מאת:שמעון אסולין



בשבוע שעבר פורסם הראיון עם הגברת הילה נוי -  מנהלת השיווק של קבוצת BIG אודות מצב המסחר בעיר ושמענו תובנות מעניינות. השבוע התמקדנו בקניון נעימי, שהוקם לפני כשנה וקצת בבית שמש. הראיון נעשה עם שוקי ברונהיים - מנכ"ל פעילות עסקית של קניוני נעימי.

לקוראינו שלא עלה בידם לקרוא את החלק הראשון של הכתבה אתן קדימון קטן (ניתן לקרוא את הראיון עם הילה בשמשנט – בצרכנות)

בשנה וחצי האחרונה עברה העיר בית שמש מהפך בליתי רגיל, ומתבקש ביותר בתרבות הקנייה והמסחר בעיר. זאת לאחר ששני קניוני ענק הוקמו בעיר כמעט במקביל, הראשון 'קניון נעימי' של היזם ואיש העסקים מיקי נעימי. והשני של קבוצת BIG מרכזי קניות,  

BIG FASHION.

אתחיל בכך שאומר תודה גדולה לבעלי העסקים והחברות שהשקיעו את מיטב כספם בעיר. לאחר ששני הקניונים הטביעו חותמם בעיר, וכעובדה יפתח קניון שלישי בעתיד הקרוב במתחם 'צמח המרמן' בכניסה לעיר, דבר שיגרום לתחרות בין בעלי המתחמים ובתחרות מסוג זה הצרכנים מרוויחים.

ובכן, לפני כשבועיים, שודרה כתבה בערוץ 2 אודות מצב הקניונים בארץ, מהתחקיר עלה נתון מדהים ואני מצטט: "אם נכניס את כל תושבי מדינת ישראל לתוך כלל הקניונים אף אחד לא יישאר בחוץ לכולם יהיה מקום", נתון מעניין מאוד. מהתחקיר עוד עולה "כי בישראל יש מטר מרובע על כל תושב".

 
 
 


שוקי ברונהיים - מנכ"ל הפעילות העסקית של קניוני נעימי, ולשמוע ממנו קצת על הקניון וכמובן את חוות דעתו על חיי המסחר בעיר.
 
האם בעלי העסקים והחנויות בקניון נעימי מגדירים את השקעתם כמוצלחת ?

ת. "כן. אנו משקיעים רבות במיתוג הקניון, לרבות פרסום ופעילות בתחומו, לרווחת כלל סוחרי המתחם וכמובן כלל הציבור בבית שמש והסביבה."
 
ממה שידוע לך האם רמת המחירים הסופית לצרכן זולה בחנויות הקניון לעומת חנויות אחרות בעיר ?

ת. "זה משתנה מעסק אחד למשנהו וכמו בכל מקום יש ויש. אין כלל אחיד שיכול לקבוע. עם זאת, אין ספק שבקניון רמת המחירים לצרכן סבירה ביותר. כמו כן, ישנן לא מעט חנויות השייכות לרשתות ארציות כגון: באזר שטראוס, אושר עד, קניון הממתקים ועוד, שרק עסקים אלו הביאו למהפכה ארצית, בכל הקשור למחיר מוזל לצרכן ומכך שהם חלק מהעסקים בקניון. ישנם הרבה מאוד מוצרים שונים בחנויות הקניון שנחשבים לזולים ואף בגדר מהפכה צרכנית לקהל הלקוחות  והמבקרים בקניון.
 


 
 
 
מדוע לא הוקם בית קולנוע במצחם לאור העובדה שאין קולנוע בעיר ותחרות על פלח זה ?

ת. "האופציה הזו בהחלט מונחת על השולחן, אם וכאשר נקבל הצעה הגונה מאחת מחברות הסינמה נשקול אותה בכובד ראש ובכבוד הראוי..

 
 
 
 
הקניון השקיע בפעילויות רבות לרווחת התושבים, האם מגמה זו עתידה להימשך גם בשנה הבאה ?

ת. "אכן פעלנו באין ספור דרכים להבאת אירועי תרבות לכל המשפחה, לטובת כלל הציבור ונמשיך לעשות זאת בעתיד. בד בבד, אנו עסוקים בלהתחדש ולגוון בפעילויות. הופיעו אצלנו מיטב האמנים, בהצגות איכותיות ומרשימות לילדים והורים ולכלל המשפחה. אפילו מארגון חב"ד השתמשו ברחבת הקניון לפעילות תורנית בהתנדבות מלאה של הקניון. כמו כן, לקניון נעימי יש אופי מיוחד במבנהו דבר המהווה יתרון ואפשרויות של ניצול רחבת הקניון הפתוחה במגוון רחב של פעילויות מגוונות ושאינן שגרתיות כגון: עצרות גדולות והפגנות שהתקיימו אצלנו לאחר הבחירות. זאת כמובן ובפרט שאין היום עוד מקום מסחרי עם רחבה גדולה כמו של קניון נעימי המאפשרת לקיים כנסים גדולים וכו'."
 

 
 
 
כמה באחוזים משטחי המסחר בקניון אוכלסו ?

ת. "למעלה מ-85% משטחי המסחר כבר אוכלסו. בימים אלו ממש אנו עובדים על סגירת חוזים נוספים עם סוחרים ונותני שירותים אחרים. כאן המקום לציין שבקניון נעימי יש שלושה מגדלים, רחבה גדולה ומרכז מסחרי תחתון, אשר אוישו ונבחרו בראש ובראשונה ע"י עיריית בית שמש, ע"י סוחרים ומיטב הרשתות הגדולות בארץ, וכן ע"י קופות חולים כמו: 'מאוחדת' ו'מכבי' שלהם מתחמים גדולים והם נותנים את מיטב השירותים לתושבים. בחודשים האחרונים הגיעו לקניון נעימי גם 'בית הרופאים', זהו גוף של התאגדות רופאים המתמחים במקצועות שונים ונותנים טיפולים מקצועיים.

 ישנם משרדים בתחומים מגוונים כמו: רואה חשבון, מכון כושר גדול, משרדי עו"ד, ביטוח ועוד.

בקניון נעימי יש חנייה מקורה ומרווחת המאכלסת עד כ-8000 רכבים.

השילוב של מכלול השירותים המגוונים הפך את קניון נעימי לנגיש, נוח ובעיקר מרכז שנותן מענה של שירותים רחבים בחיי המסחר בעיר."
 
 

 
 
 
כיצד לתפיסתך יתפתחו חיי המסחר בקניון ובבית שמש בשנים הבאות ?

ת. "כאמור אנו פועלים להוספת שירותים נוספים לכלל התושבים בבית שמש, והבאת מיטב המותגים והרשתות לקניון נעימי. נמשיך להשקיע לילות כימים עבור בעלי העסקים, וכמובן גם עבור התושבים בבית שמש והסביבה. ונפעל לחוויית קניות ושירותים טובה איכותית ונגישה."
 
לסיכום, בית שמש עברה שינויים בחוויית הקניה בעיר. התושבים נהנים מאפשרויות צרכניות שלא היו בעבר, ועם הזמן ותוך כדי תנועה הרגלי הצריכה ישתרשו. תושבים רבים עדיין יוצאים מחוץ לעיר ועורכים קניות בקניוני עזריאלי, רחובות ומלחה. אולם, עם הזמן הם ישנו את דפוסי החשיבה ויתמכרו לנגישות ולנוחות של קניוני העיר.