שנת הלימודים תשע"ז הסתיימה בימים אלו עבור ילדי הגנים ותלמידי בתי הספר, עניין שמשמח בעיקר תלמידים שיצאו לחופשה בת חודשיים. אם תשאלו את ההורים הם בוודאי היו שמחים כי החופשה תתקצר לפחות בחצי. עבור המורים והמחנכים החופשה מאוד נחוצה להפסקה, מנוחה, התרעננות וחידוש כוחות. מי שאחראי על האופרציה הם מנהלי בתי ספר אחריותם המיניסטריאלית גדולה לטוב ולפחות מטוב. הם האחראים הישירים על כל מה שנעשה בין כתלי ביה"ס עם כל המשתמע.

חלק ממנהלי בתי הספר בעיר נתבקשו לסכם את שנה"ל מוזמנים לקרוא, להכיר ולהוקיר להלן:

איריס אליהו מנהלת - אולפנת 'נגה'

"שמי איריס אליהו, אם לחמישה, מתגוררת ברמב"ש בסמיכות לאולפנה. את עבודתי באולפנה התחלתי לפני 11 שנים ומילאתי שורת תפקידים, מחנכת רכזת חט''ע, מנהלת חט''ב ובשנתיים האחרונות ראשת האולפנה. אולפנת אמית נגה מונה כ- 450 תלמידות מז' - יב' מבית שמש ומטה יהודה.

ייחוד והצלחת האולפנה בקליטת תלמידות ממגוון קשת האוכלוסייה וההטרוגניות, להביא את הבנות למיצוי ולמצוינות כל אחת ממקומה.

זה האתגר המיוחד שעומד בפני צוות האולפנה לתת מענה לימודי, חברתי וערכי כולל תלמידות דתיות ומסורתיות בנות העיר והאזור, מבלי לוותר על 'עמוד שידרה' תורני - ציוני ברור, ורמה לימודית גבוהה ביותר. ע"י פיתוח שלל תכניות הצלחנו למזער את תופעת היציאה מחוץ לעיר של תלמידות חזקות להכיל את כל התלמידות בתוך כיתות אם הטרוגניות מבלי לפתוח 'כיתות תורניות' או נתיבים נבדלים. החינוך לקבלת האחר ולהכלת דעות מגוונות הוא מאבני היסוד של החינוך באולפנה. אנו שואפים לגדל את מנהיגות העתיד, בעלות דעות עצמאיות וגם אוזן קשבת לדעות המנוגדות להן.

שנת תשע"ז הסתיימה תוך הישגים מרשימים בתחום הלימודי והחברתי - ערכי. אני גאה בתלמידות המדהימות שעבדו קשה כדי להגיע להישגים בתחום האומנותי, אקדמי ותורני ולצוות המקצועי שמלווה במסירות רבה כל תלמידה לכדי מיצוי היכולות שלה, וכל זאת באהבה רבה.

הישגים מרגשים אליהם הגענו השנה הם: רכזת מתמטיקה - הניה גולדהבר, זכתה  בתואר 'מורת המאה' מטעם החמ''ד.

תלמידותינו היו שותפות  פעילות  לחשיפת דרך רחבה ומרשימה בת 2,000 שנה שנחשפה במהלך חפירות ארכיאולוגיות של רשות העתיקות.

סרט של בוגרות האולפנה זכה במקום הראשון בתחרות 'היצירה הצעירה' של החמ״ד, לגמר הגיעו 12 סרטים מכל רחבי הארץ, ביניהם שני סרטים מצטיינים ממגמת הקולנוע באולפנה - הסרט ״איך הגעתי לכאן״ , והסרט "ימי תום" אשר זכה כאמור במקום הראשון. העבודה נעשתה בהדרכת המורה כנרת גמרא, אשר באותו מעמד זכתה בפרס המורה המצטיינת למגמות קולנוע לשנת תשע״ז!

השנה השתתפנו לראשונה בפרויקט הבינלאומי ׳דגם האו״ם׳ בו משתתפים בני נוער מכל רחבי העולם, ביניהם 60 בתי ספר מכל רחבי הארץ, אשר לומדים אודות תפקידיו ומבנהו של האו״ם. כול ביה"ס ייצג  מדינה אחרת, על  נבחרות האולפנה הוטל לייצג את דנמרק. קב' תלמידות מכיתה ט' זכתה במקום ראשון בתחרות עבודת חקר ארצית במדעים, מטעם רשת אמי''ת, בהנחיית המורה למדעים, מיכל הייזלר, בחרו התלמידות לחקור את השפעת עוצמת הקול על תנודות עור התוף תוך שימוש בכלים דיגיטליים.

בתחרות 'היצירה התורנית' הארצית של רשת אמי''ת עלו לגמר 6 עבודות חקר של בנות האולפנה. עבודתה של התלמידה רעות בלוך מכיתה ז' העוסקת במינוי מלך ודמוקרטיה, זכתה במקום הראשון של המובילה הרוחנית שלנו, הרבנית מרים רייסלר. אולפנת אמי''ת נגה מצטיינת בכך שהיא מצמיחה בנות חושבות, סקרניות, בוחרות, מעורבות עם הבריות ויחד עם זאת מיטיבות לדעת את מקומן.

באולפנה רואים בקשר אישי בין הצוות לתלמידות בסיס הכרחי למיצוי מצוינות של כול תלמידה ובפיתוח תרבות דיאלוג המאפשרת לכול אחת להביא את עצמה ולהרגיש שייכת ומחוברת.

אסיים במילות הפרידה שלי מהתלמידות, בטקס סיום לימודיהן באולפנה:

"כשאתה רוצה לראות-אתה פותח עיניים, כשאתה רוצה לראות רחוק - אתה מכווץ אותן / מצמצם אותן. אבל כשאתה רוצה לראות רחוק עוד יותר, מאד רחוק - אתה עוצם עניים.."

אני מאחלת לבוגרות שלנו שתלכנה עם עניים פקוחות לכול מקום שאליו תרצנה להגיע, כדי לוודא שהגיעו ליעדן אך, מעת לעת, לעצום עניים, לחלום ולשאוף גבוה כי אין שום תקרת זכוכית שלא תוכלנה לנפץ. והעיקר, לכול מקום שתלכנה, על פי ה' תחנו ועל פי ה' תיסעו, ויהא שם שמים מתקדש על ידכן ותמצאו חן ושכל טוב בעיני אלוקים ואדם.

זו ההזדמנות, להודות לכול השותפים לעשיה החינוכית שלנו, להורים הנפלאים, על הפיקדונות היקרים שהם מפקידים בידינו יום יום, על הבעת אמונכם המלא בנו, ועל היותם שותפים לדרך ולרוח האולפנה. לצוות הנפלא על מקצועיות והובלת הבנות למצוינות ערכית ואקדמית במסירות ובאהבה רבה.

וכמובן, לתלמידות האהובות והיקרות, שצובעות את האולפנה בשלל גוונים יפים המהווים הרמוניה אנושית נפלאה, על שאתן בוחרות יחד אתנו לשיר את שירת נגה. שמרנה על עצמכן וחזרו מחופשת הקיץ בריאות, שמחות ומלאות מוטיבציה לקראת השנה החדשה בע''ה."

 

משה הראל - מנהל ביה"ס 'לוי אשכול'

"הגעתי לנהל את ביה"ס 'לוי אשכול' בשנת 2002, לאחר 25 שנות שירות בחיל האוויר.

אני מתגורר במושב בית אלעזרי,  נשוי לשולמית ואב גאה לארבעה ילדים: איתמר, נועם, רחלי וצביקה.

ביה"ס עבר בשנים האחרונות תמורות רבות. הוקמו בו חממה לימודית, פינת חי גן בוטני, חצר לימודית,  ספריה מפוארת וחדר מחשבים. בכל הכיתות הותקנו לוחות חכמים, כל מורה קיבל מחשב אישי והתחלנו לדבר בשפה מתוקשבת של המאה 21, כערך חשוב יותר בשפה מתוקשבת של הילדים. בשנה האחרונה ע"מ לחבר את הפדגוגיה לאקלים הקמנו את פינת ד"ר סוס - פינה מבוססת על סיפרו הנודע של ד"ר סוס "אם יוצאים מגיעים למקומות נפלאים". פינה אותה הגו מורים ותלמידים במשותף. בפינה זו ישנם כדור פורח, אנייה ומטוס כאשר הסיפור כתוב על הקירות בשלל צבעים מרהיבים, יחד לומדים מד"ר סוס כי בחיים נופלים לעיתים אך, צריכים להתגבר לקום ולהמשיך.

אני גאה מאוד בפרויקט "אחריותיות" שבו ילדי אמירים( תכנית מצטיינים של ביה"ס) לומדים וחוקרים עם טובי המורים ומומחים חיצוניים בתחום התקשורת. עם בעלי חיים התלמידים לומדים מצוות ביה"ס מנהיגות ועמידה בפני קהל, הילדים למדו להיות מורים צעירים ובמהלך יום לימודים הם מוציאים  קבוצות קטנות של תלמידים וביחד הם חוקרים בפינות החקר. חגיגת ההוראה ולמידה הפכה כ"כ משמעותית והביאה לשיפור הישגים כללי.

השנה שמנו דגש על תחושת שליחות ומחויבות של הצוות אשר הביאה לבחירה מושכלת בדרך ניצול המשאבים, לצד החזון וחידוד המטרות, כתוצאה מכך לפיתוח תרבות בית ספרית המעודדת הישגים בדגש על פיתוחים חדשניים 'אחריותיות', הרואים את דמות הבוגר הרצויה לנגד עיניהם בכל עת וראיית התלמיד כבעל מסוגלות להכוונה עצמית בלמידה. אשר יכול להוביל ולהנחות תלמידים. כל זאת הובילו לקידום המטרה הנכספת של פיתוח תלמיד 'כמענטש' - תלמיד יוזם, פלורליסטי בדעותיו, בעל מודעות חברתית גבוהה, קשור לעמו ולמולדתו, ממצה את הפוטנציאל האישי שלו בכישורים חברתיים הישגים לימודיים, חש שייכות לביה"ס, חברים, בעל ערכים, שפה עברית רהוטה, לומד עצמאי, אחראי, ובעל אישיות מפותחת במלואה לקראת חיים במציאות משתנה ומורכבת.

תלמיד כזה מגיע להישגים מצוינים במבחני מיצ"ב. ואכן, ביה"ס הגיע במבחני המיצ"ב לעשירון עשירי באנגלית ועשירון תשיעי במתמטיקה - הישג ברמה הארצית. איחולים לחופש הגדול - תלמידיי היקרים, אנו נמצאים בסיומה של שנת הלימודים, אנו יכולים להעיף מבט על השנה שחלפה בגאווה רבה. כל אחד מכם הגיע להישגים אשר מבטאים את מאמציו.

בזכותכם ובזכות צוות המורים זכינו השנה בפרס על קידום הישגים לימודיים מטעם מחוז ירושלים ועל כך הערכתי הרבה.

למרות החשיבות לציונים הלימודיים, חשוב לנו ערך האדם, יחסים שבין אדם לחברו, למוריו ולהוריו. כולנו חייבים לשקוד על יחסי חברות טובה, כבוד, סובלנות, עזרה הדדית ושיתוף פעולה. אתם יוצאים לחופשת הקיץ אנא, נצלו אותה למילוי מצברים ולחוויות עם המשפחה ושימרו על עצמכם.

לתלמידי כיתות ו'  בוגרי ביה"ס אני יודע כי העצות ודרך החיים שרכשתם ילוו אתכם בעתיד. אני מאמין בכם וביכולתכם להצליח. זכרו להצליח אין זה אומר שלא נכשלים, להצליח זה לדעת לקום ולהמשיך קדימה. היציאה למסע האישי של כל אחד/ת מכם היא ההזדמנות לשינוי והצלחה.

העזו, האמינו בעצמכם, צאו למסע, הפכו את המצוינות לדרך חיים - בהצלחה!

ולצוות אשכול היקר,

אני מודה מקרב לב לכל אלו שעסקו במלאכת החינוך לאורך השנה, צוות המורים, שרה המזכירה והגזברית, עובדי המנהלה והנהגת ההורים העושים מלאכת קודש במסירות מכל הלב, תוך שיתוף פעולה תמיכה ועזרה לצמיחה חינוכית, לימודית, חברתית, תרבותית וערכית.

מאחל לכולנו המשך עשייה פורייה תוך תנופה מחודשת לקראת השנה הבאה!"

מרים פורת מנהלת ביה"ס 'בגין'

"מרים פורת, מתגוררת במודיעין, מורה ומחנכת, מנהלת בית ספר כ - 23 שנים.

סיכום שנת הלימודים תשע"ז - בית ספרנו נחשב לביה"ס שעושה הכל בכדי להוביל את תלמידיו להצלחה.

פרויקט הדגל של ביה"ס הינו פרויקט 'קהילת חשיבה' במהלכו תלמידי כלל הכיתות רוכשים בצורה ספיראלית את 'ארגז הכלים' המדעי המהווה מוטיב מרכזי. הכרת כלי זה מאפשרת לתלמידים להגיע מוכנים אל חטיבות הביניים, בתי ספר תיכוניים ואף למוסדות אקדמאים. המטרה לכוון את התלמידים לחקור נושא ספציפי ורלוונטי לחייהם כגון: מדעים, טכנולוגיה, סביבה וכו'. 

בנוסף, בביה"ס מעבדת מחשבים ירוקה המותאמת למאה ה-21 וזאת בעידודה של  הגב' נעמי מועלם  מחנכת כיתה ה' ורכזת התקשוב. כמו כן, אנו בתהליך של בניית חדר רובוטיקה שיקדם את התלמידים ויוביל אותם ליזום ולפתח אפליקציות ולהכניסם לעולם ההייטק. ביה"ס עוצב ומותאם לשכבות הגיל ותכני הלימוד. במקביל, חיזקנו את החום והאהבה לתלמידים, חינוך לערכים, יהדות וחגי ישראל.

אני מודה לכל צוות המורים על עבודתם ותרומת כל אחד ואחת. תודה להורים על התמיכה והאמון בדרך ולצוות העובדים והמזכירה המשמשים בטחון לתלמידנו.

הישג משמעותי ומרגש של ביה"ס היה פיתוח אפליקציה ע"י תלמידי שכבת ה' בתכנית קהילת חשיבה בתחום זה"ב. האפליקציה נועדה להציל ולמנוע  סכנה של רוכבי אופניים. עיצוב ביה"ס נעשה בהתאם לתכני הלימוד של שכבות הגיל השונות, חלל ביה"ס מאפשר למידה משמעותית וחווייתית.

כמנהלת האתגר הגדול שלי לשמור על רמת ההישגים של תלמידיי תוך חשיבה על חידושים מידי שנה. לבוגרי ומסיימי ביה"ס אומר כי יש חשיבות להישגים וציונים אך קודם לכך ההבנה כי "במקום שאין איש תהייה אתה איש".

אבקש מהתלמידים לקראת חופשת הקיץ לגלות אחריות וערנות בימי החופש, לנקוט במשנה זהירות בכל מקום בעיקר בזמן בילוי מול המחשב ובכניסה לרשתות חברתיות. משפט ההשראה שלי: להיות עם ראש חושב ולב פתוח."

אוריאל פדידה - מנהל ביה"ס ממ"ד – 'עוזיאל'

"אוריאל פדידה, תושב רמב"ש מזה כ- 18 שנה. מנהל ביה"ס 'עוזיאל' כ - 10  שנים. את תחילת דרכי בבית שמש עשיתי כרב בי"ס 'אליקים'.  ביה"ס עוזיאל הינו ממלכתי דתי מעורב המונה כ - 350 תלמיד ב- 15 כיתות אם, מתוכן 3 כיתות חינוך מיוחד.

עוזיאל הינו ביה"ס אינטגרטיבי המשלב אוכלוסיות שונות מתוך רצון משותף להתחנך במסגרת דתית לאומית. הרוב המוחלט של ההורים צמח בחינוך הממלכתי דתי ומרגיש קשר עמוק למערכת ומבקש שילדיו יספגו את ערכי היהדות. ביה"ס בשילוב החמ"ד מפעיל תכנית שנתית חווייתית הנקראת חינוך מתוך אמונה המשלבת למידה וחוויה גם יחד, יהדות במעגל השנה ועוד.

צוות המורים בביה"ס הוא מהשורה הראשונה של המורים במערכת החינוך, מורים איכותיים מקצועיים וחדורי שליחות הם בעצם סוד העוצמה של ביה"ס. 

יחוד ביה"ס לאומנויות  המטפח מצוינות לימודית תוך פיתוח זהות אישית. בביה"ס מגוון מסגרות להתפתחות אישית של התלמידים ע"פי תפיסת גרדנר שהאמין שההצלחה שילד חווה בתחום אליו הוא נמשך יכולה להעצים את בטחונו האישי אל עבר הצלחה רב תחומית. וכמו כן, לכל ילד ערוץ אינטליגנטי שונה, ילד שהערוץ החזותי שלו מפותח יהיה לו קל יותר ללמוד באמצעות המחשה, ילד בעל שמיעה מוזיקאלית יתחבר באמצעות פן זה ללמידה. בביה"ס מתקיימת גם תכנית אמירים למצטיינים המאפשרת גם לתלמידים אלו מרחב התפתחות.

בביה"ס כל תלמיד לומד נגינה מכיתה ב' ועד ו' החל מחלילית וכלה בסקסופון, גיטרה, אורגן וכלי הקשה, ובשנה הבאה כינור ומנדולינה. בביה"ס אולפן הקלטות מקצועי, גאוות בית הספר היא - מקהלת ביה"ס שזוכה להכרה במרחב החינוכי והאזורי והוזמנה לטקס המרכזי של קק"ל ביום השואה, לטקס החמ"ד העירוני השנה ועוד.

השנה הפקנו והקלטנו תקליטור מרשים של המקהלה. כמו כן, שיעורי האומנות משלבים מגוון תחומי יצירה החל מרישום פיסול וציור על קנבס. במקביל, ישנה מגמת צילום כאשר ילדים מחזקים ומצלמים במצלמות מקצועיות יקרות ערך. אנו בהתפתחות לקראת שנה הבאה גם בתחום הגרפיקה ועריכת סרטים. 

את ביה"ס מלווה מזה שלוש שנים ד"ר עודד בן מנחם מבכירי מכון אבני ראשה, המטפח את כל התחום הפדגוגי של ביה"ס מתוך חיבור למגוון האינטליגנציות של הילדים, עבודה במעגל הלמידה, דגש על ביצועי הבנה, ועוד. בשנה הבאה מתעתד ביה"ס להתפתח בתחום האימון האישי בהדרכתו של ד"ר עודד המשמש גם כבעלים של בית ספר לאימון אישי.          

סיכום שנה - שנת הלימודים הנוכחית הייתה חיובית, שנה בה חווינו הצלחה גדולה ומשמעותית באקלים החינוכי והלימודי. בהתפתחות המקצועית של צוות המורים בתחום הפדגוגי, בבניית שפה מקצועית אחידה וכמובן בהמשך ביסוס ופיתוח מגמות חדשות כמו צילום וצפרות.

השנה זכינו בפרס מנהל המחוז על אקלים מיטבי, מה שחיזק את התחושה הכללית כפי שציינתי קודם אקלימית ולימודית גם יחד. לפני כשנה החלה עבודתה יועצת חינוכית הגב' תמר ברוכיאן הדבר מסייע בידנו להפעיל את המערכת יחד עם כל הצוות המקצועי הקיים באופן מיטבי.

האתגר הגדול הוא לגרום למערכת להתחדש ולחלום מחדש ולא לעמוד במקום גם אם נדמה לפעמים שהדבר מתפקד כראוי. ביום שמערכת דורכת במקומה היא עלולה לשקוע ולהיות לא רלוונטית אל מול השינויים.

את בוגרי ביה"ס אני מברך שימשיכו את חייהם מתוך הערכים עליהם התחנכו תורה ומצוות, דרך ארץ וגמילות חסדים. שיהיו אנשים מצטיינים בכל מסגרת בה יהיו לימודים, צבא, עבודה ובחברה. שיהיו אנשים ערכיים תוך מבט כללי וציבורי ולא רק פרטני ואישי.

חופשת הקיץ היא חופשה ארוכה. מחד, זו הזדמנות למנוחה ולחוויה עם המשפחה. אך אסור להזניח את רצף הלמידה. "הלומד ואינו שונה כזורע ואינו קוצר", כיום באמצעות אתר אופק ובעזרת חוברות עבודה ניתן לשמור על מתח למידה בסיסי. חופש זה גם זמן לקריאת ספרים ולהעשרת העולם הפנימי. והכי חשוב לשמור על הבריאות ולהתרחק מכל סכנה בכביש ובבית.

משפט ההשראה שלי: "חלום אחד משישים מנבואה" אז חשוב לחלום, זה השלב הראשון בהגשמתו.

(איינשטיין טען שהדמיון חשוב מהידע..)."

אלי טויל - מנהל ביה"ס חמ"ד 'לוין'

"שמי אלי טויל, מנהל ביה"ס חמ"ד 'לוין' - בי"ס קהילתי סביבתי. את ביה"ס אני מנהל מזה 30 שנה,

זכיתי להתגורר בבית שמש וכיום תושב ירושלים. בלוין 220 תלמידים כולל גן חטיבה צעירה. אנו מאמינים בחינוך לזהות דתית לאומית - ציונית במסגרת החברה הפתוחה ביה"ס הינו

ראי של הקהילה אשר על כן החינוך לערכים נר לרגלינו בבחינת "דרך ארץ קדמה לתורה". החטיבה הצעירה בייעודה הכנת ילדי גן החובה ללימודי ההמשך בכיתה א' תוך דגש על מיומנויות נדרשות וידע חיוני להצלחה. הלמידה בחטיבה הצעירה במסגרת גן החובה מאפשרת

מעבר רך ומותאם בין הגן לביה"ס. דגשים בביה"ס תלב"ס ללימודי העיר והאזור בו הכיתות הבוגרות רוכשות כישורי הדרכה ומדריכות גנ"י הורים וכיתות נמוכות יותר מביה"ס.

לימודי המדע והטכנולוגיה - ילדי כיתות ד' זכו בתחרות של משרד המדע והטכנולוגיה במקום הראשון בארץ! לימודי המחשב ורובוטיקה החל מכיתה א'.

החינוך החברתי שזור כחוט השני בכל תחומי העשייה כמשתף ומחזק את האקלים החינוכי משפחתי

בשילוב עם תכנית 'עתיד'. סיכום תשע"ז- שנה"ל הייתה מגוונת, מאתגרת ומספקת לאור ההישגים בשיפור האקלים וההישגים הלימודיים.

רגעים מרגשים בביה"ס - זכיית ביה"ס במקום הראשון בארץ המכבד את עירנו ומאדיר את שמה.

יריד עבודות החקר סביב הייחודיות היה לגאוות עשיה פדגוגית איכותית. זכיה במקום הראשון לעידוד הקריאה.

זכייה ב- 3 גביעים בתחום הספורט. האתגר הגדול הוא שיכלול ביה"ס וקידומו בשיטות ההוראה - למידה ובאמצעים שיעמדו לרשות התלמידים והמורים.

אני מאחל לבוגרי ביה"ס המשיכו בדרך בה התחנכתם ולמדתם ובטוח אני בהצלחתכם לתפארת משפחתכם וביה"ס. משפט השראה שלי: "חנוך לנער עפ"י דרכו גם כי יזקין לא יסור ממנה"

אסיים בתפילה

שתהה השנה הבעל"ט שנת עליה והצלחה בחינוך לערכים ובלימודים."

דלילה אלעזר - מנהלת ביה"ס 'שפות ותרבויות'

"דלילה אליעזר, מתגוררת בבית שמש. עוסקת בחינוך שנים רבות, לפני כ-18 שנה הקמתי את ביה"ס שפות ותרבויות. תפיסתו החינוכית של ביה"ס בהתאם להשקפה החינוכית שלי. כתבנו את מגילת יסוד ביה"ס בשותפות מורים והורים. ביה"ס פתוח לכולם, כל אחד יחיד ומיוחד. התרבות היהודית  כציר מרכזי של בית הספר, ההורים הם בעלי ברית חשובים ומשמעותיים, צוות המורים והעובדים רואה בתפקידו ייעוד ושליחות נאמנה לטיפוח כל תלמיד.

ביה"ס שם דגש על לימוד תרבויות העולם בדיסציפלינות השונות, ביה"ס קידם ופיתח עם ההורים את לימוד השפות השונות: אנגלית, מתמטיקה, אומנויות, ריקוד, דרמה, ציור, פיסול ומוסיקה. ייחודיות ביה"ס היא בהעצמת לימוד שפות אלו ובהלימה למקצועות השונים. ביה"ס פעל ברמת בית שמש 16 שנים ולפני שנתיים הועתק למשכנו החדש והקבוע ברחוב הגפן בבית שמש.

סיכום שנת תשע"ז - לאחרונה קיבלנו את נתוני המיצ"ב ושמחנו כי ישנה הוכחה ישירה להשקעה בביה"ס נתוני המיצ"ב מוכיחים כי ההישגיים הלימודיים הינם המובילים בבית שמש. נתון חשוב נוסף מראה כי בביה"ס  האקלים החברתי מיטבי, התלמידים מרגישים יחס אישי ביותר מהצוות החינוכי, מדד האלימות נמוך ביותר והתלמידים מרגישים ביטחון. לאורך השנה השקענו רבות בפיתוח למידה חדשנית חקרנית (PBL) בהלימה לנושא ירושלים הנושא הנבחר ע"י משרד החינוך. התוצאות עבודות חקר המשלבות יצירתיות: ספר אתרים בירושלים ע"י תלמידי כתות א' ועוד.

תעשיידע- זו השנה החמישית שביה"ס משתתף בפרויקט תעשיידע ע"י איגוד התעשיינים. כפרויקט מקדם עבודת חקר והמצאות תוך פיתוח תהליכי חשיבה מדעיים בקרב התלמידים. השנה פיתחנו כיסא אולטימטיבי בטיחותי עבור תלמידים הזקוקים לתנועה בזמן למידה.

קשרי ישראל תפוצות-  מזה שבע שנים מקיים ביה"ס קשר משמעותי עם ביה"ס 'קינג דיוויד ויקטורי פארק' בדרום אפריקה. השנה הקשר הורחב לכלל התלמידים אשר עורכים שיחות ווידאו קונפרנס ושיחות סקייפ באנגלית, מתקיימים חילופי מכתבים בסמיכות לחגים ולוח השנה העברי. מוד המתמטיקה כשפה – ביה"ס מקרב את לימוד המתמטיקה לעולם הילדים על מנת לעודד תהליכי למידה משמעותיים בתחום זה. לפיכך, קיימנו השנה ימי שיא כגון: לימוד מתמטיקה בצורה חווייתית דרך אגדות ילדים, ערכנו אולימפיאדת מתמטיקה  בנושא פראקטליים בה נטלו הילדים חלק.

ייחודיות ביה"ס באה לידי ביטוי במחזמר 'אוליבר טוויסט' אותו העלינו במסיבת סיום שנה חגיגי. המחזמר הביא לידי ביטוי את כישרון התלמידים באופן ייחודי ומרגש. המחזמר הועלה בשלוש שפות עברית, אנגלית ורוסית.  כל ילדי ביה"ס נטלו חלק פעיל במופע באמצעות מוסיקה, ריקוד, דרמה ושירה.

מסר לבוגרי ביה"ס - אנחנו גאים בכם על מי שאתם ומי שהפכתם להיות. בוגרים יקרים שלי אני בטוחה כי  תמשיכו בדרכם של בוגרי ביה"ס האיכותיים, מאחלת כי תצליחו ותעשו שימוש בכלים החינוכיים ובאהבה הרבה שקיבלתם מאתנו. אנו כאן בשבילכם כל זמן ועת, דלתי פתוחה באהבה ושמחה. שמרו על עצמכם ויצליח האל דרככם. חופשת הקיץ  מעבר לפינה, זכרו כי גם בזמן חופשה חשוב להציב יעדים להתקדמות ולחיזוק הלמידה. שלבו אותם בהנאה, אגרו כוחות וחזרו רעננים אך בעיקר שמרו על עצמכם בדרכים.

משפט ההשראה שלי מדברי הרב קוק: "בן אדם עלה למעלה עלה, כי כח עז לך. יש לך כנפי רוח כנפי נשרים אבירים, אל תכחש בם פן יכחשו לך, דרוש אותם דרוש בן אדם ויימצא לך מיד."

 

איתמר טס - מנהל ברנקו וייס אתגרי בית שמש

"איתמר טס, מתגורר בגבעת ישעיהו, נשוי ואב לשלושה. זו השנה השלישית שלי כמנהל ברנקו וייס אתגרי.

תיכון ברנקו וייס אתגרי בבית שמש פותח שעריו בפני תלמידי בית שמש ומטה יהודה ומהווה בית חם לתלמידים שלא היה להם מענה מתאים במסגרות אחרות. ביה"ס מונה כ- 130 תלמידים מכיתה י' - יב'.  ביה"ס מהווה מסגרת חמה ותומכת לתלמידים ומוביל להישגים תוך מתן מענה מותאם צרכים והתמודדות עם קשיים לימודיים ואישיים.

מודל העבודה של ביה"ס הוא לימוד במסגרות עבודה קטנות, עניין המאפשר בניית מערכות יחסים משמעותיות, והתאמת תכנית למידה אישית המאפשרת חוויות הצלחה ותחושת מסוגלות וערך לכל תלמיד לסייע ולפתח את תחומי החוזק שלו. ביה"ס מעמיד בפני התלמידים מערך ציפיות ודרישות גבוהות, בתחום הלמידה ובתחומי התנהלות והתנהגות, מתוך תפיסה כי העמדת דרישות גבוהות מכבדת ומעבירה מסר של מסוגלות.

כמנהל ביה"ס האתגר שלי הוא במציאת מגוון רחב של מענים רגשיים, לימודיים וחברתיים ערכיים לתלמידים בביה"ס ובשעות אחה"צ. לכן, אנו עושים פעולות ויוצרים שיתופי פעולה עם גורמים רבים וחשובים ובכך אנו חושפים את התלמידים למגוון הזדמנויות.

הישגים מרשמים השנה :

• שילוב תלמיד ביה"ס בקורסי שנה א' באוניברסיטה העברית בפקולטה למנהל עסקים, פסיכולוגיה משפטים וקדם רפואה.

• שילוב תלמידים 'בבצלאל'  התנסות לימודית עם סטודנטים בבצלאל - רישום, גרפיקה ,פיסול, אומנות ועוד.

• שילוב תלמידים 'בשנקר' בעיצוב אופנה.

• פתיחת מגמה לבגרות: עיצוב צורפות במגמת תלת ממדד.

• הרחבת פרויקט מוזיקה בכלים מגוונים ופיתוח קול .

• בניית תכנית להכשרת מדריכים צעירים בחוות אורי.

• הקמת הנהגת הורים להובלה ושיתוף פעולה לפרויקטים בביה"ס כגון: פסטיבל האביב- הצגת תוצרים ושוק קח-תן .

• מעורבות חברתית בחווה החקלאית, בבית הקשיש, בגני הילדים. נקודת שיא תלמיד ביה"ס - שלומי סויסה זכה מצטיין מחוז.

• שיתוף פעולה עם האקדמיה לשוטרים, שילוב צוערים בלימוד ובהגשת תוצרים במסגרת הערכה חלופית. ימי שיא משותפים: שיפור חזות פני ביה"ס, הרצאות ע"י קצינים ואנשי מקצוע מהמכללה, יום ספורט משותף ועוד.

לקראת חופשת הקיץ: ביה"ס פתוח ופעיל במהלך הקיץ, אתם מוזמנים לכל צורך ועניין. אנו מבקשים שתשמרו על עצמכם במהלך החופשה ומחכים לשובכם בריאים ושלמים.

מסר לבוגרי ביה"ס: סיום של פרק והליכה אל הלא נודע מלווה בחששות, וממול זה טמונות הזדמנויות אנו בטוחים כי תראו לעולם את מי שאתם, מלאי קסם רב!  אני מאחל שתאמינו בעצמכם, תשאפו לטוב ביותר עבורכם והסובבים אתכם. תזכרו את הדרך המשמעותית שעשיתם ותזכרו שמבחינתכם הכול בר השגה. צוות אתגרי ימשיך לעקוב ולעמוד לצדכם, להריע לכם, להתגאות בכם ולהיות עבורכם תמיד.

פניה אישית לציבור הרחב:

ביה"ס קיים 13 שנים אנו חשים שהגיע הזמן לפתוח את שערנו לכול אדם שירצה להתנדב ולהיות מנטור לתלמידנו המוכשרים. בחזון ביה"ס אני רואה כיצד אנשי מפתח בקהילה, בעלי עסקים, אנשי רפואה ומדע, אנשי חינוך וביטחון, יזמים וכל אדם הרואה עצמו שיש לו מה לתרום, יסייע בידינו בחינוך דור העתיד.

מהיכרותנו את תושבי בית שמש ומטה יהודה בעלי רזומה עשיר של עשייה, נשמח לשיתופי פעולה!"

הפסיפס האנושי ומגוון המנהלים של בתי הספר הוא הרווח האמתי של תלמידי העיר והוריהם. תפיסות העולם בחינוך מעשירים את חיי ילדינו להמשך דרכם. נאחל לכלל התלמידים חופשה בטוחה ומהנה. למנהלים באשר הם נודה על מחויבות אישית, חזון וחינוך לערכים ולמצוינות בהישגים הלימודיים. אפשר לומר בוודאות כי העיר התברכה במערכת חינוך וצוות חינוכי מצויין ויש לנו במה להתגאות. יישר כוח וחופשה נעימה!