האינטרנט הוא פלטפורמה נהדרת באמצעותה עסקים קטנים וגדולים מפרסמים עצמם ומגיעים לקהלים ממוקדים ורלוונטיים. בעוד שבעבר, היה נהוג לתלות פרסומים על שלטי חוצות ולקוות כי המסר עבר גם אל האנשים הנכונים, הרשת מעניקה לנו שליטה כמעט מוחלטת ובכך היא הפכה לאמצעי יעיל, זול ומשתלם.

אז כיצד תוכלו לפרסם את עצמכם ברשת? הנה האפיקים העיקריים ששווה לכם להכיר.

קידום אורגני בגוגל

יש לכם שאלה שצריכה מענה מידי? אתם חייבים שירות כזה או אחר? מרבית הסיכויים שהפעולה הראשונה שתעשו היא לחפש אחר המידע הרלוונטי בגוגל.

בחלק העליון של תוצאות החיפוש תראו מספר מודעות ממומנות שגם זוכות לטייטל "מודעות", ומיד אחריהן יופיעו מגוון אתרים שגוגל מאמין כי הם הרלוונטיים ביותר לחיפוש שערכתם. אותם אתרים הגיעו לשם בזכות מה שנקרא קידום אורגני במנועי החיפוש.

אז מהו קידום אורגני? טכניקה זו משלבת בין מספר רחב של פעולות המתבצעות על האתר ומחוצה לו, וזאת במטרה שיתקדם באופן "טבעי" בתוצאות החיפוש. הקידום האורגני מחייב עבודה עקבית מדי שבוע, שכן מנועי החיפוש לא משתכנעים מהר והם אינם מזדרזים למקם אתר חדש בעמוד הראשון.

מדובר באפיק פרסומי פופולרי וזאת כיוון שגולשים רבים רואים באתרים המופיעים בעמוד הראשון, כמדד לאמינות ומקצועיות. החיסרון היחידי הוא שהדבר לוקח זמן ולעתים יכול גם להימשך כשנה.

קידום ממומן בגוגל

אין לכם זמן להמתין שהאתר שלכם יתקדם בצורה טבעית בתוצאות החיפוש? בדיוק לשם כך ישנו האפיק הממומן.

גוגל מאפשרת לכל בעל עסק וחברה המעוניינים להופיע בתוצאות החיפוש, לשלם בעבור מודעות המופיעות כמעט באופן מידי מרגע הקמת הקמפיין והסדרת אמצעי התשלום.

התשלום עבור מודעות ממומנות מתומחר על-פי מילת מפתח ובעזרת תקציב חודשי וניהול נכון של הקמפיין, ניתן להפיק ממנו מגוון רחב של פניות חדשות לעסק. היתרון הגדול הוא כמובן במידיות. ניתן להופיע בעמוד הראשון תוך מספר דקות בודדות מרגע העלייה לאוויר. החיסרון עליו יש לתת את הדעת הוא גם במידיות. בדיוק כשם שאנחנו מופיעים כשאנחנו משלמים, כך ההשקעה היא מידית בלבד וכשנפסיק לשלם – נפסיק להופיע.

שיטה זו מומלץ לבעלי עסקים המבקשים להגדיל את הכנסותיהם באופן מידי וללא דיחוי.

קידום ממומן בפייסבוק

מה שפעם היה רשת חברתית שבה חברים יכלו לשתף את חוויותיהם ודעותיהם, הפך כיום לאחת מן הפלטפורמות המובילות לפרסום ממומן באינטרנט.

פייסבוק היא פרסום שאותו אפשר להגדיר כ"דרך אגבי". הגולשים מרפרפים בפיד, אינם מחפשים אחר שירות כזה או אחר, והנה לפתע הם פוגשים בפרסומת של דבר מה רלוונטי. הפרסום בפייסבוק נחשב לאחד מן היעילים והזולים שבשיווק הממומן כיוון שהוא מאפשר לקלוע לקהלים מדויקים.

חשוב לזכור כי לפייסבוק יש את היכולת להפריד בין משתמשים נשים למשתמשים גברים, בין גילאים, מיקומים גיאוגרפיים ונושאים שבהם הגולשים הביעו עניין עם תגובות, לייקים ושיתופים.

קידום מאמרים ממומנים

מכירים את הכתבות שלפתע מופיעות לכם באתרים חדשותיים שונים ושמפנות אתכם לאתרים חיצוניים? זוהי פלטפורמה נוספת הנקראת תוכן ממומן.

כיום ישנן מספר מערכות המאפשרות לנו לפרסם תוכן ממומן ברחבי הרשת ובכך ניתן למשוך גולשים נוספים שעשויים לרצות לקבל מאיתנו שירות.

מדובר בפרסום יעיל ועם זאת ישנה הסתייגות קלה עליה יש לתת את הדעת. חשוב להשתמש בתכנים ממומנים בחוכמה; יש לכם שירות חדשני שאתם יכולים להגדיר אותו כ"צעקה האחרונה"? שירות שאתם מאמינים באמת ובתמים, כי הידיעה עליו תהיה מסקרנת ומפתיעה עבור הגולשים? רק במקרים הללו מומלץ לנצל את התוכן הממומן ולהשקיע בו את התקציב הפרסומי.

למאמר נוסף של הכותב:

https://www.calcalist.co.il/articles/0,7340,L-3753536,00.html