ה-11.9 הוא תאריך שזכור בעיקר בגלל הפיגוע במגדל התאומים בשנת 2001, אבל ביום זה, 5 שנים מאוחר יותר, העולם באמת השתנה: פייסבוק, שעד אז הייתה פתוחה לשימוש בכ-2,000 אוניברסיטאות ו-25,000 תיכונים, הפכה נגישה לכל העולם (מגיל 13 ומעלה). 10 שנים מאוחר יותר כבר כללה הרשת החברתית בה"א הידיעה למעלה מ-1.5 מיליארד משתמשים כשמתוכם מיליארד בני אדם שנכנסים אליה לפחות פעם אחת ביום (ובמקרים רבים נכנסים ולא יוצאים...) – כך שאין פלא שהיא הפכה גם לאפיק שיווקי פופולרי להפליא.

פרסום בפייסבוק נשען על יצירת דף עסקי, שאם הוא מנוהל נכון מתגבשת סביבו קהילה של לקוחות ולקוחות פוטנציאליים. הדרך הטובה ביותר לעשות זאת היא באמצעות העלאת תכנים בעלי ערך אמיתי לגולשים (טקסטים, סרטונים ועוד) וכן שיתוף הגולשים – למשל באמצעות סקרים, חידונים (שכדאי שיהיו נושאי פרסים), מבצעים וכו'.

העלאת תכנים איכותיים גורמת לגולשים להרגיש שאכפת לכם מהם ושכדאי להם להיות חברים של העסק שלכם בפייסבוק, וזהו הבסיס כאמור של פרסום בפייסבוק. על גבי בסיס זה אפשר, ובמקרים רבים כדאי, להוסיף מודעות וסיפורים ממומנים, וכך להרחיב את הקהילה שהתגבשה סביב הדף העסקי ולהגיע ללקוחות פוטנציאליים נוספים. השכבה העליונה של הפרסום באמצעות הפייסבוק היא הנעת הגולשים לביצוע הפעולות הרצויות מבחינתכם ובעיקר הפיכתם ללקוחות משלמים.

מתי כדאי לפרסם מודעות או להוסיף פוסטים ממומנים?

לאחר הקמת דף עסקי ברשת החברתית, כאמור השלב הראשון וההכרחי של פרסום בפייסבוק, כדאי במקרים מסוימים לנסות להרחיב את מעגל ההתעניינות בו, והדרך לכך היא כאמור פוסטים ממומנים ומודעות.

פוסט ממומן הוא למעשה פוסט רגיל שפרסמתם בדף הפייסבוק העסקי, אבל לאחר העלאתו וחשיפתו בפני כל מי שכבר עשה LIKE לדף העסקי ועוקב אחריו (בכפוף לאלגוריתם של פייסבוק, כמובן), ניתן לקדם עוד יותר את התוכן – בתשלום. התשלום, שמועבר כמובן ישירות לפייסבוק, מאפשר לכם לחשוף את התוכן גם למי שעדיין לא חבר שלכם, וזאת על סמך פילוח מדויק: אתם יכולים לבחור בפיד של מי יוצג התוכן הזה על סמך פרמטרים כמו מגדר, גיל, מיקום גיאוגרפי, תחומי עניין, מצב משפחתי ועוד. כדאי להשתמש באופציה זו כשמדובר בתוכן איכותי באמת שיגרום למי שלא מכיר אתכם להגיד לעצמו שכדאי לו להכיר אתכם, והרי זו אחת המטרות של לפרסם בפייסבוק. שימו לב – תוכן שיווקי לא כדאי לקדם בדרך זו, שכן הוא עלול לעורר התנגדות במסגרת האתר שהוא בבסיסו רשת חברתית.

מודעות הן עוד אפיק פרסום בפייסבוק וגם במקרה שלהן תוכלו לבחור בפני מי הן יוצגו על סמך כל הפרמטרים הנ"ל. מודעה חייבת להיות ממוקדת מאוד, שכן הן מופיעות על פני שטח מצומצם וכוללות טקסט קצר מאוד ותמונה קטנה – ואלה מתחרים על תשומת הלב של הגולשים עם עוד אינספור גירויים אחרים. כדי להבטיח קמפיין שיניב מקסימום תוצאות כדאי להשתמש בטכניקה שנקראת ספליט טסטינג: העלאת מספר מודעות במקביל עם הבדלים קטנים ביניהן – למשל אותו טקסט אבל תמונה שונה, או מודעה זהה שמיועדת לקהל אחר בכל פעם. בדרך זו תוכלו לבחון את התוצאות של כל מודעה ולראות מי מהן האפקטיבית ביותר.

הפוטנציאל הוויראלי של פרסום בפייסבוק

קל יחסית לפרסם בפייסבוק, לפחות מבחינה טכנית, אבל כדי להפיק את מלוא התועלת מקמפיין פרסום בפייסבוק כדאי להסתייע במומחים בתחום.

הסיבה העיקרית לכך היא האפשרות להגיע לפרסום אפקטיבי בפייסבוק בעזרת הגולשים, כלומר לגרום להם להפיץ את התוכן שלכם מבלי לשלם על כך כסף לאימפריה שברא מארק צוקרברג. יצירת תכנים בעלי פוטנציאל לוויראליות היא אמנות אמיתית, ומחייבת גם ניסיון רב בתחום.