באילו מעגלים את נמצאת היום?

אין הכוונה כאן למעגל של ריקוד "הורה" ולא למעגלים חברתיים, אלא למעגלים המשפיעים על השקפת חייך ועל התנהלותך בחיי היום יום. את לעיתים עוברת ממעגל למעגל מבלי אפילו להיות מודעת לכך.

מעגל ההדאגה ומעגל ההשפעה

באימון ההוליסטי אנו מתקדמים בשני מסלולים המשתלבים יחד, המתאמנת באה אלי עם מטרה שרוצה לקדם ולשם כך מזהים את הערכים והחוזקות שלה, שיסייעו  לה בקידום המטרות שלה. בנוסף, המאמנת בונה עם המתאמנת חזון יעוד עם תוכנית מעשית לקדם את אותן המטרות.

אך יש עוד מסלול, שבא לידי ביטוי תוך כדי התהליך: אלה ה"מהמורות" הגורמות לנו להאט את הקצב ולעשות "חושבים", וטוב שהם שם: בלי לטפל ולהתמודד עם אותן מהמורות לא ניתן להתקדם.

מעגל הדאגה ומעגל ההשפעה שייכים לרובד התהליכי, כאשר המהמורות הן "ירידה לצורך עלייה" (זכרו: יש מספר מהמורות השייכות לרובד התהליכי).

מעגל הדאגה וההשפעה: מי מאתנו לא חווה את המעגלים האלה – שיקום!

 


כשמבינים שההרגשה אינה תלויית נסיבות, אלא בידי האדם, ניתן לקחת אחריות ולצאת למעגל ההשפעה

 

כשאת רוצה לקדם נושא או מטרה בחייך ואת מרגישה חוסר איזון, בדידות, בלבול, חוסר אונים וחוסר משאבים אנרגטיים ולפעמים גם כלכליים: כגון תקופה של מתחים עם בן הזוג, מתח ואי שביעות רצון במקום העבודה או משבר כלכלי ואת רוצה לצאת  מהמצב הזה ולהיות בשליטה על חייך ועל מה שקורה סביבך. לעיתים הסיבה של אי יכולת להתמודד עם הקושי, היא הכניסה למעגל הדאגה.

איך עוברים ממעגל הדאגה למעגל ההשפעה?

על פי הסקיצה שהבאתי בפניכם, ככל שמעגל הדאגה יקטן בחיינו מעגל ההשפעה יגדל.

והנה לכם דוגמא למקרה של מתאמנת שהגיעה אלי:

זיווה (שם בדוי), פנתה אליי כשהיא מרגישה אפיסת כוחות וסיפרה "אין לי שליטה על מה שקורה בבית, הבית תמיד מבולגן, אין סדר והילדים לא משתפים פעולה". בנוסף, סיפרה זיווה שהיא מתלוננת בפני בעלה ובאה אליו בטענות, הבעל שומע רק תלונות וזה מעורר בו לעיתים חמלה ולעיתים כעס. כשהיא חוזרת מהעבודה תשושה ועייפה היא נכנסת לביתה, רואה את כל "הבלאגן" ומרגישה נפילה של אנרגיות. זיווה דואגת לילדיה, לביתה ולזוגיות עם בעלה.


לוקחת אחריות׃ המעבר מ”מעגל הדאגה” ל”מעגל ההשפעה” תלוי רק במתאמנת

שאלתי אותה: "האם יש לך הסבר למה שקורה?", והיא ענתה: "זה הגורל שלי, כך היה בבית הוריי וזה הגורל של המשפחה שלי". היא הוסיפה גם משפטים כגון "לו היה ... אז הייתי מרגישה אחרת", או: "אם היה לי כסף אז המצב היה יותר טוב".

במקרה זה, זיווה פועלת על פי דפוסי חשיבה ש"מה שקורה לי תלוי בגורם אחר / בנסיבות / בגורל / בבעל / בילדים / בכסף". דפוס כזה מביא לרגשות של בדידות: "אני בודדה, אין מי שיעזור לי", או רגשות של חוסר אונים כמו: "אין סיכוי שאוכל לצאת מהמצב הזה". זיווה משתפת חברות ומשפחה במה שעובר עליה ומקבלת תשובות "אל תדאגי יהיה בסדר", או "כך זה, זה הגורל שלך", "גם לי יש בעיות כאלה", שיתוף בקשיים האישיים של חברותיה וכדומה.

מה שזיווה זקוקה לו, הוא המעבר מדפוס שגורם לה רפיון ידיים, בדידות, קורבנוּת וחוסר אונים, לדפוס שיעביר אותה ממעגל הדאגה למעגל ההשפעה. דפוס שיביא אותה לחשיבה חיובית, ליוזמה, לשימוש בחוזקות שלה ובערכים שלה (ולכל אחת ואחד מאיתנו יש כוחות וחוזקות, אשר בעזרת השיטה האימונית ניתן לגלות אותם ולהכיר אותם.

במפגשים עם זיווה, היא זיהתה את דפוס החשיבה שבולם ומונע ממנה ללכת לקראת פתרון, ובעזרת אותן חוזקות בנתה תוכנית סדורה ופעולות שיכניסו שינוי בחייה. זיווה החלה ליזום פעולות בשיתוף עם בן הזוג, הילדים, ואפילו עם חברות טובות שנרתמו למשימה, כשראו זיווה "אחרת": כבר לא אותה זיווה "קוטרית" ונטולת אנרגיות, אלא זיווה חיובית ואנרגטית. התהליך לא נעשה כבמטה קסם, הוא דרש מזיווה לעבור תהליך של מודעות, ובנוסף אומץ לצאת ממצב אחד למצב אחר. זיווה קיבלה כלי שמידי פעם, כשהיא מוצאת את עצמה נשאבת למעגל הדאגה, היא כבר מודעת לכך ומתחילה לעשות עבודה של מעבר - אל מעגל ההשפעה.

גמר חתימה טובה לכל עם ישראל! שנזכה להשתמש בכל החוזקות החיוביות שיש בנו ולצלוח את השנה החדשה.

לאה טוויטו

050-2443101

מאמנת אישית הוליסטית, מאמנת לבעלי הפרעות קשב וריכוז ולאורח חיים בריא
בעלת תואר B.A. בעבודה סוציאלית
בעלת תואר M.A. בייעוץ חינוכי
מקבלת נשים בלבד