מוקד המועצה הוא מרכז השירות והבקרה של המועצה, שאליו מגיעות פניות התושבים. נציגי השירות המסורים מעניקים מענה מהיר ויעיל ביותר. בחלק מהמקרים הם נתקלים בפניות המצריכות טיפול מיוחד הכולל מעורבות של מספר גורמים ורגישות רבה. לדוגמא, השבוע נציגי השירות במוקד סייעו לקשישה שהתקשתה לצרף תמונה של הפח השבור שלה על מנת שתוכל לקבל פח חדש. נציגת השירות במוקד הגדילה ראש ופנתה לשכנה של הפונה כדי שזו תצלם ותסייע לסיים את הפנייה כנדרש. 

חלק מפניות המוקד עוסקות בעניין בעלי חיים. בשנת 2019 התקבלו 1266 פניות שעסקו בנושא כלבים משוטטים. לאחרונה התקבלה פנייה על ילד שנשרט בראשו על ידי חתול ונאלץ להתפנות לבית חולים. . נציג השירות פעל ביעילות ובזריזות והחתול נלכד.  

אלו רק מספר דוגמאות לפעילויות שמתבצעות בזכות מוקד המועצה אשר זמין אליכם בכל שעות היממה. במידה ויש לכם שאלה או בקשה תוכלו תמיד לפנות לנציגי השירות ולקבל תשובות על שלל נושאים. 

"המוקד הוא הלב והפנים של המועצה", מסר מנהל אגף שירות ואסטרטגיה סיון כהן-טופל, "הן מבחינת המקצועיות והשקיפות בהן מטופלות פניות התושבים והן מבחינת הראש הגדול והנשמה היתרה שנותנים נציגי השירות עבור כל תושב ותושבת במועצה. בהתאם למדיניות שמתווה ראש המועצה, אנחנו מקדמים את התפיסה שבה לכל תושב ותושבת במועצה יש מקום שאליו הם יוכלו לפנות בכל שעה משעות היממה ולדעת שמרגע שנפתחה פניה יש מי שדואג להם. זאת ועוד, השנה הרחבנו את דרכי ההתקשרות למוקד המועצה וכל תושב /ת יכול לבחור לעצמו את הדרך הנוחה עבורו, כולל הודעת ווטסאפ וצירוף תמונה.
כתוצאה מכך הרווחנו 4,277 פונים חדשים ומספר הפניות עלה 29.2%". 

ראש המועצה האזורית מטה יהודה ניב ויזל: "אנחנו משקיעים משאבים ומחשבה בחיזוק הקשר עם התושבים, הוועדים והפעילים במטרה לספק את השירות הטוב ביותר. מוקד המועצה הוא המקום אליו כל תושב יכול לפנות בכל רגע ובדרך שהכי נוחה עבורו. העלייה המשמעותית בפניות למוקד המועצה מעידה על מעורבות התושבים והרצון שלהם לקחת אחריות על הסביבה בה הם חיים".

תמונה: דוברות מטה יהודה.