כתיבה שיווקית

המשוואה פשוטה: אתם רוצים יותר לקוחות. כדי להפוך לקוח פוטנציאלי ללקוח משלם אתם צריכים להבטיח לו ערך, תועלת, חיים טובים יותר. האינטראקציה שלכם איתו בשלב הזה היא במרחב הדיגיטלי, ולכן מבוססת על תוכן. תוכן איכותי משכנע את הגולשים שכדאי להם להכיר אתכם ולעשות אתכם עסקים – ולכן תוכן איכותי שווה לכם הרבה כסף.

"התוכן הוא המלך" זו אחת הקלישאות הגדולות של עולם השיווק, וכמו כל קלישאה היא נכונה אבל לא לגמרי מדויקת. מי שהוא באמת מלך הוא לא עוד תוכן אלא תוכן איכותי בעל ערך אמיתי לגולשים. אמם לא קל ליצור תכנים שכאלה, אבל לנוכח התמורה הגבוהה, כדאי להתאמץ, או לחילופין לשכור את שירותיהם של אנשי מקצוע מיומנים בתחום הכתיבה ובפרט כתיבה שיווקית.

מה זה בעצם כתיבה שיווקית?

כתיבה שיווקית היא היכולת ליצור טקסטים מדויקים שיניעו את הקוראים של אותם טקסטים לבצע את הפעולות הרצויות מבחינת העסק שעומד מאחוריהם – בין אם יצירת קשר עם העסק, בין אם השארת פרטים ליצירת קשר עתידית, בין אם הצטרפות למאגר לקוחות ובין אם רכישת מוצר/ים אונליין.

באופן טבעי הכתיבה השיווקית הינה מיומנות חשובה מאוד וחיונית, גם במרחב הדיגיטלי וגם כשמדובר על פרסום אופליין, שמטבעו מבוסס גם הוא על תכנים איכותיים. מיומנות זו מבוססת על 3 מרכיבים:

1. אפיון מדויק של קהל היעד של כל טקסט, על סמך מטרות הטקסט, המקום בו הוא מתפרסם והערכים המנחים את העסק באופן כללי.

2. זיהוי מדויק ומפורט של הציפיות של קהל היעד, כלומר הלקוחות הפוטנציאליים: איזו תועלת הם מבקשים לקבל מהתוכן, מהם הערכים החשובים מבחינתם, כלומר אלה שעל העסק לשדר כדי שהם ירצו להפוך ללקוחות שלו, מהו הסגנון המתאים להם ביותר ועוד.

3. יכולת ליצור טקסט בנוי היטב, שגם מעביר את המסרים הרצויים וגם לא כופה את עצמו על הקוראים, עם מידע רלוונטי שמוצג באופן בהיר ומעניין, תוך שהוא מציג את תפישת העולם של העסק ואת הערכים המנחים אותו, בשפה רלוונטית לקוראים וכמובן בעברית ללא שגיאות.

לכתוב לבני אדם ולא למנועי חיפוש

בחלק מהמקרים אחת המטרות של כתיבה שיווקית באינטרנט היא להבטיח שדף כזה או אחר באתר האינטרנט של העסק יזכה למיקום גבוה בתוצאות חיפושים רלוונטיים בגוגל. גם במקרים אלה חשוב להקפיד על כתיבה שמיועדת לבני אדם ולא למנועי חיפוש, וזאת משתי סיבות עיקריות: ראשית גם כתיבה למטרת שיווק וקידום האתר מגיעה אל בני אדם, ואם הם ייחשפו לטקסט שלא מתאים לבני אדם אלא נכתב מתוך מחשבה אך ורק על מנועי חיפוש (למשל חזרה רבה מדי על מילות מפתח מסוימות, או טקסט שאינו בעל ערך אמיתי) היחס שלהם אל העסק שעומד מאחורי הטקסט יהיה שלילי בהתאם. סיבה שנייה היא שגם מנועי החיפוש עצמם מסתייגים מטקסטים שנכתבו מתוך מחשבה על "לשכנע" את האלגוריתם שלהם שמדובר בטקסט רלוונטי. גוגל למשל פיתחה דרכים רבות ואפקטיביות לזהות תוכן איכותי – וגם לכם כדאי לוודא שהכתיבה השיווקית מתבצעת מתוך מחשבה על יצירת ערך אמיתי לבני אדם.

קסם הוויראליות

יתרון משמעותי במיוחד של כתיבה שיווקית אפקטיבית באמת הוא שתוכן איכותי עשוי להפוך לוויראלי, כך שהוא יגיע לקהל רחב במיוחד מבלי שתידרשו להשקיע בכך משאבים – במקרים אלה ההשקעה בכתיבה השיווקית מתגלה כמשתלמת במיוחד וחוסכת לכם כסף.

כתיבה שיווקית ויראלית מבוססת כמובן על מחשבה על טובת הקוראים, על מחויבות מלאה ליצירת עניין וכתיבה בעלת מבע ייחודי ומקורי. מאפיין חשוב נוסף של כתיבה למטרת שיווק הוא הימנעות מלשון הרע – ובעצם אין שום סיבה להשמיץ מתחרים, כשהרבה יותר טוב להדגיש את הערך המוסף שלכם.