דרך הפסלים ביער צרעה

ביער צרעה (הנשיא) ישנם מקומות רבים שאפשר לערוך בהם פיקניק ומנגל. אטרקציות נוספות: דרך הפסלים שנקראת כך בשל 37 פסלים סביבתיים מאבן מקומית ומברזל שנציבים במקום ומצפה תל-צרעה שממנו נשקפת תצפית פנורמית יפה.

איך מגיעים: יורדים מכביש תל אביב-ירושלים (מס' 1) במחלף שער הגיא לעבר בית שמש בכביש 38 ונוסעים עד לצומת שמשון. משם פונים לכיוון צומת נחשון (כביש מס' 44). שלט עץ גדול מדרום לכביש, בין סימני ק"מ 2-1 מזמין את המטיילים להיכנס ליער היישר ב"דרך הפסלים". אפשר להיכנס ליער, לאזור תל צרעה, גם דרך מושב תרום (כביש מס' 44, בין סימני ק"מ 3-4. לא בשבת). כיתבו ב-waze: דרך הפסלים יער צרעה.

פארק בריטניה

הפארק, שמשתרע על פני 40 אלף דונמים כולל חניוני נופש עם מקומות למנגלים, שבילי הליכה, מסלולי טיול, מצפורים ואתרים ארכיאולוגיים. מומלץ להחנות את הרכב בחניון הקרוב לתל עזקה, גבעה נישאה שבראשה תצפית יפהפייה על האזור, וליהנות מהעלייה הקלילה אל הפסגה לצד לוחות אבן עם ציטוט פסוקים מהתנ"ך המתארים את סיפור הקרב בין דוד וגוליית. הקרב בין השניים התרחש בעמק האלה שנראה היטב מהתצפית יחד עם הרי ירושלים ומורדות הר חברון.
אתם מוזמנים לטפס מעלה, לשבת בצל עצי השיזף וליהנות מאחד הנופים היפים בארץ. אם תרצו להמשיך לטייל בפארק העצום תוכלו להשאיר כאן את הרכב ולטייל בין השבילים או להמשיך עם הרכב, ולעצור בכל פינה קסומה שיש לפארק להציע. מי שמעוניין יכול לפנות לאחד ממרכזי הרכיבה באזור, לשכור אופניים או להביא את אופניו האישיים וליהנות מטיול מענג.
איך מגיעים: מכביש 1 יורדים במחלף שער הגיא לכביש 38 לכיוון בית שמש. עוברים את היישוב זכריה, ואחריו מגיעים לצומת עזקה, שבה תוכלו לראות את התל המרשים. בצומת פונים ימינה וממשיכים עד שרואים מצד שמאל את הכניסה הראשית לפארק בריטניה. עולים עם הכביש ישר וממשיכים לפי השילוט אל התל, או שתכתבו ב-waze: תל עזקה. הכניסה לפארק ללא תשלום.