זה קורה במשפחות הכי טובות: יום אחד הילד או הילדה שלכם יבואו אליכם בשקט מאחור, יעמדו בפיסוק קל, ידיים משולבות על החזה ומבט חודר ונחוש. "זהו. זה נגמר". הוא יגיד, "אני לא אוכל יותר בשר, זהו. אל תנסו אפילו לשכנע אותי". טוב תעשו אם לא תנסו לשכנע אותו אלא תיכנסו לגוגל ותחפשו מתכונים לילדים צמחוניים. עשו שימוש גם במאמר זה, המסביר איך ולמה בכל ארוחה של הילד המוסרי שלכם ובעצם של כל בני המשפחה.

בנינו לכם תפריט יומי עבור ילדים שכולל טחינה בכל ארוחה וידוע כמנטרל רגשות אשם או דאגות סביב תזונת הילד. לגזור ולשמור.

ארוחת הבוקר

כבר הרמב"ם הכריז שזו הארוחה החשובה של היום. מחקר אמריקני קבע כי היא גם בעלת השפעה ניכרת על תפקוד הריכוז והזיכרון של הילד שלכם בבית הספר ובכל פעילות חברתית אחרת. ההצעה האולטימטיבית לארוחת בוקר מבוססת טחינה היא כריך מלחם טרי עם ממרח טחינה וסילאן, עדיף כזו ללא מלח. השילוב ביניהם נותן מתיקות ממריצה אך בריאה, שנספגת בהדרגתיות במחזור הדם.

ארוחת עשר

ירקות טריים וחתוכים עם קצת מלח, לימון וטחינה ששמים בקופסה קטנה או צנצנת פלסטיק. השילוב של השניים מרענן, שומר על אנרגיה ומספק המון נוזלים, לצד היתרונות הבריאותיים של הטחינה והירקות עצמם.

ארוחת צהריים

פסטה (מומלץ מקמח מלא) עם רוטב טחינה ועגבניות חתוכות גס, אפשר גם עם כרובית. שניצל צמחי או קוביות טופו טריות מצופות פירורי לחם. הרעיון הוא להשתמש בטחינה או קמח חומוס במקום בביצה טרופה כחומר המדביק בין השניצל לפירורי הלחם.

ארוחת ארבע

הוא חזר מעוד יום מעייף בבית הספר, רעש, חוקים, מורים. לפניו עוד איזה חוג או שניים ואולי פגישה עם חברים בגינה. מגיע לילד שלכם קצת אנרגיה זמינה אבל כזו שיש בה איכויות בריאותיות ולא רק טעימות. עוגיות טחינה ושוקולד צ'יפס או פרוסת גזר עם טחינה יכולות לעשות פה שירות מצוין ולתת מתיקות נהדרת לארוחה, אבל לא כזו שתגרה את בלוטות הטעם לעוד ועוד, אלא מאוזנת.

ארוחת ערב

סוף היום. מחפשים משהו קליל לסיים אתו את היום ולתת לבטן לנוח. במקרה הזה אפשר להגיש סלט ירקות קצוץ דק עם רוטב טחינה קליל. לצדו אפשר להציע פיתה עם כרובית מטוגנת וטחינה, או חצי חציל בתנור עם סלסה של עגבניות ורוטב טחינה סמיך בצד. הניגודיות בין העגבניות לטחינה ירים הצגה אמתית בפה, אפילו בשביל ילדים סרבני אוכל מתוחכם.

טיפ: כדאי להכניס צבעוניות לטחינה, הסוד הוא לערבב את הטחינה עם שלל צבעים מרהיבים שנותנים לה חיים וטעם שובב שמעורר את התיאבון כבר דרך העיניים. טחינה סגולה - עם קוביות סלק שנטחנו פנימה, טחינה ורודה - עם פלפלים קלויים, טחינה צהובה - עם קצת כורכום ועוד ועוד, נסו בעצמכם.

זה המקום לציין כי טחינה היא לא באמת האחות החורגת של החומוס, היא אחותו הגדולה והמוצלחת יותר. מפוצצת ברמות גבוהות של חלבון, ברזל וסידן היא בהחלט הבחירה הנבונה ביותר לשלב בתזונה של ילד שמכריז שהוא בוחר להיות טבעוני או צמחוני. בנוסף לזה היא עשירה באומגה 6 ו-9 ואין בה שומן רווי או מעובד כלל, כך קובע מחקר של משרד החקלאות האמריקני, אשר בדק ערכים תזונתיים בשלל מזונות. אבל הדיבורים על נפלאותיה של הטחינה יישארו כנראה ביננו לבין עצמנו, מבחן המציאות יהיה מה ישאירו הילדים שלכם בצלחת...

עוד אופציה לארוחת ערב קלילה או כקינוח לארוחה, היא מאפה פריך מנייר אורז עגול עם ממרח טחינה ודבש. פזרו מעל שומשום מלא או שחור ותקבלו חטיף מתוק ובריא וילד מרוצה שלא מנסים להילחם בו אלא מעריכים את הבחירות שלו ועוזרים לו. בהצלחה!

מוגש כחומר מקצועי על ידי חברת 'אחוה'