בימים הקרובים ייצא לאור רומן שכתב משה סוויסה, תושב העיר לשעבר. 
עיקר עלילתו של הספר, מתרחשת בעיר בית שמש של סוף שנות הששים ושל שנות השבעים. 

משה סויסה נולד בקניטרה, במרוקו. הוא רב, עיתונאי וסופר.
בגיל שלוש עלה לארץ עם הוריו והתיישב בעיר בית שמש. משה התחנך במדרשיית נועם ולאחר מכן בישיבות חרדיות, אשכנזיות וספרדיות, בירושלים ובבאר יעקב והוסמך לרבנות.

כתלמיד ישיבה הזדמן לו להיפגש פעמים רבות עם גדולי התורה של הדור הקודם: "הסטייפלר" (רבי ישראל יעקב קנייבסקי), הרב אלעזר מן שך, הרב בן ציון אבא שאול, הרב ניסים קרליץ ואחרים.
לאחר הסמכתו כרב למד באוניברסיטת תל אביב, פעל בתנועה לזכויות האזרח וקרא להפרדת הדת מהמדינה. בהמשך, עבד כעיתונאי בכלי התקשורת הגדולים ב״מעריב" ו"ידיעות אחרונות", וכן שימש כדובר עיריית בית שמש.

ב-1998 עבר סוויסה לפילדלפיה בארצות הברית, בה הוא מתגורר עד היום. בפילדלפיה ייסד סוויסה את קהילת "מסילת ישרים" וכיהן במשך עשור כרב הקהילה עד שנת 2012.

בשנת 2016 הצטרף לצוות הרבנים של קהילת "בית הרמב"ם". כיום הוא עוסק בענייני כשרות ומלמד תורה, הגות יהודית ותלמוד במסגרות פרטיות.

לאחרונה הקדיש את זמנו לכתיבת הספר המתאר את חייהם של עולים חדשים לארץ בשנות ה60 וה70.

מתוך תקציר הרומן: "העלילה מסופרת בעיקר מנקודת מבטו של אדם במיטב שנותיו, השב ארצה מחו"ל אל השיכון שבו גדל כדי להיפרד מגיבור ילדותו, השמש שבו נפשו נקשרה, השוכב על ערש דווי, וכל זאת בתקווה לגלות סוף-סוף את סודו הכמוס".

תקציר עלילת הספר המופיע על גביי כריכתו: 

"וכשבימי שבת נהרו ההמונים לעבר החורשה שבעמק, לא ידעו מי ממהר לעבודת הבורא ומי רץ למלא את יציעי האצטדיון... לא פעם, כאשר נעמדו מתפללי בית הכנסת לקריאת ה'קדוּשה' וזעקו בקול גדול 'קדוש קדוש קדוש', נשמעו הזעקות מן העבר השני של קול ההמון כקול שדי: 'השופט בן זונה'."
מאז "עקוד", ספרו פורץ הדרך של אלברט סויסה, שראה אור כבר לפני שלושים שנה, לא ראה אור בספרות העברית רומן חניכה משמעותי כמו זה של משה סויסה המתרחש בשיכון שבו מתקבצים עולים חדשים מכל הגלויות. משה סויסה מתאר ברומן בעל סממנים סמי-אוטוביוגרפיים חיים ססגוניים בבלוק צפוף בבית שמש, על קשת דייריו המאוד צבעונית: רב אדוק המתגלה כפרח כמורה לשעבר, שמש של בית כנסת שנולד בקבר וכומס סוד שגיבור הרומן מנסה לפענח, ממזר שאינו ממזר, נזירה גרמניה, זונה שאינה זונה ועילוי תורני שהוא מעין אלישע בן אבויה מודרני, גאון שנכנס לפרדס, ומשפיע לא במעט בהשקפותיו על גיבור הסיפור, נער דתי-חרדי הצומח לעינינו.
אולם, ליבת הרומן המאוד ייחודי הזה הם לבטיו של הגיבור בעולם הישיבות ובעולם האמונה. "העילוי" מעלה שאלות הגותיות חשובות, פילוסופיות ואמוניות, ומזווית חקרנית. הרומן מתרחש בכמה מישורי זמן, והעלילה מסופרת בעיקר מנקודת מבטו של אדם במיטב שנותיו, השב ארצה מחו"ל אל השיכון שבו גדל כדי להיפרד מגיבור ילדותו, השמש שבו נפשו נקשרה, השוכב על ערש דווי, וכל זאת בתקווה לגלות סוף-סוף את סודו הכמוס.
"העילוי" משתייך לסוגה של ספרות אמונית, שאיתה מזוהים סופרים ידועים כמו חיים באר, הרב חיים סבתו, דב אלבוים ואחרים, אך הוא סולל לעצמו דרך עצמאית משלו וניכר שמדובר בכותב בעל 'קול' בשל וסגנון מושך והומוריסטי, העשוי לדבר אל מעגלי קוראים נרחבים". 

בתמונה: משה סוויסה

אנו מאחלים למשה הצלחה רבה.