העומס הרב שנוצר באזור תחנת הרכבת ומרכז ביג בכניסה לבית שמש עומד להסתיים, זאת לאחר שהושלמו התכניות לביצוע כביש 37 החדש שיחבר בין תחנת הרכבת לכיכר החדשה בכניסה לכביש 38.

למעשה הכביש החדש שמספרו 37, הוא שאריות מכביש 38 הישן של בית שמש. בהשקעה אדירה שודרג כביש 38 ששינה לטובה את חיי התושבים בבית שמש. הכביש החדש הוסט ממסלולו הישן בכדי לקצר את זמן הנסיעה ולהפוך אותו לכביש ישר בלי פיתולים. החיבור לכביש יהיה מ-38 ישר לכיכר שעל יד תחנת דלק פז וזה יחסוך לנוסעי הרכבת לעבור בכיכר האליפסה ויפחית לחץ של אוטובוסים ומשאיות לאזור התעשייה בסוף הקטע הישן של הכביש עד המסילות יוקם חניון רכב פרטי לבאי הרכבת.

בשל הכביש החדש נותר קטע כביש ישן מצומת כביש 10 (3855) ועד הכניסה לבית שמש. בפעילותו של סגן ראש העיר גרינברג קטע הכביש הישן יוחזר לחיים וישמש ככניסה נוספת לבית שמש ובמיוחד לאזור תחנת הרכבת ומרכזי הקניות בכניסה לעיר.  מדובר בפרויקט, שעלותו נאמדת בכ-12 מליון שקלים והתקציב מגיע מתקציב שהושג ממשרד התחבורה.

הצפי לפתיחת הכביש החדש הוא תוך כמה חודשים, העבודות להכשרת הכביש נמצאות בשיאן, ולא ירחק היום והכביש יפתח לתנועה.

סגן ראש עיר ומחזיק תיק תחבורה הרב שמואל גרינברג שפעל רבות בכדי לאשר את ביצוע העבודות של הכביש החדש, והשגת התקציבים למען העבודות, הביע את שביעות רצונו מהתקדמות הפרויקט וציין כי הכביש החדש יסייע משמעותית להקלת העומס לבאים בשערי העיר, למרכזי הקניות ותחנת רכבת, ובכך גם יוריד את הלחץ מדרכי הגישה האחרים לעיר.

כביש 37 הוא פרויקט נוסף בשורה של פרויקטים עתידיים שמתוכננים לעיר בתחומי התחבורה, והגדול שבהם הוא פרויקט נתיבי תחבורה ציבורית שנמצא בשלבי תכנון סופיים.

בשבוע שעבר חתם סגן ראש העיר גרינברג על 3 מקטעים נוספים בכביש להמשך ביצוע זאת לאחר שדאג לשני אלמנטים חשובים, כמו סידור מפרץ חניה למוניות ודאגה לפגיעה מינימלית בחניות לנוסעי הרכבת המגיעים ברכבם הפרטי.

גרינברג אמר "הגידול המהיר והמשמעותי של תושבים נלקח בחשבון, ואנחנו נערכים בהתאם לשנים קדימה. אנשי משרד התחבורה מקצים משאבים רבים לטובת פיתוח התחבורה של העיר, בעז"ה נמשיך לקדם וללוות פרויקטים רבים לטובת העיר ותושביה, כמו כביש 37 שהוא נעשה יש מאין, אבל הוא יביא עמו בשורה חשובה לאזור הכניסה הראשונה לבית שמש".