מאת:שמעון אסולין

בשנה וחצי עברה העיר בית שמש מהפך בלתי רגיל, ומתבקש ביותר בתרבות הקנייה והמסחר בעיר. זאת לאחר ששני קניוני ענק נפתחו בעיר כמעט במקביל. הראשון 'קניון נעימי' - של איש העסקים מיקי נעימי. והשני BIG FASHION של קבוצת BIG מרכזי קניות, שהתווסף למרכז BIG חלוץ הקניונים.  אגב למי שלא ידע BIG FASHION  הוא קניון קונספט של הקבוצה שהוקם לראשונה בבית שמש.

אישית, אתחיל בתודה גדולה והערכה  לבעלי העסקים והחברות שהשקיעו את מיטב כספם בעיר, מה שלא מובן מאליו.

זכורה לי במיוחד, הרמת הכוסית של פתיחת קניון BIG FASHOIN לפני כמה חודשים, ערב פסח, ניחוח של חדש, חנויות חדשות, פרסומות בכל מקום ואווירת חג תרתי משמע. תחושתי, שהעיר אכן עברה מהפך תרבותי שלנו כצרכנים ואכן הפכנו ביום אחד לעיר ככל הערים.

לפני כשבוע שודרה כתבה בערוץ 2 אודות מצב הקניונים בארץ, מהתחקיר עלה נתון מדהים ואני מצטט, "אם נכניס את כל תושבי מדינת ישראל לתוך כלל הקניונים אף אחד לא יישאר בחוץ לכולם יהיה מקום.." זה אכן נתון מעניין. לפי התחקיר עוד עולה "כי בישראל יש מטר מרובע של קניון על כל תושב".

בבית שמש נכון להיום ישנם שני קניונים, מרכז מסחרי ברמת בית שמש, ואת המרכז המסחרי הוותיק - שכבודו במקומו מונח, שלא ממש מהווה גוף קניות משמעותי, (כמו זעקת הסוחרים שעולה השמימה אודות נראות וההזנחה).
 
 



 
כזכור בקרוב יפתח קניון שלישי גדול מאוד ויוסיף לתחרות המורגשת בין הקניונים.

קיימתי ראיון עם הגב' הילה נוי, מנהלת שיווק ארצית של קבוצת BIG.

ש. האם הקניון להערכתכם היה נכון לפתוח את BIG FASHION  בבית שמש לדעתך בנוסף ל BIG? ולחילופין ישנה הצדקה לשני מרכזים ובפרט למיקומם  הגיאוגרפי הקרוב?
ת. "הקניון החדש, BIG FASHION הוא קניון אופנה ומותגים אשר הביא לעיר בית שמש את מיטב הרשתות בתחומי האופנה, הנעלה, הקוסמטיקה והפנאי. ובכך הרחיב את אפשרויות הקניה והבילוי לתושבי בית שמש והסביבה, אשר נאלצו עד כה לנסוע כחצי שעה לקניון קרוב בתל אביב או ירושלים.

השילוב של קניון אופנה ומותגים חדיש ועדכני, בשילוב עם מרכז BIG הפתוח, שפונה לכל המשפחה והתחדש בתמהיל חנויות למוצרי צריכה משובח שעונה על ערכים של חסכון ופונקציונאליות, הוא סוד הקסם של ההצלחה הרבה לה זוכים שני המתחמים, המשלימים זה את זה ומציעים לתושבי בית שמש את כל אפשריות הקניות והבילוי בנוחות מרבית."
 
ש. יש לכם מדד מבעלי העסקים בקניון החדש האם ההשקעה שלהם בקניון מוצלחת?
ת. "פתיחת קניון בתקופה זו והגעת הרשתות המובילות הינן הבעת אמון בקונספט המנצח של BIG מרכזי קניות ובבית שמש. בהקמת ופתיחת הקניון השקיעה BIG כ – 100 מיליון ₪. הרשתות ובעלי החנויות בקניון מסכמים שנת פעילות ראשונה - מוצלחת.

ממחקר מקיף שערכה לאחרונה  'גיאוקרטוגרפיה' עבור BIG, נמצא כי המודעות לקיומו של הקניון הינה 92% . לקניון חדש בן שנה זהו הישג משמעותי מאד וכמובן, שבעלי הרשתות והחנויות נהנים ממודעות זו ומהיקפי הביקורים והקניות  בקניון.
 
 
 
ממה שידוע לך האם רמת המחירים לצרכן זולה בחנויות הקניון בבית שמש, לעומת חנויות אחרות בעיר?
ת. קניון Big fashion  בית שמש מציע לתושבי בית שמש והסביבה חווית קניות ובילוי. לצד רשתות ומותגים מוצעים בקניון גם רשתות המציעות מחירים זולים ואטרקטיביים. הדגש והחידוש הוא בהצעת המגוון ואפשרויות הבחירה מתוך תמהיל חנויות מאד מאד מגוון הן מבחינת היצע המוצרים והן מבחינת רמות התמחור. כמו כן, ממחקר שנערך לאחרונה, עלה כי BIG נתפס כמציע מחירים אטרקטיביים על פני המתחרים באזור.

מדוע בקניון לא הוקם בית קולנוע, השאלה רלוונטית לאור העובדה כי בבית שמש אין מתחרים בתחום?
ת. "מודל ה- BIG FASHION מבוסס על המודל הבינלאומי של קניוני אופנה ולייף סטייל המהווה את המילה האחרונה והעדכנית בתחום. בתי קולנוע  עוברים שינויים ויוצאים כיום מהקניונים ומקימים מתחמי בילוי נפרדים. לא בטוח שבית קולנוע יוסיף ויתמוך במיתוג של BIG  בדגש על אופנה ולייף סטייל."

הקניון השקיע בפעילויות רבות למען תושבי העיר בית שמש, האם מגמה זו עתידה להימשך גם בשנה הבאה?
ת. "המעורבות הקהילתית של BIG והרצון להציע לתושבים חוויה משפחתית כוללת היא חלק משמעותי מהחזון והמוטו של BIG. מגוון הפעילויות לילדים, סדנאות היצירה, הצגות ומופעים ימשיכו כמובן גם בשנה הבאה.

הילדים והמשפחות המגיעים מידי שבוע לחוויה תרבותית ערכית הם המנוע שלנו להמשיך ולהציע ערכים נוספים של חוויה, בידור וכיף. כמו כן, לאחרונה התחלנו בשישי שוק – יריד אוכל מוכן מידי שישי בבוקר שזוכה לאהדה רבה ובכוונתנו להמשיך ולהרחיבו.  כחלק מהאסטרטגיה השיווקית שלנו השנה נציע פעילויות גם לנוער ולמבוגרים, שיתוף פעולה עם העירייה, כך שנוכל לתת מענה לכל שכבות האוכלוסייה בעיר."
 
כמה באחוזים משטחי המסחר בקניון כבר אוכלסו?
ת. "אכלוס של למעלה מ- 90%. כאן המקום גם לציין מספר חנויות חדשות ב - BIG בית שמש ובהם, הסטוק, עידן 2000, זול פעמי, הרמוניה לבית, גולף&קו ועוד. אשר מציעים לתושבי בית שמש וסביבותיה אפשרויות בלתי מוגבלות של מוצרי צריכה משובחים, התואמים את האסטרטגיה של מרכזי הקניות של BIG להציע קנייה חסכונית ופונקציונאלית. בתקופה הקרובה יחל מהלך נוסף של שיפוץ המתחם וזאת על מנת להמשיך ולהציע חווית קניות אטרקטיבית ומושקעת."
 
 

 
לתפיסת קבוצת BIG, כיצד אתם רואים את הקניון ואת חיי המסחר בבית שמש מתפתחים בשנים הבאות?
ת. "אנו רואים את שני מרכזי הקניות משלימים זה את זה ומציעים בסמיכות מושלמת את כל צרכי תושבי בית שמש וסביבותיה. העובדה כי תושבי בית שמש מכירים היטב, מוקירים ומעריכים את חווית הקניות של BIG, עזרה מאד בהחדרת הקניון החדש. אנו ב BIG קשובים מאד לתושבי בית שמש לצרכיהם המשתנים ולהעדפותיהם ועושים כל שבידינו על מנת שנמשיך להיות ראויים ולזכות שוב באמונם ובהעדפתם.

אנו רואים בקניון BIG FASHION ובBIG  הפתוח שני מוצרים שונים ונפרדים, אשר נותנים מענה לצרכים שונים, סמיכותם הגיאוגרפית רק מעצימה ומשלימה את מכלול השירותים, והצעת הערך שהם מציעים ומעניקים. הניהול המקצועי של BIG, האחריות וההוגנות הם ערכים להמשך מינוף וביסוס הצלחת BIG. ובהזדמנות זו אני רוצה גם לומר תודה גדולה לצוות מנהלי הקניון  חיים שבו ודויד שילן ולמנהל המרכז הפתוח ציון כהן, שעושים ימים כלילות כדי שהנאת תושבי בית שמש מהקניון ומהמרכז יהיו מלאים."
עד כאן דברי הילה, מנהלת שיווק של מרכזי ביג.

בשבוע הבא, נפרסם את חלקו השני של התחקיר  עם מר שוקי ברונהיים -  מנכ"ל קניון  נעימי.
המשיכו  לעקוב המשך יבוא..