עוד לא הספקנו להתאושש מהפיקניקים של יום העצמאות ומדורות ל"ג בעומר, והנה כבר מאחורינו גם הארוחה החלבית הגדולה של השנה. 
 
בחסות החג הלבן הזה כל אחד מאיתנו מרשה לעצמו לחסל פסטות טבולות ברוטב שמנת, לזניות, פשטידות, קישים, בורקסים ובלינצ'סים ולקנח בעוגות גבינה.
 
אין ספק שמאכלים אלה מאוד טעימים ומזינים. כיף לשנות אווירה מכל הבשר לכל החלב המשובח והעשיר בטעמים נפלאים.
 
הבעיה היא שלצד הסידן והרכיבים הבריאים, יש במוצרי החלב - לפחות השמנים שבהם - גם לא מעט קלוריות. אז שימו לב מה וכמה קלוריות צרכתם בחג.

 
 
 
קלוריות במאכלי שבועות
 
גבינה לבנה 16% (כדור)- 100 קלוריות
גבינה צהובה 28% (פרוסה בינונית)- 100 קלוריות
גבינה צפתית 5% (100 גרם)- 150 קלוריות
בלינצ'ס גבינה (קטן)- 150 קלוריות
בורקס גבינה (קטן)- 180 קלוריות
פוקצ'ה (גודל ג'בטה) עם ירקות ומוצרלה- 600 קלוריות
פשטידת אטריות עם קוטג' 5%, יוגורט וגבינה מלוחה (פרוסה בינונית)- 250 קלוריות
קיש תרד (פרוסה בינונית)- 300 קלוריות
לזניה (פרוסה בינונית)- 400 קלוריות
פסטה ברוטב שמנת ופטריות (צלחת) - 500 קלוריות
פרוסת עוגת גבינה שמנת ופירורים = 500 קלוריות
 
בלינצ'ס גבינה (150 ק') + כוס סלט פירות (60 ק') + 2 כוסות סלט חסה עם כפית שמן זית ולימון (60 ק') + פרוסת פשטידת ברוקולי וגבינה (230 ק') = 500 קלוריות

קרואסון חמאה רגיל יעלה לכם כ-400 קלוריות ל-100 גרם וכך גם קרואסון שוקולד. 


 
 
ומה עם המאכל שכובש את המדינה בשנים האחרונות? צדקתם, אנחנו מדברים על הסושי..
 
סושי הוא מאכל יפני המורכב מאורז בחומץ המשולב עם מרכיבים שונים כגון דג נא או מעושן, אצות מאכל וירקות. לסושי צורות שונות של הכנה והצורה המוכרת ביותר היא צורת המאקי סושי. מאקי סושי זה בעצם מעטפת של אצה מיובשת שעוטפת מילוי אורז, דג וירקות. להלן ציון הערכים הקלורים עבור מספר סוגי סושי. חשוב לציין כי כמו בכל מאכל מוכן, יתכנו הבדלי משקל והבדלים בהרכב החומרים שמרכיבים את המוצר, לכן להתייחס לערכים הקלורים כערכים הקרובים לערך הקלורי של הסושי שאתם אוכלים.

רול אבוקדו – ברול אחד של סושי אבוקדו יש 140 קלוריות.
שרימפס טמפורה - ברול אחד של שרימפס טמפורה יש 508 קלוריות.
רול קליפורניה – ברול אחד של סושי קליפורניה יש 255 קלוריות.
מאגורו, טונה – ברול אחד של סושי מאגורו יש 184 קלוריות.
קאפה מאקי – ברול אחד של סושי קאפה מקאי יש 136 קלוריות.
סלמון עם טונה – ברול אחד של סושי המכיל סלמון + טונה יש 304 קלוריות.

 
 
לרדת במשקל אחרי החגים: תכנית ב-7 שלבים
 
1. החזירו את תכולת המזון בבית לכזו שבשגרה. משמעות הדבר - סילוק חבילות שי שנשארו. אי אפשר יהיה לחזור ולנהל שגרה שכוללת הקשבה לתחושות הרעב האמיתיות של הגוף, כשכל הבית מלא בשוקולדים. 
 
2. אל תאכלו מעט מדי. גם כשרוצים להפחית במשקל חשוב לאכול. דיאטות כסאח וצום גורמים לגוף להיכנס למצב חירום ולהאט בתהליכים מבזבזי האנרגיה. התוצאה הישירה היא צמצום בכמות הקלוריות הנשרפות. כדי לדעת במדויק מהי כמות הקלוריות שהגוף זקוק כדי להתקיים, מומלץ לבצע בדיקת קצב חילוף חומרים במנוחה (RMR). 
 
3. הרבה ארוחות, מנות קטנות. ארוחות כבדות משקל יוצרות עומס על מערכת העיכול ועלולות לגרום לעיכול חלקי ולא יעיל של המזון. עודף המזון הנצרך בארוחה גדולה לא מנוצל ונאגר במחסני השומן. ההעדפה היא לחמש ואף לשש ארוחות קטנות במהלך היום וכך להגביר את ההוצאה הקלורית לעיכול המזון וספיגתו.
 
4. ארוחת בוקר כבר אמרנו? לא לדלג על ארוחת הבוקר, לא לחינם מכנים אותה הארוחה החשובה ביום. צום הלילה גורם לפירוק העצם, ואילו ארוחת הבוקר מפסיקה פעולה זו ומסייעת לבנייתה מיד עם כניסת המזון למעי. היא מספקת גם אנרגיה להפעלת הגוף, מפסיקה את תהליך פירוק העצם שמתרחש בשעות השינה ומאפשרת לרקמת העצם לחזור ולבנות את עצמה. 
 
5. בצעו פעילות גופנית בונה שריר. אימון עם משקולות מסייע לפיתוח מסת השריר בגוף ותורם לאיזון שבין האוכל שאנו צורכים לבין הקלוריות שנשרפות והאנרגיה שיוצאת. תאי שריר פעילים יחסית מבחינה מטבולית, לכן כאשר מסת השריר עולה הגוף שורף יותר קלוריות גם במנוחה. כל ק"ג שריר בגופנו צורך עוד כ-13 קלוריות כחלק מחילוף החומרים היומי הבסיסי. 
 
6. בצעו פעילות אירובית. פעילות זו כרוכה במאמץ גופני שאינו מרבי, ומעורבות בה קבוצות שרירים גדולות לאורך זמן, כמו הליכה, ריצה מתונה, שחייה או רכיבה על אופניים. פעילות אירובית מגבירה את צריכת החמצן בגוף ואת קצב הנשימה והלב כך שיותר חמצן מגיע לשרירי הגוף. 
 
7. הקפידו על שעות השינה. מחקרים מצאו כי מחסור בשינה מגביר את מידת התיאבון, משבש את קצב חילוף החומרים ומאט את הירידה במשקל. אנשים הסובלים מחוסר שינה נוטים לחוש רעב, למרות שאכלו כמות מספקת של מזון. הסיבה לכך נעוצה בשיבוש הפרשת ההורמון קורטיזול, שתפקידו בין היתר לווסת את התיאבון.

 

בהצלחה!