מדי שנה אנחנו עדים לעלייה מתמשכת ומשמעותית בהיקפי התקציבים של שיווק בדיגיטל, ואם ב-2003 נתח העוגה של הדיגיטל בכלל עוגת הפרסום היה 2% בלבד, הרי שב-2016 לא פחות מ-30% מסך התקציבים של הפרסום בארץ הלכו לדיגיטל, שעקף בגדול את העיתונות המודפסת ומתקרב בצעדי ענק אל ההשקעות בפרסום בטלוויזיה.

היתרונות של שיווק דיגיטלי

ישנם שלושה יתרונות עיקריים לשיווק הדיגיטלי: ראשית, האפשרות למקד את הקמפיין בקהל יעד מדויק מאוד. שלט חוצות, למשל, זוכה לחשיפה אדירה אבל חלק גדול מהאנשים שמתבוננים בו כלל אינם רלוונטיים מבחינת המפרסם, וכך הדבר גם כשמפרסמים בטלוויזיה או ברדיו (גם אם ישנו ניסיון לפלח את קהל היעד באמצעות פרסום בתוכניות ספציפיות). שיווק דיגיטלי, לעומת זאת, מאפשר לכל בעל עסק להגיע לאוכלוסייה הרלוונטית ביותר מבחינתו, ובמיוחד אם הקמפיין מתבצע באופן מקצועי.

היתרון השני של השיווק בדיגיטל הוא שלא משנה מה אתם מוכרים, קרוב לוודאי שהלקוחות שלכם נמצאים במרחב הדיגיטלי, ולא סתם נמצאים שם אלא מבלים בו זמן רב מדי יום – כך שישנה סבירות גבוהה שהקמפיין שלכם והמסרים שאתם רוצים להעביר אכן יגיעו אליהם.

יתרון שלישי של שיווק דיגיטלי הוא המידיות: קמפיין חכם מניע את הגולשים לפעולה מידית, דבר שלא תמיד אפשרי בעזרת פרסומת ברדיו או בטלוויזיה, וגם לא בעיתון, כך שהתוצאות של פרסום באינטרנט יכולות להיות מרשימות מאוד.

בנוסף לשלושת היתרונות המשמעותיים הנ"ל, ישנו עוד יתרון שמאפיין את השיווק הדיגיטלי: גוגל, פייסבוק, יוטיוב ושאר הפלטפורמות שמאפשרות לבעלי עסקים להגיע ללקוחות שלהם מקנים גישה למידע רחב היקף ועדכני. את המידע הזה יכולים לבעלי העסקים לתרגם להחלטות נכונות לגבי הקמפיינים שלהם ובכך להשביח אותם ולמצות את המקסימום מכל מהלך פרסומי ומכל שקל שמושקע בפרסום זה.

פרסום ברשתות חברתיות

אם בעבר המרכיב העיקרי של שיווק דיגיטלי היה באנרים, כלומר מודעות, וקידום אתרים (בין אם ממומן ובין אם אורגני), בשנים האחרונות עוברים יותר ויותר תקציבים, ואיתם גם תשומת לב רבה יותר, אל הרשתות החברתיות.

בפרט מככבת פייסבוק, שהפכה לחלק בלתי נפרד מהחיים של כולנו. הרשת החברתית הינה גם רשת עסקית לכל דבר, ובלא מעט מקרים נמצאת במוקד של שיווק דיגיטלי, כשהיתרון המשמעותי ביותר של אפיק זה הוא האינטראקציות המידיות שנוצרות בין העסקים ללקוחותיהם, ובנוסף האפשרות ליצור איתם קשר בלתי אמצעי, כזה שמדלג מעל לחומות הסקפטיות בזכות האטמוספירה הכללית ברשת החברתית.

סיבה טובה נוספת להשקיע בפרסום ברשתות החברתיות הוא הפוטנציאל הוויראלי – תוכן איכותי יופץ במהירות ובהיקפים גדולים ע"י הגולשים עצמם, וכך העסק ייהנה מאימפקט משמעותי במיוחד מבלי להידרש להשקיע בכך כסף.