדם נדגמו במתחמי היבדק וסע של מגן דוד אדום, קופות החולים ופיקוד העורף. עפ"י הנתונים, החובשים והפראמדיקים של מד"א נטלו מראשית משבר הקורונה דגימות מ-399,156 בני אדם בבתיהם.
במתחמי היבדק וסע של מד"א ברחבי הארץ שפועלים בשיתוף משרד הבריאות, פיקוד העורף וקופות החולים בוצעו 1,616,349 בדיקות. בבית שמש נדגמו 15,413 בני אדם. על פי הצורך והדרישה מפעיל מגן דוד אדום מתחמים ניידים נוספים ברחבי הארץ.
בימים אלו ממשיך מגן דוד אדום בביצוע בדיקות במתחמי היבדק וסע, בבתי אבות ובמוסדות ברחבי הארץ וגם בבתי המבוטחים של קופות החולים השונות, במידת הצורך. כמו כן, צוותי מד"א לקחו עד כה דגימות מ-7,977 בני אדם שחזרו מחו"ל בעמדה ייעודית בנמל התעופה בן גוריון. בנוסף, ביצעו פראמדיקים של מד"א כ-3,000 בדיקות לסרולוגיה ואלפי חולים מאומתים הועברו ע"י צוותי מד"א מבתיהם לאשפוז.
במסגרת תוכנית מגן אבות ואימהות, החובשים והפראמדיקים של מד"א חיסנו כבר למעלה מ-50% מדיירי ואנשי הסגל של בתי האבות והדיור המוגן בישראל.
גם במוקדי החירום 101 של מד"א ניכרת עליה משמעותית בפניות האזרחים, השבוע התקבלו כ-16,000 שיחות ביממה, עליה של כ- 270% ביחס ליום שגרה.
לצד ביצוע כשלוש מיליון וחצי דגימות לקורונה, בשירותי הדם של מד"א ממשיכים בהתרמת פלסמה ממחלימים מקורונה לטובת טיפול בחולים קשים ויצור חיסון פסיבי. עד היום הותרמו 14,430 מנות פלסמה ממחלימים מקורונה מהם ניתנו 3,784 מנות ל-1,892 חולי קורונה במצב בינוני וקשה (2 מנות לכל חולה). מד"א ממשיך בפעילות של לקיחת דגימות בשיתוף משרד הבריאות, פיקוד העורף וארבעת קופות החולים ומבצע העברות חולים מאומתים לאשפוז וכל זאת בנוסף לפעילות הארגון בשגרה ובחירום.
היום (ה') סיימו אלי בין מנכ"ל מד"א, וחברי ההנהלה הבכירה של הארגון, כולם בעלי הכשרה רפואית, השתלמות מיוחדת עיונית ומעשית בנושא החיסונים לקורונה, במהלך ההשתלמות בכירי מד"א למדו בהרחבה על חיסוני הקורונה, הליך מתן החיסון, אמצעי קירור החיסונים, הטמפרטורות הנדרשות, את אמצעי השימור, את הרקע אודות תהליך הפקתו וביצועו. מטרת ההשתלמות, להצטרף בשבוע הבא אל המחסנים של מד"א ולהרחיב את צוות המחסנים בכדי להגיע לקהל גדול ככל הניתן במסגרת מבצע החיסונים של קופ"ח כללית בתל אביב, שם צוותי מד"א יבצעו את החיסונים החל מהשבוע הבא.
נתונים אזוריים (ע"פ נתוני משרד הבריאות, מעודכן ליום חמישי, 31 בדצמבר 2020, 18:03)
| צבע החלטת ממשלה | ציון רמזור | צבע ציון רמזור | חולים חדשים PER10M | %בדיקות חיוביות | שיעור שינוי מאומתים | חולים פעילים | |
| בית שמש | אדום | 8.8 | אדום | 55.7 | 12% | 114% | 940 |
| צור הדסה | צהוב | 6.5 | כתום | 25.2 | 3% | 6%- | 44 |