החל מראש השנה, ה-20 לחודש, תחל רכבת ישראל בתפעול הרכבות נוסעים לפי לוח זמנים חדש. על פי החברה לא פחות מ-516 נסיעות רכבת יבוצעו ביממה לעומת 468 רכבות בלו"ז הנוכחי, גידול של מעל ל-10 אחוזים במספר הרכבות המופעלות.
הלו"ז החדש יופעל החל מערב ראש השנה, וכולל, לראשונה, את רכבת הגליל המחברת בין תחנות כרמיאל ואחיהוד החדשות לבאר שבע וכלל המדינה.
במסגרת לוח הזמנים המעודכן התווספו רכבות נוספות לצד עצירות נוספות בקווים רבים נוספים כגון בתחנת חדרה מערב וכן תחנת מרכזית המפרץ העתידה להיפתח בקרוב, זאת תוך תיאום מיירבי לקשרי ההחלפה בין הרכבות. בנוסף, ישופר הקשר בתחנת באר שבע צפון בין רכבות בינעירוניות והיסעים בקו באר צפון – דימונה. 
בתקופת הלו"ז הנ"ל, צפויות להיפתח תחנות נוספות לצד אלה שלאורך רכבת הגליל: תחנת קריית מלאכי-יואב אשר צפויה להיחנך בסוף 2017, וכן תחנת חיפה מרכזית המפרץ (על קו העמק) אשר צפויה להיחנך בתחילת 2018.
"לו"ז הרכבות החדש הינו צעד נוסף בהתקדמות של רכבת ישראל אל עבר הדור הבא במטרה להסיע יותר נוסעים, אל יותר תחנות, תוך שימוש בטכנולוגיות המתקדמות בעולם ושמירה על סביבה ירוקה", מציינים בהנהלת רכבת ישראל.
"בשנת 2017 האצנו מספר תהליכים משמעותיים במימוש חזון הרכבת לשנת 2022, בין היתר בפרויקט הדגל-הקו המהיר לי-ם, הסבת רשת המסילות לחשמל וחיבור אזורים רבים לרשת המסילות, דוגמת רכבת הגליל אשר נחנכה בימים אלה", נמסר מהנהלת הרכבת.
עוד נמסר כי בשנת 2017 תסיע הרכבת יותר נוסעים, מיותר תחנות, ליותר יעדים, תוך שמירה על שירות ברמה גבוהה, דיוק, בטיחות והנאה. כל אלה הופכים את רכבת ישראל לאחד הארגונים אשר משנים הלכה למעשה את המציאות התחבורתית בישראל.
 
עוגנים עיקריים בלוח הזמנים החדש:
רכבת הגליל: מסילת רכבת הגליל תתחיל לפעול בספטמבר ותחבר את הגליל אל יישובי החוף, חיפה, מרכז הארץ ודרומה.
תוואי המסילה החדש באורך של כ–23 קילומטרים כולל מנהרות באורך של כ-4.7 קילומטרים (שתי מנהרות נפרדות לכל מסילה) ושתי תחנות נוסעים חדשות: כרמיאל ואחיהוד.
לקראת הפעלת הקו נערכה רכבת ישראל והכשירה בעלי תפקידים, חקרה ולמדה את פוטנציאל כמות הנוסעים ליעדים השונים, אפיינה את השירותים היעודיים הנדרשים, בכלל זה חנויות נוחות והתאימה רכבות ותחנות לביקוש הצפוי.
כמו כן מפתחת רכבת ישראל יחד עם הרשות הלאומית לתחבורה ציבורית, במסגרת תוכנית שילובים, תוכנית לסנכרון זמני הרכבת לאוטובוסים המסיעים נוסעים לתחנות החדשות ולשאר התחבורה הציבורית.
תדירות הרכבות בקו החדש תעמוד על שתי רכבות בשעות השיא לכל כיוון (אחת עד באר שבע ואחת עד חוף כרמל) ורכבת אחת בשעות השפל (עד חוף כרמל).
סה"כ:
כרמיאל – חיפה חוף הכרמל : 36 רכבות ביממה.
כרמיאל – ב"ש מרכז (דרך תחנות ת"א) 15 רכבות: 7 רכבות בשעות הבוקר, 8 רכבות בשעות אחה"צ.
שעות פעילות:
רכבת ראשונה מכרמיאל (05:30) לחיפה חוף הכרמל (06:24).
רכבת ראשונה מחיפה חוף הכרמל (05:57) לכרמיאל (06:54).
רכבת אחרונה מכרמיאל (22:30) לחיפה חוף הכרמל (23:24).
רכבת אחרונה מחיפה חוף הכרמל (22:57) לכרמיאל (23:54).
שינויים נוספים באיזור הצפון:
תוספת של רכבות בוקר/אחה"צ/ערב מקריית מוצקין ולב המפרץ לבאר שבע ותל אביב – במסגרת חניכת קו הגליל. 
תוספת של רכבות בוקר/אחה"צ/ערב מבאר לשבע לתל אביב ותחנות לב המפרץ וקריית מוצקין – במסגרת חניכת רכבת הגליל. 
עם פתיחת תחנת חיפה מרכזית המפרץ – תתווסף לכל הרכבות בקווים בית שאן-חיפה בת גלים/בית שאן-עתלית, עצירה בתחנה זו.
בהתאם לצורך התווספה רכבת מהירה (לכל כיוון) בין חדרה לתל אביב ובאר שבע. הרכבת המהירה תצא מתחנת חדרה בשעה 09:09, ובשעות הערב תצא הרכבת המהירה מתחנת ת"א סבידור מרכז בשעה 19:53. 
המשמעות: במקום רכבת אחת בין השעות 19:30-20:30 מתל אביב לחדרה, יופעלו כעת שתי רכבות, כאשר אחת מהן רכבת מהירה. בנוסף לרכבות הרגילות בקו נהריה-מודיעין/באר שבוע – יופעלו בשעות השיא רכבות פרבריות (מאספות) מעכו לחוף הכרמל ובחזרה.
איזור דרום: