נתחיל בזה שאני תמיד ממליץ לקחת איש מקצוע, אני אומנם לא אובייקטיבי כי יש בבעלותי סוכנות פרסום בשם BOOSTIT שמתמחה בניהול קמפיינים בגוגל אבל אם בכל זאת החלטתם לעשות לקדם את האתר שלכם בצורה ממומנת בגוגל קבלו כמה טיפים שיגרמו לקמפיין שלכם לעבוד בצורה חכמה יותר.

  1. מחקר מילות מפתח

לפני הכל, הדבר הראשון והחושב מכל שצריך לעשות זה מחקר מילים מעמיק שהתוצר הסופי שלו הוא רשימת מילים שאם גולש חיפש אותן בגוגל נרצה שהמודעות שלנו יופיעו.

הרשימה חייבים להכיל ביטויים רלוונטיים בלבד ולא חצי רלוונטיים וכמובן שיש להם חיפושים.
איך תדעו אם יש חיפושים לביטוי כזה או אחר, על ידי מתכנן מילות מפתח של גוגל, כלי מעולה לשימוש בחינם שניתן ע"י גוגל שתוכלו להבין כמה חיפושים יש לכל מילת מפתח וגם מהי העלות הממוצעת לקליק שתשלמו.

  1. הגדרת מיקום גיאוגרפי

בדרך כלל מחלקים את ישראל ל4 חלקים: מרכז, צפון, דרום וירושלים. גוגל מאפשרים לנו להציג את המודעות שלנו ברמת אזור וגם ברמת עיר ספציפית (יתכנו סטיות קלות, אבל זה עובד בצורה סבירה פלוס).
אם אתם עסק מקומי, תתחילו לפרסם רק לאזור פעילות שלכם, אין טעם שגולש מטבריה יראה את המודעה שלכם אם אתר עסק מקומי בפתח תקווה.
רק אם אתם עסק בפריסה ארצית או מספק שירות לכל הארץ, ניתן להגדיר שהקמפיין יוצג לכל ישראל (זו ברירית המחדל של כל הקמפיינים החדשים).

  1. חלוקת הביטויים לפי קבוצות מודעות

אחרי שביצעתם את מחקר המילים ויש לכם רשימה ארוכה של מילים, תחלקו את רשימת המילים לקבוצות נפרדות (2-8 מילים בכל קבוצה), כאשר כל קבוצה מייצגת שירות או מוצר ספציפי.

  1. בניית קבוצות מודעות וכתיבת מודעות רלוונטיות

אחרי שחילקת את המילים שלכם לקבוצות, תתחילו לבנות קבוצות מודעות לכל קבוצה ותיצרו מודעות 2-3 מודעות רלוונטיות, שיווקיות לכל קבוצת מודעות, כל מודעה צריכה להיות שונה בהתאם לקבוצת המודעות שהיא נמצאת. תקפידו על העניין, מודעה טובה יכולה לעשות פלאים וגם הפוך.

  1. אסטרטגית הצעת מחיר לקליק

לחסרי ניסיון, אני ממליץ להתחיל עם מחיר אוטומטי שנקרא מקסימום קליקים, תקבלו את המקסימום קליקים במסגרת התקציב שלכם, לאחר מכן ניתן לעבור לאסטרטגיות הצעות מחיר מתקדמות יותר, מקסימום המרות, מחיר יעד להמרה, מחיר ידני ועוד...

  1. שימוש בתוספי מודעות

מעבר לכותרת ולתיאור של המודעה, גוגל מאפשרים לנו להציג נתונים נוספים במודעה שלנו: יתרונות מרכזיים, מידע מובנה, טלפון, מיקום, שלח הודעה ועוד...
תשתמשו בכל מה שרלוונטי עבורכם. זה מגדיל את אחוז ההקלקה ומשפר את ציון האיכות.

  1. רשימת מילות מפתח שליליות

אין קמפיין שלא מחייב שימוש במילות מפתח שליליות, אלו מילים שאם הגולש חיפש ותן יחד עם המחקר מילים שלכם, אתם תעדיפו המודעות שלכן לא יוצגו. לדוגמא: בחינם, זול, קורס, לימודים וכד'..

  1. תאימות למובייל

וודאו שהאתר שלכם מותאם למובייל, נכון להיות יותר גולשים נכנסים לאתרים מהמכשיר סלולארי שלהם לעומת מחשבים נייחים. אני ממליץ ממש לחוות את חווית הגולש באתר שלכם, תיכנו מהמובייל ותנסו לבצע פעולה שאתם רוצים שהגולש יבצע ותראו האם קיים קושי מסויים ובמידה ויש תפתרו אותו.

  1. מעקב אחרי המרות

בצורה הכי ברורה שאפשר להגיד, קמפיין אדוורדס ללא מעקב אחרי המרות זה קמפיין שלא יכול לעבוד, לא ניתן לנהל קמפיינים בלי שאנחנו יודעים מאיפה היו לנו המרות.

  1. ניתוח תקופתי שהביצועיים

אחרי תקופה, זה יכול להיות יומיים או חודש, תלוי בכם. חובה להיכנס לקמפיין ולנתח את הביצועים שלו, חשיפות, קליקים, המרות, מיקום ממוצע, מחיר ממוצע לקליק, דוח מיקומים גיאוגרפי, דוח לפי מכשירים, ביצועים של מילות מפתח/מודעות ועוד... ולשפר לשפר ולשפר.

 

נכתב ע"י מתן אסטון – יועץ קידום אתרים אורגני וממומן לחברות וארגונים