בעשור החולף (2010-2019) נפגעו בתאונות מסוג התנגשות חזית רכב בחלקו האחורי של רכב נוסף מעל 14 אלף בני אדם בתחום העירוני, בתוך כבישי הערים והיישובים. על פי נתוני עמותת 'אור ירוק' - המבוססים על נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה - 1,487 בני אדם נפגעים מדי שנה בממוצע בתאונות אלה בתחום העירוני. תאונות חזית-אחור הן תאונות בהן רכב מתנגש עם חלקו הקדמי בחלקו האחורי של הרכב שנוסע לפניו.

עוד עולה מן הנתונים, כי 60 בני אדם נהרגו בעשור האחרון בערים וביישובים בתאונות התנגשות חזית באחור ו-626 בני אדם נפצעו באורח קשה. על פי הנתונים, בשנת 2019 נפגעו בתחום העירוני 928 בני אדם בתאונות חזית אחור, שני בני אדם נהרגו ו-77 נפצעו באורח קשה.

בבית שמש נהרגו ארבעה בני אדם ונפצעו 53 בעשור האחרון (מתוכם שלושה במצב קשה והיתר במצב קל) בתאונות מסוג זה. השנים הקשות היו 2011 עם 18 נפגעים ו-2012 עם 12 נפגעים.

כמו כל תאונות הדרכים גם התאונות הללו הן אינן גזירה משמיים וניתן למנוע אותן באמצעות אביזרי בטיחות מתאימים לרכב. מערכות הבלימה האוטונומיות יכולות לעצור את הרכב באופן עצמאי במהירויות נמוכות וכאשר המרחק אינו מספיק מהרכב שמלפנים כך שבמצב בו הנהג לא שם לב כי הוא קרוב לרכב שלפניו באופן מסוכן וכי צפויה התנגשות, יכולה המערכת לעצור באופן אוטונומי את הרכב, להציל את חייו ואת חיי יתר משתמשי הדרך.

ארז קיטה, מנכ"ל עמותת 'אור ירוק': "התאונות הללו שבהן רכב פוגע עם החזית בחלקו האחורי של רכב אחר עלולות להיות קטלניות אך הן אינן גזירת גורל. קיימות מערכות בטיחות אוטונומיות שבולמות את הרכב באופן עצמאי ומפצות על טעויות הנהג. משרד התחבורה והבטיחות בדרכים חייב להגדיל את התמריצים להתקנת אותן מערכות. זה הזמן ליישר קו עם המדינות המתקדמות בבטיחות בדרכים בעולם ולפעול על מנת שיותר ויותר כלי רכב חדשים יגיעו עם מערכות בלימה אוטונומיות שימנעו את התאונה הבאה. אם כל כלי הרכב החדשים יהיו בטוחים יותר, בעוד מספר שנים גם לחלקי האוכלוסייה שלא יכולים להרשות לעצמם רכב חדש יהיה רכב יד שנייה שבו מותקנים אביזרי בטיחות מצילי חיים".